nieuw of tweedehands

Ook de garantie is belangrijk. Hoe lang op een nieuwe Yamaha en hoe lang op een occasion. Ik kreeg 3 jaar bij mijn nieuwe Burgman. Een occasion is vaak 6 maanden en soms nog korter.
Zolang die occasion jonger is dan de afgegeven fabrieksgarantie, heb je fabrieksgarantie. Die gaat namelijk mee over naar de nieuwe eigenaar. Dat is in het consumentenrecht vastgelegd, volgens mij zelfs binnen de EU en niet alleen NL.
 
Zolang die occasion jonger is dan de afgegeven fabrieksgarantie, heb je fabrieksgarantie. Die gaat namelijk mee over naar de nieuwe eigenaar. Dat is in het consumentenrecht vastgelegd, volgens mij zelfs binnen de EU en niet alleen NL.
Klopt, 24 maanden wettelijk, is EU-regelgeving, tenzij het een competitie-fiets is. Sommige fabrikanten hanteren een langere garantieperiode (bijvoorbeeld BMW: 3 jaar fabrieksgarantie, en 5 jaar mobiliteitsgarantie) en/of bieden de mogelijkheid (onder voorwaarden) garantie te verlengen. Dat laatste betreft meestal een verzekering.
 
Dat geldt mss in jouw specifieke situatie, maar is zeker niet in algemene zin een feit. Als een fabrikant een jaar nadat jij een nieuwe motor kocht besluit het kleurtje of stickertje te veranderen, dan rij je ineens op een ouwe fiets, althans vwb de dag- c.q. inruilwaarde.
(...)
Dat is zo. Maar is dat van belang?
De vraag is wat de opener van de discussie hier, en dat is Enforcerer, met zijn scooter van plan is.
 
Dat is zo. Maar is dat van belang?
De vraag is wat de opener van de discussie hier, en dat is Enforcerer, met zijn scooter van plan is.
Klopt, daarom kopte ik hem even in, opdat de discussieopener precies over die vraag na kan gaan denken. Alhoewel een beetje enforcerer natuurlijk allang een plan heeft :+
 
Klopt, daarom kopte ik hem even in, opdat de discussieopener precies over die vraag na kan gaan denken. Alhoewel een beetje enforcerer natuurlijk allang een plan heeft :+
heb ik ook😂 hahaha ik ben ook van plan het een paar jaar te houden
 
alleen de nieuwprijs is 7100
en een tweedehandse is 1500 goedkoper
is het slimmer om nieuw te doen of toch tweedehands tegaan?
Als de 2de hands een half jaar oud is,dan heb je er geen dure aan,maar is die drie jaar oud,dan heb je een hele dure aan die 2de handse.
In het laatste geval ging ik dan voor een nieuwe,want de verkoper van zo'n 2dehandse wenteld de afschrijving af op de argeloze koper.
Download de app Autotelex,daarin kun je het kenteken van de "fiets" invoeren,evenals de kilometerstand.Deze app geeft je een richtprijs wat een 2dehandse mag opbrengen, cq kosten.
Van auto's wordt het niet weergegeven.
Van motoren wel.
 
ik zie trouwens ook dat de kymco ak 550 rond 7000 is ak550 vs xmax300 hmmmmm
 
Als de 2de hands een half jaar oud is,dan heb je er geen dure aan,maar is die drie jaar oud,dan heb je een hele dure aan die 2de handse.
In het laatste geval ging ik dan voor een nieuwe,want de verkoper van zo'n 2dehandse wenteld de afschrijving af op de argeloze koper.
Download de app Autotelex,daarin kun je het kenteken van de "fiets" invoeren,evenals de kilometerstand.Deze app geeft je een richtprijs wat een 2dehandse mag opbrengen, cq kosten.
Van auto's wordt het niet weergegeven.
Van motoren wel.
bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan