Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' Part III

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Atez: Dat zal goed klinken. ;)

@fighterfan: Ik zal morgen je motor even in het echt bewonderen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Revz ik ga je daar dan wel even spreken ! Gezellig dat je ook komt ! :)
Ik heb je motor bewonderd op de beurs. Erg fraai om te zien. :Y

Gelukkig heel veel oldskool gsx-r op de beurs. Dat vond ik al helemaal goed. ;)
 
Laatst bewerkt:
errug lang geleden dat ik hier iets gepost heb maar zit niet stil hoor.


kort verhaaltje:

vriendinnetje was bezig met haar rijbewijs. cadeautje gegeven: een gpz 500 (wilde ze erg graag.. geen suzuki, heb het geprobeerd).. ze had haar rijbewijs nog niet dus ikke lekker sturen op de gpz... zodoende stond de gsx geruime tijd stil... afgelopen week is ze geslaagd voor haar rijbewijs en zouden we dit weekend samen gaan rijden. ik op de gixxer, zij op de kwak.

duidelijk? ja he? })

ik had de gsx goed lopend weg gezet en hij stond nu iets meer als 9 weken stil. wel onder afdak.. helaas wel buitenlucht. maar wel droog dus..

vrijdagavond gingen we een stukkie rijden. ik stap op de motor. klik klik.. damn accu dood.. geen probleem ff over starten. hij sloeg vlot aan alleen liep niet mooi.. kan he.. tijdje stil gestaan he.. gaat er tijdens het rijden wel uit riep ik lachend :]

afijn je voelt hem aan komen.. niet dus.. hij liep op 3,5 cilinder..

stekkerverbindingen gecontroleerd. waren er een paar gecorrodeert (mooi woord :P ) wat dingetjes na gelopen.. en warempel.. ja hoor 4 cilindertjes trappelde vrolijk samen.. alleen maar heel ff.. rijd weg en het was alweer voorbij met de pret.

gelukkig zijn motorrijders errug sociaal en kon ik van de overbuurman zijn vfr een weekendje lenen..

gisteren bij me neef geweest (minipower) en eens zitten babbelen.. nu ligt de gsx weer open en ben ik de vlotters ed aan het controleren:

even wat beeld tussendoor. mijn oldskool sleutelplekkie:

S4010020-1.jpg


S4010021-1.jpg


S4010022.jpg


is het normaal dat er 2 sproeiers van 115 in de buitenste cil zitten en 2 sproeiers van 112.5 in de binnenste?

gegroet alleeee
 
Je moet die groene stekker links boven je blok controleren en die stekker van je dynamo en je massadraad ah blok rechtsonder

Als die goed liep ga je toch niet twijfelen over je sproeiers ?


Of zaten die carbs vol met bagger omdat je de vlotterkamers niet had afgetapt :? O-) O-) O-)
 
kijk das nuttige info.. ik twijfel oook niet over me sproeiers, maar aangezien de vlotters afgesteld moesten worden heb ik meteen de compl carbs schoongemaakt en het viel me op. nu weet ik dus wel dat ze nog compleet origineel zijn..

enne jeps ben jochen z'n neef(je)
 
Afgelopen weekend gesleuteld aan de GSXR750. Begint er al weer wat beter uit te zien :)

Done:
-Tellers vervangen
-Kuipframe plaatsen
-Koplampen plaatsen
-Topkuip plaatsen

To-do:
-Schakelpedaal vervangen
-Koppelingshendel vervangen
-Spiegels plaatsen
-Knipperlichten plaatsen
-Tank vervangen

Komende zondag weer klussen en dan hoop ik klaar te zijn en de gixxer weer rijdend te hebben. Ondertussen blijf ik rustig zoeken naar zij- onderkappen die al in de juiste kleur zijn. Kan namelijk toch nog niet rijden (ben nog aan het revalideren :( ).
 
kijk das nuttige info.. ik twijfel oook niet over me sproeiers, maar aangezien de vlotters afgesteld moesten worden heb ik meteen de compl carbs schoongemaakt en het viel me op. nu weet ik dus wel dat ze nog compleet origineel zijn..

enne jeps ben jochen z'n neef(je)


als je het werkplaatshandboek erbij pakt kun je ook zien dat er ander sproeiers in de buitenkanten zitten. hoewel het er niet duidelijk instaat, en de reden me ook niet helemaal duidelijk is.
 
Laatst bewerkt:
groene stekker gecontroleerd. stekkers van dynamo gecontroleerd en schoongemaakt ivm corrosie.. massakabel eraf gehad schoongemaakt. en nog paar kleine draadjes schoongemaakt..

alle 4 de bougies en bougiekabels getest en goed bevonden..

en nog steeds k*t lopen..


hellupppp heb zondag een rit damn...
 
groene stekker gecontroleerd. stekkers van dynamo gecontroleerd en schoongemaakt ivm corrosie.. massakabel eraf gehad schoongemaakt. en nog paar kleine draadjes schoongemaakt..

alle 4 de bougies en bougiekabels getest en goed bevonden..

en nog steeds k*t lopen..


hellupppp heb zondag een rit damn...

heb je de bougiekappen losgehaald en doorgemeten?

Nieuwe bougies?

staan je kleppen goed en is je fiets gesynced naderhand? Dit zou niet nodig hoeven zijn maar aangezien je aan die carbs hebt gezeten zullen ze nu wel van slag zijn.

Waar woon je? zeker naar de MM? :)


wat versta je onder klote lopen?

loopt die op 3 poten of zit die te rommelen maar draaien wel alle zuigers mee?


het is gewoon iets elektrisch denk ik aangezien die wel ff goed liep na die 9 weken en toen er ineens mee kapte. echt alle stekkers gehad?

beweeg de kabels eens heen en weer als die loopt!
 
Laatst bewerkt:
heb je de bougiekappen losgehaald en doorgemeten?

Nieuwe bougies?

staan je kleppen goed en is je fiets gesynced naderhand? Dit zou niet nodig hoeven zijn maar aangezien je aan die carbs hebt gezeten zullen ze nu wel van slag zijn.

Waar woon je? zeker naar de MM? :)


wat versta je onder klote lopen?

loopt die op 3 poten of zit die te rommelen maar draaien wel alle zuigers mee?


het is gewoon iets elektrisch denk ik aangezien die wel ff goed liep na die 9 weken en toen er ineens mee kapte. echt alle stekkers gehad?

beweeg de kabels eens heen en weer als die loopt!

de kabels heen en weer bewegen al geprobeerd.. geen resultaat. vandaag gaan er 4 nwe bougies in en een k&n inlegfilter.

ik woon in heusden...

hij loopt niet op 3 maar ook niet 4... 1 cilinder draait wel mee maar niet 100%

kleppen heb ik niet gesteld. en carbs niet gesynced.. leek me niet nodig omdat hij echt goed rijdend weg gezet is..

mischien nwe bougiekabels nog?

krijg er wel een punthoofd van momenteel :?
 
Bij beroerd lopen na wegzetten is het toch 9 van de 10x je gasfabriek(carb set)...

Alles uit elkaar gehad? Schoongeblazen met perslucht en weer terug gezet? Misschien met nieuw brandstoffilter>? Misschien na het in elkaar zetten een vacuum membraam niet helemaal lekker terug gezet? Had ik laatst ook: kun je checken door via je luchtfilterkant de kleppen omhoog te schuiven. Bij mij zat de veer dubbel en daardoor liep hij ook erg twijfelachtig. Je krijgt dan minder lucht en meer benzine in die ene carb.

Maarja, als hij half buiten heeft gestaan kan er natuurlijk ook ergens een beroerd contactje zijn gekomen. Maar als alle 4 gezond vonken kun je beter in je carburatie zoeken denk ik.
 
Bij beroerd lopen na wegzetten is het toch 9 van de 10x je gasfabriek(carb set)...

Alles uit elkaar gehad? Schoongeblazen met perslucht en weer terug gezet? Misschien met nieuw brandstoffilter>? Misschien na het in elkaar zetten een vacuum membraam niet helemaal lekker terug gezet? Had ik laatst ook: kun je checken door via je luchtfilterkant de kleppen omhoog te schuiven. Bij mij zat de veer dubbel en daardoor liep hij ook erg twijfelachtig. Je krijgt dan minder lucht en meer benzine in die ene carb.

Maarja, als hij half buiten heeft gestaan kan er natuurlijk ook ergens een beroerd contactje zijn gekomen. Maar als alle 4 gezond vonken kun je beter in je carburatie zoeken denk ik.

Bedenk me ineens dat die benzinetoevoer kabels wel erg weinig ruimte hebben onder die gsxr tanks.

Heb je alles wel goed aangesloten? niet toevallig de 2 benzine overloop slangen aan je benzine toevoer? Zit je vacuum slang wel goed erop?

Als je je motor start zonder benzinetank dan moet je wel ff een boortje in die vacuumslang doen anders gaat die nooit lekker lopen zonder tank.

En als je hem langer laat lopen zonder tank ff de 2 benzineslangen van benzine voorzien.

enne niet roken de dampen zijn uiterst explosief

Een ouwe truuk die ik vroeger deed als die geen benzine trok in het begin is een ouwe doek op de luchtinlaat vh luchtfilter en dan moet die wel benzine naar binnen trekken en als die dan nog niet loopt op minstens 2 cylinders dan heb je hem of zwaar verzopen of dr is iets anders ad hand.

Sluit je de tank toch aan ... zet hem dan ff op pri en probeer hem dan te starten (niet langer dan 5 minuten) dit om uit te sluiten of de benzinekraan niet verstopt is of niet functioneert. Dat membraampje kan defect zijn


Maar had je nou de carbs leeg laten lopen of niet toen je hem had weggezet? Via het vlotterschroefje onderaan?
 
Laatst bewerkt:
ik had de carbs niet leeg laten lopen, het was namelijk niet de bedoeling dat ie zo lang stil zou blijven staan..

alles zit correct en spanningsvrij aangesloten, dat wil zeggen er ligt niets klem en alles zit op de plek waar het hoort te zitten, ik ga zometeen de carbs nog een x synchroniseren om dat ook uit te sluiten, ondanks dat ik het raar blijf vinden dat ik hem goed rijdend weg gezet heb!
 
ik had de carbs niet leeg laten lopen, het was namelijk niet de bedoeling dat ie zo lang stil zou blijven staan..

alles zit correct en spanningsvrij aangesloten, dat wil zeggen er ligt niets klem en alles zit op de plek waar het hoort te zitten, ik ga zometeen de carbs nog een x synchroniseren om dat ook uit te sluiten, ondanks dat ik het raar blijf vinden dat ik hem goed rijdend weg gezet heb!

Ik heb hem ook wel eens 2 maanden laten staan zonder leeg te laten lopen. En was er niks ad hand.

Als die liep (na die 9 weken) en ineens niet meer op 4 pitten loopt (na die negen weken).

Moet het een elektrisch probleem zijn.

Bedoel maar why the hell zou je hetzelfde probleem krijgen aan meerdere carbs? 1 oke 2 misschien maar meer?

Kom op hee.
 
Laatst bewerkt:
ja ik denk ook nog steeds aan electrisch probleem!

mischien bobine's eens vervangen?

ik heb de weerstand van de bougie kabels gemeten en zat gemmideld op 10 k-ohm , zat minimaal verschil tussen.

oh ja synchronisatie was niets mis mee!

schiet mij maar lek :P
 
Dr is gewoon niemand die ook maar weet waar het over gaat wou je zeggen? :+

Maar ik blijf vrolijk doorleren hoor. Het heeft zeker mn interesse en ben opzich wel technisch aangelegd, dus het komt vanzelf :)
 
Nog steeds geen uitkomst dus? Kun je niet met wat spullen van Jochen dingen gaan uitsluiten? Ik heb de luxe dat ik veel reserve spul heb inmiddels. Met zoiets zou ik gewoon een andere set carburateurs erop kunnen zetten en dan zien wat hij doet. Bobines, cdi, etc, etc... Vervelend allemaal. Maar wel je ritje kunnen maken zondag?
 
zijn er dingen uitwisselbaar tussen een waterkoeler en een oliekoeler?

zondag wel kunnen rijden maar niet op mijn eigen motor. helaas is die dag ook niet super verlopen. mijn vriendin is onderuitgegaan met haar kawa, dus die moet nu ook weer gemaakt worden...

houdt me vd straat :P
 
Afgelopen weekend gesleuteld aan de GSXR750. Begint er al weer wat beter uit te zien :)

Done:
-Tellers vervangen
-Kuipframe plaatsen
-Koplampen plaatsen
-Topkuip plaatsen

To-do:
-Schakelpedaal vervangen
-Koppelingshendel vervangen
-Spiegels plaatsen
-Knipperlichten plaatsen
-Tank vervangen

Komende zondag weer klussen en dan hoop ik klaar te zijn en de gixxer weer rijdend te hebben. Ondertussen blijf ik rustig zoeken naar zij- onderkappen die al in de juiste kleur zijn. Kan namelijk toch nog niet rijden (ben nog aan het revalideren :( ).

ik ga van de winter mijn gixxer naar streetfighter verbouwen, ik weet niet welke kleur combo je hebt , maar die van mij is rood wit. met een gele bies.
Dan kun je mijn kuipen wel overnemen, het liefst wel allemaal natuurlijk :]

groeten Michiel :)

ps, bij interesse wil ik je wel ff een foto sturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan