Nog een CB 500 caferacer

"
full
 
Het laswerk moet uiteraard nog gebeuren maar eerst alles perfect aanpassen. De opstaande rand boven de schokdemper ga ik ook nog vlak maken zodat de framebuis in één lijn doorloopt bovenaan.
 
Laatst bewerkt:
ik wil wel wat meer weten over de voorvelg en de as.

ik ga mijn originele cb400f wiel in een ntv voorvork maken,de lagers passen maar ik wil de cb400 km teller houden.
 
de originele ntv lagers passen in de cb400f naaf dus de ntv as blijft origineel.
de cb balhoofd pen moet nog in de ntv platen geperst worden.
de poten komen een stuk meer uit elkaar testaan en de wielbasis word ongeveer 3cm korter
 
Dan kan je gewoon de opname van de kilometer teller behouden van de CB, is de NTv ook met een km teller opname ? dan is het makkelijk aan te passen.
 
Update.

aangezien het achterframe niet naar mijn zin was ben ik maar begonnen om één en ander aan te passen

Ook de benzinetank is de deur uit en vervangen door iets slanker. Als het achterframe klaar is komt de bevestiging voor de tank aan de beurt, dan blok even inbouwen om de oliekoeler op de juiste plaats te kunnen monteren.
full
 
Vandaag de bevestigingen van de schokdempers gerecupereerd van de oude framebuizen
en opnieuw doorgeboord in het aangepaste frame.
full
 
Volgende stap is nog enkele dingen weg slijpen in de driehoek en dan nieuwe verstevigingen erin zetten.

Als dat klaar is kan ik beginnen met alles af te lassen en blok erin zetten om oliekoeler te bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
zit is afgewerkt vandaag, even de combinatie in zijn geheel.

Volgende stap is nu de bevestigingen van zit en tank, ik wil geen enkel boutje in de zit, alles wordt blind bevestigd.
full
 
Nee het zitje volgt de lijn van de tank, deze word smaller naar de zit toe.
omdat het een tank van een 750 is en een zes cm lager dan een standaard tank moet ik deze over het zitje laten komen om een deftige lijn te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan