nieuwe 800 BMW serie

Francois01

Die hard MF'er
21 apr 2004
408
0
Terneuzen
Ik hoorde laatst en zag (artikel in motor 73 een bericht over een nieuwe uit te komen BMW 800. Alle genres (R,GS etc) zouden deze basis ook krijgen... :?

Wie weet er meer van ??
 
hopen dat ze boxer-motor blijven behouden en niet de weg van hun 1200 opgaan? -O-


ohja tkan bmw maar populairder maken, straks maken ze wel een oldschool model met zo'n stermotor uit de jaren stillekes *O*
 
Dit is de Nieuwe F-serie die boven de 650jes komt te staan. (check op de BMW-site
Op 16 november komt de F800S uit, met de aandrijving van de F650CS (dus riem ipv ketting of cardan). Hiervan worden naar alle waarschijnlijkheid ook nog een GS en CS versie gemaakt.
 
staat een stukje over in de laatste motorrad.
geen echt boeiende fiets.
gewoon een f650 met een gekloonde cilinder.
had een mooie boxer kunnen zijn maar de firma laat hier weer kansen liggen |(
als dit het gat in de markt is zou ik veel meer tdm's en trx-en zien rijden.
jammer ;(
 
heb het artikel gelezen op web ( =dank Postman !).
je weet natturlijk niet of het slechter of beter is dan de boxer. Lijk me voorbarig.. NIEUWE MOTOR (engine) ! :Y
heb zelf ook een boxer gehad, maar dat was huilen met de pet hoor.. '(
 
copy-cat :X

Yamaha was er al eerder met dit concept de TRX O-)

Jammer dat ze nu pas het concept inzien dan :z

Koop lekker een TRX, staan er zat van te koop en goedkoper dan de beemer ook *O*


;)

[me]Trixz vind het wel héél toevallig dat de kleurstelling ook a la TRX is in de persfoto's[/me]
 
copy-cat :X

Yamaha was er al eerder met dit concept de TRX O-)

Jammer dat ze nu pas het concept inzien dan :z

Koop lekker een TRX, staan er zat van te koop en goedkoper dan de beemer ook *O*


;)

[me]Trixz vind het wel héél toevallig dat de kleurstelling ook a la TRX is in de persfoto's[/me]

1. jammer dat dit concept al van 1936 is, toen kwam triumph namelijk met de speed twin :} :} :}
yamaha bouwde toen piano's en nog lang geen motorfietsen.

2. er staan niet zoveel trx-en te koop als BMW's en BMW's zijn iets duurder in aanschaf maar 75% goedkoper met onderdelen *D
en leveren ook na 30 jaar nog onderdelen :}
 
copy-cat :X

Yamaha was er al eerder met dit concept de TRX O-)

Jammer dat ze nu pas het concept inzien dan :z

Koop lekker een TRX, staan er zat van te koop en goedkoper dan de beemer ook *O*


;)

[me]Trixz vind het wel héél toevallig dat de kleurstelling ook a la TRX is in de persfoto's[/me]

Tja, ooit een ouwe Ducati 750 Sport Nuda naast een TRX850 gezien? Alleen het blok van de TRX is ander... Nou ja, 270 graden nokkenas dan, dus in feite een 0 graden V-Twin :X ;)
 
ja en??


het hele concept 2 wielen, een motorblok ertussen en een bestuurder erop bestaat al sinds 1768. mogen er daarom geen nieuwe modellen meer op de markt komen?
 
ja en??


het hele concept 2 wielen, een motorblok ertussen en een bestuurder erop bestaat al sinds 1768. mogen er daarom geen nieuwe modellen meer op de markt komen?

ook dat is niet waar:
Gottlieb Daimler (who later teamed up with Karl Benz to form the Daimler-Benz Corporation) is credited with building the first motorcycle in 1885, one wheel in the front and one in the back.

op zich maakt dat ook niet uit, tenzij je gaat roepen dat jouw merk het eerste was met een bepaalde uitvoering of toepassing.
dan kan je verwachten dat je terecht gewezen word, net als met verkeerde jaartallen :9
 
Tja, ooit een ouwe Ducati 750 Sport Nuda naast een TRX850 gezien? Alleen het blok van de TRX is ander... Nou ja, 270 graden nokkenas dan, dus in feite een 0 graden V-Twin :X ;)


270 graden nokkenas??? Laat me daar eens een foto van zien, lijkt me erg interessant.
 
Laatst bewerkt:
Alles wat jij vind moet je naar de politie brengen! ;)

Het is een 270 grd krukas en is een parralel-twin. |( Is nix nep aan.
 
Alles wat jij vind moet je naar de politie brengen! ;)

Het is een 270 grd krukas en is een parralel-twin. |( Is nix nep aan.

Het heeft een parralele opstelling met de slag van een v-twin. Best of both worlds eigenlijk :)

Het compacte van de parralel-twin motor met het karakter en de eigenschappen van een v-twin. Eigenlijk dus een hele slimme opstelling :) MZ gebruikt het ook met hun 1000cc blok :)
 
zie klik van Omega!

't is van Bombardier-Rotax,....dat zijn specialisten in motorblok-bouw + rijwielgedeelte van BMW.....
...is dus altijd goed....
Wordt weer jarenlang verkocht straks.....nu in S-type---> straks een GS -uitvoering erbij...
Let maar'es op, die gaan écht wel het €uro-gevecht met bijv. TDM aan.
De markt ligt op z'n reet, dus ze moeten wel....
 
.... 8-) ...Dag oma.

Heb weer wat info mbt de 800....

full
 
Oud nieuws, maar wel leuk:

FS800_1.jpg


FS800_2.jpg


BMW has finally announced what has long been rumored: a completely new mid-range sports bike. Note the "S" designation on these motorcycles, which intimates that the motorcycle will have strong performance and good handling.

The styling also seems to have emerged from the Chris Bangle era, which is a very good thing, in our opinion. It's reminiscent of BMW motorcycle styling of old, and although it doesn't stretch any new limits, it at least demonstrates a tie to the K-bike era. This is the first BMW motorcycle in a long time which we all agree looks good - at least in the photos.

The F 800 S will be the fourth new model series to come off the Berlin assembly lines in the first half of 2006. Here's what BMW's press release had to say about the new bike:

The F800S is an 800-cc twin which offers lots of character, an excellent suspension and typical BMW properties. The athletic F 800 S sports bike has a dry weight of under 419 lbs. (approx. 441 lbs. ready-to-ride) and is the first model of the new and separate model series.

The precise suspension is designed for high directional and cornering stability as well as optimum handling. The classic BMW qualities such as safety, compliance with the highest environmental standards, ergonomic seating position and comfort also for the passenger define the new standard in the mid-range bike. A closed-loop three-way catalytic converter, state-of-the-art digital engine electronics and optional ABS are also a matter of course for this motorcycle.

Belt Drive
With regard to the driveline, BMW Motorrad is continuing with the innovation introduced on the F 650 CS and makes use of the low-maintenance and quiet-running belt-drive. It is lighter than shaft drive and represents the optimum combination of weight, space requirements, efficiency and service life in this performance class.

Engine
The engine is also a completely new design. It was developed in cooperation with Bombardier-Rotax GmbH. It is manufactured in the Austrian Rotax plant and is delivered to the Berlin production line ready-for-assembly.

The first two-cylinder inline engine in the history of BMW Motorcycles features a four-valve design. High 12:1 compression and a combustion chamber designed similarly to the one used in the new K-engine ensure effective and low-emission combustion, as well as efficient fuel consumption which will be considerably lower than that of the competition.

Mass compensation for the crankshaft balances unwanted vibrations without foregoing the vigorous characteristics associated with two-cylinder engines. The compact engine unit with integrated 6-speed gearbox has been designed for balanced power delivery and uncomplicated riding pleasure. A peak output exceeding 80 bhp with respective torque will also satisfy a sports-rider's needs.

The new BMW F 800 S will be presented to the international press and then the public for the first time at the EICMA Motor Show in Milan on 15 November 2005. The price has not yet been set.


Stay tuned for more information as it becomes available!
 
Laatst bewerkt:
Niet een spectaculaire verschijning de nieuwe 800.
Bij BMW willen ze volgens mij een breed spectrum aan motoren hebben zodat meerdere mensen een keus kunnen maken. Niet iedereen wil een boksertje.
Het begint al meer op eenheidsworst te lijken bij BMW.

Gr,
Henk
 
Niet een spectaculaire verschijning de nieuwe 800.
Bij BMW willen ze volgens mij een breed spectrum aan motoren hebben zodat meerdere mensen een keus kunnen maken. Niet iedereen wil een boksertje.
Het begint al meer op eenheidsworst te lijken bij BMW.

Gr,
Henk

:? BMW brengt nog een nieuwe motorvariant uit, een door fabrikanten (momenteel) nog niet veel gebruikte zware paralel-twin en dan vind jij het meer eenheidworst.
:z
 
:? BMW brengt nog een nieuwe motorvariant uit, een door fabrikanten (momenteel) nog niet veel gebruikte zware paralel-twin en dan vind jij het meer eenheidworst.
:z

Ik noem: Yamaha TDM900, MZ1000S (en varianten) en dan zullen er vast nog wel een paar <700cc paralleltwins zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan