Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' Part III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje. Ik heb de laatste tijd wat last dat de Gixxer een beetje loopt te bokken. Heb dit meestal als ik me gas constant hou tot de 3500-4000 toeren en meestal alleen in de 1ste 2 versnellingen. Nu zei iemand waar ik vaak mee rijd dat ik me carbs moet laten synchroniseren. Geen probleem, maar toen ik de fiets kocht (januari 2007) kreeg ik er een bon bij dat dit in december 2006 al was gedaan. Kan dit zo snel of zal er meer aan de hand zijn?


Weet iemand trouwens hoe het is om met 180 als achterband te rijden (tegenover een 170). Moet een nieuwe achterband hebben en zit te twijfelen of ik een MPP 170 of een MPP2CT 180 moet nemen. Iemand ervaring
 
Laatst bewerkt:
he ducati998fe

Met je bok probleem kan ik je niet helpen, maar met je banden misschien wel heb zelf een 1100 had er eerst 110 180 onder pirelli super corsa's bievelen harstikke goed, maar waren aan vervanging toe en liep toen tegen een paar pirelli dragon's aan (ex circuit) 120 190 1 maatje groter maar wat een verschil super grib natuurlijk, maar het omgooien en plat leggen gaat stukken makkelijker de 190 lijken ook ronder te zijn.
Maatje groter pakte voor mij beter uit dus, maar heb wel een iets zwaardere fiets.

Hoop dat iemand de oplossing voor je bok probleem heeft, ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.
 
Even een vraagje. Ik heb de laatste tijd wat last dat de Gixxer een beetje loopt te bokken. Heb dit meestal als ik me gas constant hou tot de 3500-4000 toeren en meestal alleen in de 1ste 2 versnellingen. Nu zei iemand waar ik vaak mee rijd dat ik me carbs moet laten synchroniseren. Geen probleem, maar toen ik de fiets kocht (januari 2007) kreeg ik er een bon bij dat dit in december 2006 al was gedaan. Kan dit zo snel of zal er meer aan de hand zijn?


Weet iemand trouwens hoe het is om met 180 als achterband te rijden (tegenover een 170). Moet een nieuwe achterband hebben en zit te twijfelen of ik een MPP 170 of een MPP2CT 180 moet nemen. Iemand ervaring


Yep moeten gesynced worden. En dat kan zo snel ja. Maar je kleppen moeten niet gesteld worden? Dat syncen stelt geen fuck voor


motor kwartier warmdraaien
tank eraf
boortje in de vacuumslang
2 benzineslangen aansluiten op benzinebakkie met t-stuk
zwarte nippels eraf vh vacuum boven aan
slangen van je vacuummeter erop
hoppa stellen maar

carb set 1en2 zijn links en carbset 34 is rechts en in het midden stel je beide sets gelijk


ik rij zelf 180 want een 190 zit te strak (rij je er een rand v band.


de 180 past goed in een gixxer 91 met standaard achterbrug en die mpps zijn helemaal te gek in een gixxer. Maar neem de bochten voorzichtig in het begin. ze sturen erg scherp. Neem zondermeer een 180 in een 1100 of groter.


Een brede band levert meer grip maar ook meer rolweerstand


Een 1100 vreet de 170 op en de 180 en de 190... :)
 
Laatst bewerkt:
ik ga van de winter mijn gixxer naar streetfighter verbouwen, ik weet niet welke kleur combo je hebt , maar die van mij is rood wit. met een gele bies.
Dan kun je mijn kuipen wel overnemen, het liefst wel allemaal natuurlijk :]

groeten Michiel :)

ps, bij interesse wil ik je wel ff een foto sturen

Als je wat foto's wilt sturen (mailadres staat in profiel) zou dat wel top zijn. Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar de kappen voor de zij- en onderkant. Maar ik zal eens nadenken over je voorstel om alles over te nemen als de prijs een beetje goed is :)

Wat voor gele bies zit erop eigenlijk? Dat komt mij namelijk niet bekent voor? :?
 
Geen oldskool gixxer, wel een Bandit *D dus 75% oldskool :P
Ben even aan het wachten tot de installatie van m'n server klaar is :Z

Heb deze nog liggen :Y
002.jpg


Kopen? zie de link in m'n sign.
 
Laatst bewerkt:
Als je wat foto's wilt sturen (mailadres staat in profiel) zou dat wel top zijn. Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar de kappen voor de zij- en onderkant. Maar ik zal eens nadenken over je voorstel om alles over te nemen als de prijs een beetje goed is :)

Wat voor gele bies zit erop eigenlijk? Dat komt mij namelijk niet bekent voor? :?

die bies heeft de vorige eigenaar erop geplakt.
waarschijnlijk d8 ie dat ie Barry Sheene was :]
het mailtje is ook onderweg !
 
Geen oldskool gixxer, wel een Bandit *D dus 75% oldskool :P
Ben even aan het wachten tot de installatie van m'n server klaar is :Z

Heb deze nog liggen :Y
[afbeelding]

Kopen? zie de link in m'n sign.


past dat ding op een 1100W uit 94? dan wil ik hem wel hebben.

het ziet er wel hetzelfde uit

(oh zie het al "not W") -O-
 
Laatst bewerkt:
Omdat je onsteking nu is afgesteld om ook witte pomp bagger benzine goed te kunnen verdragen zal je er zeker voordeel van hebben. je moet dan superbenzine (met een hoog octaan gehalte) gaan gebruiken just to be safe.

wat ik er van lees dat vooral onderin en middengebied ervan profiteert.
ik ga denk ik voor de 4 graden vervroeger.
 
Even een vraagje. Ik heb de laatste tijd wat last dat de Gixxer een beetje loopt te bokken. Heb dit meestal als ik me gas constant hou tot de 3500-4000 toeren en meestal alleen in de 1ste 2 versnellingen. Nu zei iemand waar ik vaak mee rijd dat ik me carbs moet laten synchroniseren. Geen probleem, maar toen ik de fiets kocht (januari 2007) kreeg ik er een bon bij dat dit in december 2006 al was gedaan. Kan dit zo snel of zal er meer aan de hand zijn?


Weet iemand trouwens hoe het is om met 180 als achterband te rijden (tegenover een 170). Moet een nieuwe achterband hebben en zit te twijfelen of ik een MPP 170 of een MPP2CT 180 moet nemen. Iemand ervaring

ik heb er ook een 180 op liggen nu eb dat stuurt naar mijn idee minstens net zo goed hoor (ik heb niet lang met de 170 gereden omdat die lek was)
ik heb eeb gixxer uit 93
 
Nog duurdere benzine en anders eerder pingelen inderdaad.... maar wel meer vermogen... 4 graden valt wel mee en zou goed te slikken moeten zijn.

kost zo'n rotortje? waar te koop?
 
Laatst bewerkt:
Weet hier iemand of een bananenbrug in een 750-je uit '91 past, zonder er iets aan aan te passen?
 
Maar is er nu merkbaar verschil? Of heb je het ding er nog niet opgeklust?

Gisteren fijn gereden met de oude gixxert. Voor het eerst na de ombouw met leer aan erop. Schraapt nog prima voor zo'n oudje, maar wat een drukte op de weg. Groepen R1/gixxer1000/blade mannen die 10km lang achter een auto blijven plakken op dijkweggetjes enzo. pfft. Zo kan ik ook 1 op 20 rijden....

Maar behalve die drukte ook nog fijn wat kunnen gassen en sturen. Doe mij dit weer maar nog wat langer... :)
 
Gisteren fijn gereden met de oude gixxert. Voor het eerst na de ombouw met leer aan erop. Schraapt nog prima voor zo'n oudje, maar wat een drukte op de weg. Groepen R1/gixxer1000/blade mannen die 10km lang achter een auto blijven plakken op dijkweggetjes enzo. pfft. Zo kan ik ook 1 op 20 rijden....

Maar behalve die drukte ook nog fijn wat kunnen gassen en sturen. Doe mij dit weer maar nog wat langer... :)
:^

subtiele kick om dit topic toch iets levend te houden.
 
Ik heb mijn onstekingsvervroeger besteld bij factorypro. even wachten tot die binnenkomt dan laat ook weten wat het doet. en nog ff op jacht naar een paar mooie flatslides of een dynokitje. daar ben ik nog niet overuit.
hij loopt nu een beetje arm na mijn uitlaatconversie heb ik het idee

Dennisje: zo op de foto te zien is je filter ook redelijk donkergrijs? misschien ook tijd voor een K&N paneeltje?.
het zou niet de oorzaak zijn van je problemen denk, maar toch.

misschien eens te rade gaan bij een dealer waar je het moet zoeken, dat helpt soms.

mijn koplampen werkten laatst niet meer. ik heb toen uit het wph het hele schema nagetekend, ik kwam er toen ook achter dat gecorrdodeerde contacten een stekker had doen smelten. zo'n grapje is best moeilijk te vinden.

had ik maar een oliekoeler, dat is een stuk makkelijker om te tunen en onderdelen te vinden B|
 
Laatst bewerkt:
ik heb een k&n inlegfilter gehaald en ga er denk ik sproeiers inzetten van 120 (nu nog origineel)

en nog maar een x carbs uit elkaar...

de dealer? die verkocht me 4 nwe bougies want dat moest het zijn. ik zeg dat kunnen jullie niet zeker weten. jawel zeggen ze.. ok dus 4 nwe bougies a bijna 50 euro..

dus voor mij geen dealer meer :P
 
Ga maar eerst je vlotterbakkies met name de meest linker leeg gooien. In de meest linker carb zit de meeste troep

Forte2 in je tank en een tijdje laten draaien.
 
ik heb er ook een 180 op liggen nu eb dat stuurt naar mijn idee minstens net zo goed hoor (ik heb niet lang met de 170 gereden omdat die lek was)
ik heb eeb gixxer uit 93


Op een '93 ligt origineel al een 180 achterband.
Ik rijd met pilot powers op mn 750 en je kunt ze tot aan de rand toe oprijden.
Prima bandje. :)
 
Ga maar eerst je vlotterbakkies met name de meest linker leeg gooien. In de meest linker carb zit de meeste troep

Forte2 in je tank en een tijdje laten draaien.

carbs zijn al compleet uit elkaar geweest , vlotters afgesteld , gesinchroniseerd , en schoongemaakt...


ga nu 120 sproeiers erin monteren (in combi met k&n en micron uitlaat..)

mischien helpt het of heb ik iets over het hoofd gezien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan