MrHawkeye
MF veteraan
- 9 mei 2002
- 49.353
- 14
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Atez, ik heb nog een set 40mm carbs van een 1100W over. Andere MF-er reageert niet op mijn mail dus als je interesse hebt moet je maar ff mailen. Heb er misschien ook nog een DynoJet kit bij maar dan moet ik ff zoeken
ik lees al een tijdje mee op de turbo topics. moet zeggen erg gaaf zo'n turbo, dat zet tenminste zoden aan de dijk, beter als dat kloten met nokkenassen ,onsteking etc.
over een paar of wat zal die van mij er ook aan geloven als ik wat vrije tijd ga krijgen. helaas heb ik een W dus die turbo kan dan niet voor het block hangen denk ik i.v.m dubbele radiator op een 1100.
ik zou inderdaad een langere achterbrug nemen zodat hij wat stabieler wordt. een mooie W bananbrug of iets dergelijks. dan staat je achterwiel ook wat meer naar achter zodat die kont wat meer in verhouding komt. hijs nu wel een beetje lang.
Ik ben nu zelf wat aan het pimpen met andere stuurgewichten, stalen remleidingen en heb mij onstekingsvervroeger binnen. nu nog alles erop zetten.
ik zoek nog W 40MM of 38MM carbs liefst al met dynokit erin ter vervanging van mijn 36mm's ,maar vang nog steeds bot op ebay
Purpleblue: denk je dat het mechanisch is of iets anders? is het geen warmloper geweest?
Als dat van die koppeling zo is...dan mkoet hij naar voren willen springen als hij in zn 1 staat en je start hem..
En die tik kan ook gewoon de startmotor zijn.. als de accu leeg is krijg je ook rare tikken.
Daarna nog geprobeerd te starten?
Atez, ik heb nog een set 40mm carbs van een 1100W over. Andere MF-er reageert niet op mijn mail dus als je interesse hebt moet je maar ff mailen. Heb er misschien ook nog een DynoJet kit bij maar dan moet ik ff zoeken
Hmmmmmmmmmm een B-King Turbo, kon ook niet lang gaan duren.................eruugggggh gaaf en gelukkig die schoorstenen uit het kontje verdwenen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik al het plastic op de B-King erg goedkoop vond staan, het was het net niet........ toch zal ik er geen nee tegen zeggen.
Het krukasje lassen lijkt me nog niet echt nodig, als die gaat dan gaat die.
Je vertelde dat een goede 750 oliekoeler 125 pk aan het wiel zou hebben, is dit niet een beetje erg hoog geschat????
Ze hebben toch iets van +/- 120 blok pk's???
De achterbrug die er nu op zit ga ik verlengen (heb de zelfde gekocht) de lengte wordt ongeveer 7 cm langer, past dan mooi in lijn met de achterkant van de kont.
Zat er eerst aan te denken er zo'n megabrug in te hangen, maar ik vind het niet zo mooi en het gaat vreselijk te koste van het stuurgedrag.
Er komt dan wel gelijk een brace onder de brug.
Volgens mij past die W1100 brug zo bij jou in het frame, en is anders met beperkte aanpassingen zo te plaatsen.
spreek jullie
Erg gaaf ding inderdaad Fransdebby! Alles met veel vermogen en een beetje gixxer looks is gaaf... Nu nog rijdbaar zien te krijgen. Maar dat komt wel goed denk ik?
En inderdaad is die pk inzet wel wat hoog voor standaard fietsen. Wie heeft er allemaal zijn gixxer weleens op de bank gehad? Ik had niet veel pk uit mn 1100 de laatste keer. Iets van 125 achterwiel pk's met flinke dips ook erin. De monteur waar hij bij op de bank was geweest dacht dat het redelijk normaal vermogen was voor een 1100 van die tijd. ('90er oliekoeler) Reed toen ook niet bijzonder fijn. Nu loopt hij een stuk fijner, maar nog niet perfect. Met open filters blijft het ook erg verschillen met weertypes...
Dan komt het daar vast door.... Ik rijd nooit snelweg.
Zou het een optie kunnen zijn dat mijn koppeling eruit licht?Als dat van die koppeling zo is...dan mkoet hij naar voren willen springen als hij in zn 1 staat en je start hem..
En die tik kan ook gewoon de startmotor zijn.. als de accu leeg is krijg je ook rare tikken.
Daarna nog geprobeerd te starten?
Zou het een optie kunnen zijn dat mijn koppeling eruit licht?
De accu was namelijk opgeladen, en er is geen beweging in te krijgen!
Als je vermoed dat het motorschade is...
bougies eruit
ontstekingsdekseltje rechts loshalen
dopsleutel 19 geloof ik er op en rechts om omdraaien
Als je denkt dat het die koppeling is
Als je motor in zn een staat
Achterwiel vrij
en koppeling ingedrukt
dan gaat die uberhaupt zwaar maar hij moet wel draaien, hij mag dan niet vastzitten of die platen zijn verkleefd maar dat denk ik niet.
Je moet eerst weten of je startmotor echt stroom krijgt .. meten is weten.
Zekeringen checken en allemaal doormeten
Contact aan
Douw een dikke schroevedraaier op de dikste polen van je startrelais
Draait dan die startmotor?
- De ontstekingsdeksel rechts kan ik inderdaad even loshalen om te chekken.
- Achterwiel is niet te draaien als ik hem in z'n 1 zet met de koppeling in.
- Startmotor al gecheckt, en doet het gewoon...
Zou eerst het linkerdeksel (startmotordeksel) ff demonteren.
Misschien is de startmotor of startkoppeling naar z'n grootjes.