Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' Part III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frans voor het betere laswerk moet ik je bij Bikers Place in forepark zijn en dan vragen naar Albert Jan.Naar mijn weten moet je echt die krukas lassen

alles boven de 1217 heeft speciale aandacht nodig (las ik op die oldskool site) een 1217 levert iets van 150 pk op het achterwiel

een ongetunede goed lopende gsxr van 91 (oliekoeler) levert 125 pk op het achterwiel.

Heb je trouwens een handmatige nokkenassteller? anders gaat die verspringen straks met zon automatische. Die handmatige kun je vastdraaien

lul ook maar wat mee af en toe..



PS:Frans knap werk man ...ik zou niet weten waar ik moest beginnen. Je hebt echt wel een paar gouden handjes :} :}

Die koppeling van die F'en en die R'en vind ik toch 3 keer shit een heftig knallen en ze gaan al slippen. Maar eens nieuwe veren in doen platen had ik al vv.
 
Laatst bewerkt:
Atez, ik heb nog een set 40mm carbs van een 1100W over. Andere MF-er reageert niet op mijn mail dus als je interesse hebt moet je maar ff mailen. Heb er misschien ook nog een DynoJet kit bij maar dan moet ik ff zoeken :W

EYE!!!!

Ik heb wel interesse in die dyno kit.

welke stage?
 
ik lees al een tijdje mee op de turbo topics. moet zeggen erg gaaf zo'n turbo, dat zet tenminste zoden aan de dijk, beter als dat kloten met nokkenassen ,onsteking etc.

over een paar of wat zal die van mij er ook aan geloven als ik wat vrije tijd ga krijgen. helaas heb ik een W dus die turbo kan dan niet voor het block hangen denk ik i.v.m dubbele radiator op een 1100.

ik zou inderdaad een langere achterbrug nemen zodat hij wat stabieler wordt. een mooie W bananbrug of iets dergelijks. dan staat je achterwiel ook wat meer naar achter zodat die kont wat meer in verhouding komt. hijs nu wel een beetje lang.

Ik ben nu zelf wat aan het pimpen met andere stuurgewichten, stalen remleidingen en heb mij onstekingsvervroeger binnen. nu nog alles erop zetten.
ik zoek nog W 40MM of 38MM carbs liefst al met dynokit erin ter vervanging van mijn 36mm's ,maar vang nog steeds bot op ebay ;(


Purpleblue: denk je dat het mechanisch is of iets anders? is het geen warmloper geweest?

Een W achterbrug van een 1100 (die ik er in ga zetten is korter dan de standaard achterbrug van een normale oliekoeler 91'er R) Weet iemand of dat zonder meer past trouwens?

PS: je moet wel een andere rem drop hangen dan ..met zon schetsplaat verankerd in je achterbrug (zonder reactiestang)

Een 750 achterbrug is het korts schijnt het.


Met zon korte achterbrug is het wheelien toch helemaal te gek _O- _O- _O- :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Als dat van die koppeling zo is...dan mkoet hij naar voren willen springen als hij in zn 1 staat en je start hem..
En die tik kan ook gewoon de startmotor zijn.. als de accu leeg is krijg je ook rare tikken.

Daarna nog geprobeerd te starten?

mee eens.

Als die accu niet lekker is doet die ook alleen maar ...TIK Hij moet wel genoeg sterk genoeg zijn die accu. Douw er anders ff een andere in. Zit dat startrelais te brommen? dan is je startrelais defect. DIng zit achter je accu kun je zo bij en je kan de polen door verbinden met een schroevendraaier.
 
Laatst bewerkt:
Atez, ik heb nog een set 40mm carbs van een 1100W over. Andere MF-er reageert niet op mijn mail dus als je interesse hebt moet je maar ff mailen. Heb er misschien ook nog een DynoJet kit bij maar dan moet ik ff zoeken :W

daar heb ik wel belangstelling voor, ik ga je ff mailen..
 
Hmmmmmmmmmm een B-King Turbo, kon ook niet lang gaan duren.................eruugggggh gaaf en gelukkig die schoorstenen uit het kontje verdwenen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik al het plastic op de B-King erg goedkoop vond staan, het was het net niet........ toch zal ik er geen nee tegen zeggen.

Het krukasje lassen lijkt me nog niet echt nodig, als die gaat dan gaat die.
Je vertelde dat een goede 750 oliekoeler 125 pk aan het wiel zou hebben, is dit niet een beetje erg hoog geschat????
Ze hebben toch iets van +/- 120 blok pk's???

De achterbrug die er nu op zit ga ik verlengen (heb de zelfde gekocht) de lengte wordt ongeveer 7 cm langer, past dan mooi in lijn met de achterkant van de kont.
Zat er eerst aan te denken er zo'n megabrug in te hangen, maar ik vind het niet zo mooi en het gaat vreselijk te koste van het stuurgedrag.
Er komt dan wel gelijk een brace onder de brug.

Volgens mij past die W1100 brug zo bij jou in het frame, en is anders met beperkte aanpassingen zo te plaatsen.

spreek jullie
 
Erg gaaf ding inderdaad Fransdebby! Alles met veel vermogen en een beetje gixxer looks is gaaf... Nu nog rijdbaar zien te krijgen. Maar dat komt wel goed denk ik?

En inderdaad is die pk inzet wel wat hoog voor standaard fietsen. Wie heeft er allemaal zijn gixxer weleens op de bank gehad? Ik had niet veel pk uit mn 1100 de laatste keer. Iets van 125 achterwiel pk's met flinke dips ook erin. De monteur waar hij bij op de bank was geweest dacht dat het redelijk normaal vermogen was voor een 1100 van die tijd. ('90er oliekoeler) Reed toen ook niet bijzonder fijn. Nu loopt hij een stuk fijner, maar nog niet perfect. Met open filters blijft het ook erg verschillen met weertypes...
 
Hmmmmmmmmmm een B-King Turbo, kon ook niet lang gaan duren.................eruugggggh gaaf en gelukkig die schoorstenen uit het kontje verdwenen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik al het plastic op de B-King erg goedkoop vond staan, het was het net niet........ toch zal ik er geen nee tegen zeggen.

Het krukasje lassen lijkt me nog niet echt nodig, als die gaat dan gaat die.
Je vertelde dat een goede 750 oliekoeler 125 pk aan het wiel zou hebben, is dit niet een beetje erg hoog geschat????
Ze hebben toch iets van +/- 120 blok pk's???

De achterbrug die er nu op zit ga ik verlengen (heb de zelfde gekocht) de lengte wordt ongeveer 7 cm langer, past dan mooi in lijn met de achterkant van de kont.
Zat er eerst aan te denken er zo'n megabrug in te hangen, maar ik vind het niet zo mooi en het gaat vreselijk te koste van het stuurgedrag.
Er komt dan wel gelijk een brace onder de brug.

Volgens mij past die W1100 brug zo bij jou in het frame, en is anders met beperkte aanpassingen zo te plaatsen.

spreek jullie


een 1100 heeft 125 awiel pk's of net iets meer!
Vind die Bking een misbaksel in het echt. Vet plomp ding. Die suzukie fotos zijn uit de beste hoek geschoten zeg maar.
Brug: volgens mij zag ik ergens zon verlengde achterbrug van een 1100 op marktplaats of hier ergens. Brace is *D

Mod ff kijken of die breedte in het frame oke is... maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat veranderd hebben.

Losse risers kan echter niet met die brug das allemaal vastgelasd
 
Laatst bewerkt:
Erg gaaf ding inderdaad Fransdebby! Alles met veel vermogen en een beetje gixxer looks is gaaf... Nu nog rijdbaar zien te krijgen. Maar dat komt wel goed denk ik?

En inderdaad is die pk inzet wel wat hoog voor standaard fietsen. Wie heeft er allemaal zijn gixxer weleens op de bank gehad? Ik had niet veel pk uit mn 1100 de laatste keer. Iets van 125 achterwiel pk's met flinke dips ook erin. De monteur waar hij bij op de bank was geweest dacht dat het redelijk normaal vermogen was voor een 1100 van die tijd. ('90er oliekoeler) Reed toen ook niet bijzonder fijn. Nu loopt hij een stuk fijner, maar nog niet perfect. Met open filters blijft het ook erg verschillen met weertypes...


Dat fijne lopen heb ik nooit goed gekregen, ze rommelen van origine. En die gasresponse blijft een beetje aan en uit. Maar ook dat heeft zn charme. :)

Wel lezen he jongens _O- :W

Een soez loopt pas echt mooi na een 15 tal snelweg km'ers
 
Laatst bewerkt:
Zet net mn motor neer...vond het gas al wat hangen... draaai nog ff ah gas..krak.

oke...cud "weer sleutelen" B| B|
 
Zou het blok en die voorpoten van die BKing turbowel willen hebben en dan in mn GSXR bouwen.
 
Als dat van die koppeling zo is...dan mkoet hij naar voren willen springen als hij in zn 1 staat en je start hem..
En die tik kan ook gewoon de startmotor zijn.. als de accu leeg is krijg je ook rare tikken.

Daarna nog geprobeerd te starten?
Zou het een optie kunnen zijn dat mijn koppeling eruit licht? :?
De accu was namelijk opgeladen, en er is geen beweging in te krijgen! :N
 
Zou het een optie kunnen zijn dat mijn koppeling eruit licht? :?
De accu was namelijk opgeladen, en er is geen beweging in te krijgen! :N

We gaan eerst uit van simpele dingen, naar moeilijke dingen kun je altijd nog zoeken..
 
Laatst bewerkt:
Als je vermoed dat het motorschade is...


bougies eruit
ontstekingsdekseltje rechts loshalen
dopsleutel 19 geloof ik er op en rechts om omdraaien

Als je denkt dat het die koppeling is


Als je motor in zn een staat
Achterwiel vrij
en koppeling ingedrukt
dan gaat die uberhaupt zwaar maar hij moet wel draaien, hij mag dan niet vastzitten of die platen zijn verkleefd maar dat denk ik niet.




Je moet eerst weten of je startmotor echt stroom krijgt .. meten is weten.
Zekeringen checken en allemaal doormeten

Contact aan
Douw een dikke schroevedraaier op de dikste polen van je startrelais
Draait dan die startmotor?
 
Laatst bewerkt:
Als je vermoed dat het motorschade is...


bougies eruit
ontstekingsdekseltje rechts loshalen
dopsleutel 19 geloof ik er op en rechts om omdraaien

Als je denkt dat het die koppeling is
Als je motor in zn een staat
Achterwiel vrij
en koppeling ingedrukt
dan gaat die uberhaupt zwaar maar hij moet wel draaien, hij mag dan niet vastzitten of die platen zijn verkleefd maar dat denk ik niet.


Je moet eerst weten of je startmotor echt stroom krijgt .. meten is weten.
Zekeringen checken en allemaal doormeten

Contact aan
Douw een dikke schroevedraaier op de dikste polen van je startrelais
Draait dan die startmotor?

- De ontstekingsdeksel rechts kan ik inderdaad even loshalen om te chekken.
- Achterwiel is niet te draaien als ik hem in z'n 1 zet met de koppeling in.
- Startmotor al gecheckt, en doet het gewoon...
 
Zou eerst het linkerdeksel (startmotordeksel) ff demonteren.
Misschien is de startmotor of startkoppeling naar z'n grootjes.
 
Zou eerst het linkerdeksel (startmotordeksel) ff demonteren.
Misschien is de startmotor of startkoppeling naar z'n grootjes.

Ik zei rechts beginnen omdat die pakking van de linkerdeksel het vaak begeeft en daarbij veel groter is. Rechts is niet zo erg bij die ontstekingsunit.

Weet je iig na die test dat die met ontkoppelde bak normaal kan ronddraaien.

Ik heb nog nooit een defecte startkoppeling gehad. met die soezen. Maar het zou kunnen.

Ik gok op iets elektrisch

startmotor is peanuts on te vervangen, carbs wel ff weghalen werkt net ff wat makkelijker. Maar als die startmotor defect is had die al problemen moeten hebben voordien.. slecht ronddraaien etc.. tenzij die doorgebrand is.

Dan neem je die oude mee naar de sloperij en haalt een andere. Die ouwe laten ze dan opnieuw wikkelen.

maar hij zei dat de startmotor het doet.

Heeft die straks de polen omgedraaid _O- _O- _O- Of verkeerd aangesloten op het startrelais zoals ik een keer _O- _O-

ding maar draaien ..haal je hem los..hugh waarom draait die die kant op :? _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal vragen over een oude GSX-R750 van '88. Ik heb er een op het oog namelijk met 32.000 km op de klok. Ik kan denk ik wel zien offie klokje rond is of niet, daar gaat het niet om. Ik zou graag weten waar ik op moet letten. Zijn er bekende problemen die wel eens de kop op steken en herkenbaar zijn (zoals het olieverbruik van een YZF 750 bijvoorbeeld)??
 
Okay,okay.
De meeste Oldskool-ers denken dan zoiets als ...... zoek-functies e.d. 8-)
Maar: de 2e versnelling wil er weleens uitliggen.
De benzinekraan wil weleens doen wat ie zelf wil.
De carbs(naalden en buizen) zijn nou niet dat je zegt ...
Maar eigenlijk voor de rest ....... en 'n 750-blok vindt je voor weinig nog te koop mocht het erg tegen zitten.
Voor de rest weet je het zelf wel denk ik.
De 750 is gemaakt om te rammen en te rossen en dat hebben ze er dus ook mee gedaan..
Hij is 19 jaar oud dus ...... slijtdelen als koppeling,balhoofdlagers,voorvorkkeerringen,schijven,etc.

Yadayadayada , blablabla. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan