Nieuwe Vespa 300 Super

Was dat niet gewoon een Vespa GT Edterr ? Die zijn in dat mint achtige groen.


Je kunt een Vespa in de kleur laten spuiten die je wilt bij een zaak in Maastricht en ook bij Vespa van Laar in amsterdam.


O ja Tieske,... ik heb een art 4 goedgekeurd ketting slot en die gaat altijd door het voorwiel. Bij mij past hij ook met geen mogelijkheid door het achterwiel.
Wel zijn er ketting sloten te koop die je door dat oogje kan hangen onder de treedplank.
Een vespa maat van mij zet hem daarmee altijd op slot. (Wel altijd aan een paal he anders heeft het geen zin )


Nee, dat was een vespa LX
bij vespa lifestyle in rotterdam, naast een lx helemaal in italie kleuren stontie :9
 
Ik heb er nooit aan getwijfeld om de scooter ergens te stallen. Alleen als ik 's avonds naar de bios ging nam ik hem niet mee.

Maar op de markt in eindhoven of bij een winkel heb ik hem altijd durven te parkeren. wel op slot natuurlijk.

Met de nieuwe blijf ik dat ook doen, alleen ik ga wel maatregelen nemen op mijn werk.
Zijn er mensen hier die een alarm hebben op de motorscooter?

1 voordeel heb er wel mee, en dat is dat ik meer een mooie nieuwe krijg, stond toch weer bijna 7000km op, en ik had bijna nieuwe banden besteld, deze waren aan vervanging toe.
Ik heb het luxe alarm (origineel Piaggio) op mijn 300 zitten, maar het instellen van de juiste gevoeligheid is een drama! Al een paar keer terug geweest om de gevoeligheid bij te stellen, want soms moet je 'm bij wijze van spreken tegen de grond gooien om het alarm af te laten gaan! En dat kan niet de bedoeling zijn. Maar ook soms als je er per ongeluk net tegen aan loopt gaat ie wel weer af.
Wat wel fijn is, als ze op het zadelontgrendelknopje drukken, of iets in het contactslot stoppen, gaat het alarm direct af!

Aan de andere kant vraag ik me het nut van wat alarm lawaai wel af. Het is meer voor mezelf als ik in de buurt ben (terrasje, boodschapje in de winkel) en hoor als er aan de scooter gezeten wordt, dat ik er snel bij ben. In de gevallen dat je zelf het alarm niet hoort heeft het volgens mij geen zin, geen hond die er iets aan zal doen... en de echte diefjes hou je er beslist niet mee tegen! Maar waar wel mee?? Wil je iets minder onzeker zijn dat ie er nog staat als je terug komt is om hem niet in een risico gebied te parkeren.
Meer een luxe probleem dus!
 
Hou op, hou op, echt geluk hebben we nog niet.

Het afschrijven gaat niet helemaal lukken. Het eerste gevalletje was eigen schuld dikke bult. Ben er gelukkig goed mee weg gekomen.

De diefstal was zwaar balen. Echt zwaar brutaal, in het zicht op klaar lichte dag weg gehaald. Ben er met de verzekering goed uit gekomen, heeft alleen veel te lang geduurt. Dan nu in het voorjaar maar weer een nieuwe, al heb ik wel getwijfeld of ik het wel moet doen. Eigelijk te zot dat ik me laat afschrikken, je moet gewoon kopen wat je graag wil, maar een stel klojo's verpest de pret wel.


Wat klote dat je scooter gestolen is, maar je had hem gelukkig verzekerd.

Ik moet je zeggen dat ik veel moeite doe om te voorkomen dat mijn scooter wordt gestolen. Het beste kettingslot moet je uit Engeland laten komen. Ik heb een Almax Security Chain. Kijk op hun website, of op YouTube: alle merken zijn te kraken met een betonschaar.... een Almax ketting is niet te kraken met een betonschaar. Met een goede slijptol in de juiste handen moet het theoretisch wel lukken. Maar dat duurt te lang (minstens 5 minuten) en het maakt veel lawaai. :Y

Ik zet mijn scooter altijd met het achterwiel (aan de uitlaatkant) richting een lantaarnpaal: Almax door het achterwiel en om de paal...Squire hangslot -de hoogste kwalificatie- er door... KLAAR! Soms gooi ik nog een beugelslot door het voorwiel als extra knipoog richting de scooterdieven. Tot nu toe slaan ze mij over, maar dat komt OOK omdat andere motoren en scooters NIET vastgeketend staan. |(

Laat je dus niet afleiden door andere merken sloten en kettingen is mijn advies. Verzekeren dan ook niet meer nodig (dat is mijn mening). Mijn SH300 is 1 jaar oud en ik verzeker hem niet tegen diefstal. Dankzij het Almax slot heb ik geen nacht slecht geslapen.

Het slot is wel zwaar, maar past onder het scooterzadel.

Groeten,
1op28
 
het zal vast een goede ketting zijn, maar met een betonschaar krijg jij echt geen 3 sterren ART gekeurd slot door hoor.

moet je wel een hele dikke pneumatische schaar hebben, maar daar bezwijkt jou almachtige ALMAX slot ook wel onder;)
 
Ik heb er op tv wel eens wat over gezien, maar ik kan het nergens vinden op youtube.

Het beste dat ik kan vinden is dit:http://www.youtube.com/watch?v=MgHxV2iCcQs

Ik kan mij een filmpje herinneren waarin ze laten zien dat je met een betonschaar een goed slot wel door kunt knippen, als je maar het ene eind op de grond kan leggen zodat je met je hele gewicht op de andere kant kan staan. Daarom word ook aangeraden je slot niet op de grond te laten hangen.
 
Ik heb er op tv wel eens wat over gezien,

Ik kan mij een filmpje herinneren waarin ze laten zien dat je met een betonschaar een goed slot wel door kunt knippen, als je maar het ene eind op de grond kan leggen zodat je met je hele gewicht op de andere kant kan staan. Daarom word ook aangeraden je slot niet op de grond te laten hangen.

Ja ik weet wat je bedoeld Robbin. Ik heb dat filmpje ook gezien. Ze lieten diverse technieken zien om een zeer sterke ketting kappot te krijgen. Tip was inderdaad.... hang je ketting HOOG zodat ze niet de kracht van de vloer erbij kunnen gebruiken zodat ze het alleen op hand kracht moeten doen en dat ging niet.
Was wel een leuk filmje... duits meen ik ?
 
Dat zou ik niet meer weten marinde, het zou best kunnen. Kan me wel herinneren dat ze de meeste sloten binnen 20 seconden open hadden.
Daar schrik je toch even van...
 
Dat zou ik niet meer weten marinde, het zou best kunnen. Kan me wel herinneren dat ze de meeste sloten binnen 20 seconden open hadden.
Daar schrik je toch even van...

Ik dacht, ik zoek dat filmpje even op op Youtube. Díe heb ik niet gevonden, wel 100.000 hits over hoe alle mogelijk verschillende sloten te breken / knippen / picken etc. De kunst van het stelen wordt zo wel aardig teniet gedaan... |(
 
dat is dit filmpje , zoals je ziet hoef je geen spinazie te hebben gegeten om een ART 4 slot door te knippen

 
Ben gisteravond bij OTR in geldrop geweest. Daar komen de laatste 2 vespa's 300 ook vandaan.

Kijken of ze ook iets wisten over de nieuwe super sport. Daar was nog niet veel over bekent maar gingen wel wat navragen.

Ze hadden wel een zwarte en witte 300 staan. En gister was de rode verkocht die stond in het de werkplaats.

De witte was voorzien van de twee strepen en de ronde stickers met 300 erin. Erg leuk, alleen is de sticker op de witte, de kleur die ik toch weer wil, alleen in het blauw. Das nie zo mijn kleur. Ik wilde de sticker graag in het zilver, maar die is alleen voor de zwarte vespa gemaakt.

Maar goed, ik denk daar later nog wel eens overna.
 
Tieske,... hier in Zwolle staat een spik splinter nieuwe Vespa GTS 300 in het wit in de showroom van een motor zaak en wacht nog op een nieuw baasje.
Prijs,.. 4999,-


(oeps,... zie net dat je erg ver weg woont van Zwolle. Sorry )
 
Laatst bewerkt:
Moraal van het verhaal: Koop een Almax of als goedkoper en lichter alternatief, een goede dikke beugel(al is dat ook duidelijk minder safe than Almax)
 
Ik heb deze week mijn GTS300 super een 10dznd beurt laten geven incl. nieuwe achterband en achter nieuwe remblokjes. Ben ik mij daar even kapot geschrokken van de prijs. Onderdelen vielen wel mee maar het arbeidsloon is schrikbarend. in eerste instantie moest ik 6 arbeidsuren betalen maar dat is na heftig protest uiteindelijk terug gebracht naar 4.5 uur en dat a 61 euro ex BTW. totaal een beurt van 509 euro. Heeft iemand een beun de Haas die kwaliteit levert voor minder geld?? over een jaar ben ik weer aan de beurt nl.
 
Laatst bewerkt:
...Heeft iemand een beun de Haas die kwaliteit levert voor minder geld?? over een jaar ben ik weer aan de beurt nl....
Misschien kun je het zelf ?

Heel veel dingen aan een scooter kun je prima zelf doen; luchtfilters, remblokken, de snaar wisselen, het is allemaal vrij eenvoudig en spaart heel veel manuren.
De wielen er uit halen kan ook niet moeilijk zijn en dan kun je de banden (ook tussen de beurten door, als jíj het wilt) laten wisselen door een gespecialiseerde motorbandenzaak; die weet er meer van en is vaak veel goedkoper.
 
De wielen er uit halen kan ook niet moeilijk zijn en dan kun je de banden (ook tussen de beurten door, als jíj het wilt) laten wisselen door een gespecialiseerde motorbandenzaak; die weet er meer van en is vaak veel goedkoper.
Bij mij in de buurt is bijvoorbeeld een autobandenspecialist die ook motorbanden verwisseld als je met de velg en de band komt. Op de site hieronder staat aan de rechterkant bij welke bedrijven je dat kunt laten doen.

motorbanden online @ motorbandenmarkt.nl : Motorbanden, voordelige keus, ga kijken en bespaar
 
Thanks, ik zal de volgende keer toch maar eens kijken wat ik zelf kan doen en wat ik dan de specialist laat doen. Goeie tip van de bandenspecialist, scheelt ook weer zeker 25 euries.
 
Ik heb deze week mijn GTS300 super een 10dznd beurt laten geven incl. nieuwe achterband en achter nieuwe remblokjes. Ben ik mij daar even kapot geschrokken van de prijs. Onderdelen vielen wel mee maar het arbeidsloon is schrikbarend. in eerste instantie moest ik 6 arbeidsuren betalen maar dat is na heftig protest uiteindelijk terug gebracht naar 4.5 uur en dat a 61 euro ex BTW. totaal een beurt van 509 euro. Heeft iemand een beun de Haas die kwaliteit levert voor minder geld?? over een jaar ben ik weer aan de beurt nl.
WOW, da's inderdaad erg schrikken. Bij wie heb jij hem in onderhoud? Ik moet binnenkort de 5000 kmbeurt hebben en ben voornemens om naar ROKE te gaan, waar ik m ook gekocht heb. Maar als die ook zo duur is...?? Misschien weet Marinde een goedkoper alternatief rondom Apeldoorn?
 
WOW, da's inderdaad erg schrikken. Bij wie heb jij hem in onderhoud? Ik moet binnenkort de 5000 kmbeurt hebben en ben voornemens om naar ROKE te gaan, waar ik m ook gekocht heb. Maar als die ook zo duur is...?? Misschien weet Marinde een goedkoper alternatief rondom Apeldoorn?

Tja wat is goedkoper. Motor zaken hebben sowieso een hoog tarief per uur. Een brommer zaak met verstand van Vespa's is het goedkoopst.

Zelf betaalde ik voor een 15.000 km beurd € 248,00 (incl btw) incl nieuwe aandrijfriem en aandrijf rollen. Naaf olie, Oliefilter, Motorolie, nog wat klein materiaal en verwijderings bijdrage olie.
Salland motoren Zwolle.

Wat ik OOK belangrijk vind,... niet dat het alleen goedkoop gebeurd maar ok GOED en bij deze zaak heb ik wel volle vertrouwen.
 
WOW, da's inderdaad erg schrikken. Bij wie heb jij hem in onderhoud? Ik moet binnenkort de 5000 kmbeurt hebben en ben voornemens om naar ROKE te gaan, waar ik m ook gekocht heb. Maar als die ook zo duur is...?? Misschien weet Marinde een goedkoper alternatief rondom Apeldoorn?

Ik ben bij Helmstadt in Amsterdam in onderhoud. Alles wat Marinde bij de 15000 heeft gedaan is bij mij ook gebeurd. Ik heb ook echt het idee gen. . id te zijn met dit bedrag. Er zat natuurlijk wel een nieuwe achterband bij.
Ik ben verder superrr tevreden hoor, ik zou hem niet willen missen. Ik heb ook de hele winter doorgereden.
 
Misschien een leuk idee om van dit topic HET Vespa GTS 300 (Super/IE/..)-topic te maken? Ik ben sinds zaterdag ook de trotse bezitter van een GTS 300, maar er moet nog een beurtje overheen en ik moet mijn Ducati nog verkopen..:) Tot die tijd post ik hier maar wat leuke tips voor de scooter:

Rekjes, afdekhoezen, stickers en meer voor de GTS:
EasyParts.nl - Vespa GTS Super (Sport) 08- 13

Scomadi uitlaat voor de GTS
https://www.pmtuning.co.uk/PDF/NEW pm80 flyer.pdf
(deze is hier te bestellen..)

Tuning voor de GTS
https://www.pmtuning.co.uk/Merchant...Y&Store_Code=PT&Category_Code=PIAVES3000GTSIE

Malossi 269cc cilinder om je GTS wat sneller te maken
Racing Cylinder MALOSSI 282 cc | SIP-Scootershop.com

Stickers voor op je GTS
http://www.scootgraphics.com/welcome.htm

Gefeliciteerd *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan