Nieuwe aanpak om motoren op dijken af te remmen

BramC

MF veteraan
25 sep 2008
1.933
98
Udenhout
NEERIJNEN - De dijkwegen in de gemeente Neerijnen afsluiten is onmogelijk. Maar door stukken dijk een ander uiterlijk te geven moet de snelheid waarmee met name motorrijders er rijden, naar beneden kunnen.

Wethouder Jan Koedam heeft samen met burgerpanels een plan bedacht om het door velen als hinderlijk ervaren gemotoriseerd verkeer op de 26 kilometer lange Waalbandijk af te remmen. "We gaan met hulp van omgevingskunstenaars en landschapsarchitecten delen van dijkwegen een compleet ander aanzien geven, zodat motorrijders zouden moeten denken: 'hé, het ziet er hier anders uit dan een doorgaande weg'. Dan gaan ze langzamer rijden, precies wat de vierhonderd bewoners van de huizen langs de dijken willen.Als het plan doorgaat wordt er een prijsvraag aan verbonden.

Lees vrijdag meer in het Brabants dagblad

Bron: www.brabantsdagblad.nl


Oh mijn god, wat gaan we nu toch krijgen!?!?
 
inderdaad
knap hor
ze weten wat wij gaan denken..?

ik denk dat het een mooie slalom gaat worden *O*
 
Laatst bewerkt:
Bij elk dijkhuisje een rotonde? Zijn we toch al scheutig mee in dit bekrompen landje.
 
Zo wordt motorrijden tot kunst verheven denk ik! Dan wordt het in plaats van klaverblad rijden, de kunstzinnige slalom op en neer...
 
plus, afremmen met die open pijpen (inclusief knallen) en dan weer optrekken lijkt mij irritanter?
 
ik rijd met mijn koekblik even hard over de lokale dijk als met de motor
kan iemand mij uitleggen waar dit over gaat?

het motorgeluid zie ik namelijk ook als een expressie.
 
de oplossing is simpel;

yuppen verbieden om buiten de binnenstad te gaan wonen.
 
ik rijd met mijn koekblik even hard over de lokale dijk als met de motor
kan iemand mij uitleggen waar dit over gaat?

het motorgeluid zie ik namelijk ook als een expressie.
:^

de oplossing is simpel;

yuppen verbieden om buiten de binnenstad te gaan wonen.
:^

doe je mee met 12 september?

en dan krijgen we zoiets?
Ook in België kennen ze problemen met infrastructuur, bedilzucht en overijverige gemeenteambtenaren.

Tussen Hannut en Braives - in Wallonië - ligt een weg waar nogal wat om te doen is. Het is een monument, want een zogenaamde Chaussée Romaine. De weg stamt dus uit de Romeinse tijd. Maar dat heeft wegenbouwers, planologen, bestuurders en personen die gaarne projecten uitvoeren op kosten van anderen er niet van weerhouden de weg voor €300.000 te verfraaien met 250 (!) borden en 27 chicanes.

Kennelijk werd er te hard gereden op de 50 km/u weg. Maar op de dag van de opening waren botsingen schering en inslag. Julius Ceasar ligt te tollen in zijn graf, van het lachen.
 
Laatst bewerkt:
Flitspalen die snelheid en geluid kunnen meten neerzetten op die dijk,dat zal die dijkenridders wel leren!! :+

Nederland is overbevolkt en iedereen zeurt teveel.
Maar ik ben benieuwd wat ze gaan doen op de dijk!
 
Flitspalen die snelheid en geluid kunnen meten neerzetten op die dijk,dat zal die dijkenridders wel leren!! :+

Nederland is overbevolkt en iedereen zeurt teveel.
Maar ik ben benieuwd wat ze gaan doen op de dijk!
zulke hoge drempels dat je ze als schans kan gebruiken :9~
 
zoiets?
full
 
Een verbod op snelheidscontroles invoeren en 1 richtingsverkeer. :9~

Die weg smeekt daarom.
 
weet iemand nog wie die rode motor met 200+ de lekdijk op stuurde?


kan ff geen link vinden,
daar hebben we dat dus onderandere aan te danken, :X :/
 
weet iemand nog wie die rode motor met 200+ de lekdijk op stuurde?


kan ff geen link vinden,
daar hebben we dat dus onderandere aan te danken, :X :/
:N helemaal niet. die hebben ze nooit gehoord of gezien daar was hij tesnel voor _O-

juist die groepen harleys die met 61km/u rijden zijn levens gevaarlijk :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan