Nieuwe accu Yuasa YTX12-BS -> alternatieven?

MooMoo

MF veteraan
25 sep 2008
2.327
153
Mijn trouwe brommer heeft een nieuwe accu nodig. Op dit moment zit er een Yuasa YTX12-BS is, zoals deze ook af-fabriek gemonteerd was.

Nu kan ik natuurlijk klakkeloos die accu kopen, maar misschien weet iemand wel interessante alternatieven. Dan hoor ik het graag :) Ik heb zelf namelijk enkel ervaring met Yuasa.
 
Die heb ik er ook net in gelepeld :P Is wel een beetje drukken en wringen want het past maar net én je moet het kunststof borgplaatje even modificeren want de Yuasa heeft een aparte uitsparing waar dat ding 'inhaakt' en dat heeft de Motobatt niet. Stelt niet veel voor want de accu gaat echt niet aan de wandel ;)

Oh ja, er zitten twee opzetstukken bij om de polen te verhogen die je met een (bijgeleverd) inbussleuteltje vast moet zetten. Als je bij de pluspool niet oplet raak je met het sleuteltje je subframe aan en dan heb je ineens een lasapparaat :+
Nee hoor, want je sluit eerst de + aan, en dan pas de -.
 
Inmiddels zit de Motobatt erin. Kek geel ding hoor ;)

De afmeting is inderdaad gelijk aan de YTX12-BS maar dan dus met meer ampère. Dat is dus zeker een voordeel.
Het klepje om de accu te borgen past standaard echter inderdaad niet meer. Wel suf eigenlijk, Yuasa is de standaard in motoren, wees dan zo slim om de afmetingen hetzelfde te maken.
Verder zat ik wat te pielen met het aansluiten op de polen. Er zit zo'n metalen verhoging bij voor op de polen, ideaal want op zo'n manier sluit je het ook aan op de Yuasa. De ruimte daar omheen is echter weer kleiner waardoor het initieel niet paste. Pas als je de verhoging "scheef" monteert, dan past het. Technisch maakt het niets uit, alles zit erop geschroeft zonder spanning (klinkt beetje gek bij een accu :+ ) maar het staat wel een beetje suf.
 
KOOP GEEN MOTOTBATT ACCU, na 1 jaar en 1 maand overleed deze spontaan, terwijl mijn oude accu 10 jaar is meegegaan, garantie is 1 jaar, dus helaas pindakaas, de accu is blijkbaar gesulfateerd, als de spanning laag wordt is het afgelopen, heel leuk ook als je op vakantie bent, en je alarm aan moet zetten, voordeel is dan wel weer dat ze er niet mee weg kunnen rijden omdat de accu dood is.

Koop zeker niet bij mymotor.nl want die doen verder dus helemaal niets, behalve 0 % korting op de volgende accu, dat is dus gewoon 100 % betalen :( :( :( :( :(

Bovendien zal je verder op de website van mymotor.nl geen slechte reviews lezen deze worden namelijk gewoon verwijderd, dit is gewoon oplichting !!!
 
KOOP GEEN MOTOTBATT ACCU, na 1 jaar en 1 maand overleed deze spontaan, terwijl mijn oude accu 10 jaar is meegegaan, garantie is 1 jaar, dus helaas pindakaas, de accu is blijkbaar gesulfateerd, als de spanning laag wordt is het afgelopen, heel leuk ook als je op vakantie bent, en je alarm aan moet zetten, voordeel is dan wel weer dat ze er niet mee weg kunnen rijden omdat de accu dood is.

Koop zeker niet bij mymotor.nl want die doen verder dus helemaal niets, behalve 0 % korting op de volgende accu, dat is dus gewoon 100 % betalen :( :( :( :( :(

Bovendien zal je verder op de website van mymotor.nl geen slechte reviews lezen deze worden namelijk gewoon verwijderd, dit is gewoon oplichting !!!
Heb je spuit 11 weer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan