Oldtimerverzekering; waar nog te vinden?

Ilja

MF veteraan
16 sep 2005
1.857
1
Nijmegen
Facebook
Mijn vriendinnetje heeft een mooie Honda CB500 gekocht uit 1976. *D
Deze motor moet uiteraard verzekerd worden, maar we kunnen nergens meer een oldtimerverzekering vinden.

Ook bij de KNMV waar ik mijn eigen oldtimer heb verzekerd (zonder andere verzekeringen te hebben bij KNMV op het moment van verzekeren) is het niet meer mogelijk een classic verzekering af te sluiten.

Dit is alleen mogelijk als je al een andere verzekering hebt bij de KNMV. Als gewone motor verzekeren kan ook niet als deze ouder is dan 20 jaar. :r
De man van de klantenservice van de KNMV vond het zelf ook krom.

Bij veel andere verzekeringsmaatschappijen hetzelfde verhaal..

Ik heb de search gebruikt, maar kon geen recente topics vinden.

Heeft er hier iemand hetzelfde probleem gehad, of een oplossing?
 
Probeer deze maar eens:
Ass en Adv Bur van Maarseveen te Dwingelo.
Tel: 0521-592885

Succes

:W
 
Laatst bewerkt:
..bijna elke grote verz.maatschappij heeft een oldtimer-polis hoor ! (London sowieso)

Ja, alleen moet je dan al een ander voertuig of verzekering daar verzekerd hebben.

Unive is tot nu toe het goedkoopste, 150 euro inc. opzittende en rechtsbijstand.

Die van Maarseveen vind ik een beetje vaag overkomen... O-)
 
Ik heb mijn brikkie cb ook bij unive verzekerd. Ik heb daar ook mijn andere fiets verzekerd, dus weet niet of dat alleen in combinatie kan of dat alleen een oldtimer ook mogelijk is.
 
Bij unigarant kun je in principe een klassiekerverzekering afsluiten.
100,- inc. opzittende en rechtsbijstand. Ze vragen bij het afsluiten online niet naar een tweede voertuig. Er staat op de hoofdpagina oldtimer verzekeringen wel dat het een tweede voertuig moet zijn.

Hmmmmmm...
 
Mijn CB500 uit 1973 is ook als oldtimer verzekerd bij Unive en ik heb daar verder geen ander voertuig verzekerd.
ik ben alleen bang dat je dit jaar voor het eerst die 5000km grens gaat halen, tot nu toe dachten ze: 'ow die rijdt niet of nauwelijks,..die heeft een fiets en rijdt zo heel af en toe es een oldtimer-begeleidingsritje mee... dan gaan we niet moeilijk doen over die kilometers' :+
 
mijn honda is ondergebracht bij turien voor nog geen 4 tientjes per jaar met 5000 max km. laatste jaren niks gereden dus.... *O*
 
Ja, alleen moet je dan al een ander voertuig of verzekering daar verzekerd hebben.

Unive is tot nu toe het goedkoopste, 150 euro inc. opzittende en rechtsbijstand.

Die van Maarseveen vind ik een beetje vaag overkomen... O-)

Snap niet, waar je het over hebt. Maar iig succes ermee!!!
 
mijn honda is ondergebracht bij turien voor nog geen 4 tientjes per jaar met 5000 max km. laatste jaren niks gereden dus.... *O*

Hahaha, ja mijn eigen oldtimer is ook niks mee gereden. Is ook zo'n geval als de jouwe, die eeuwig in losse onderdelen rust. :P (hoewel daar nu ook verandering in gaat komen)

@edverh

Bij Unive vragen ze er wel om!
Op Oldtimerverzekering, en in het aanvraagformulier klassierverzekering staat:
Gegevens van de personenauto voor dagelijks gebruik van verzekeringsnemer of regelmatige bestuurder (als voorwaarde voor acceptatie dient
u een personenauto voor dagelijks gebruik te hebben. S.v.p. een kopie van het kentekenbewijs deel 1b of kopie van de verzekeringspolis meezenden.)



Volgens mij hebben alle verzekeringsmaatschappijen de laatste jaren wat aanpassingen gedaan bij hun oldtimerverzekeringen. :)

De man van de klantenservice van de KNMV zei ook dat dit was verandert omdat er veel oldtimerverzekeringen af werden gesloten, maar ze er geen winst op maakte. Het was meer bedoelt als extra service.
 
Laatst bewerkt:
Snap niet, waar je het over hebt. Maar iig succes ermee!!!

Als je op die website kijkt van dat bureautje, komt het een beetje onprofessioneel over(vond mijn vriendin ). :+

Ben ik het ook wel mee eens opzich. Het is wel héél goedkoop daar. *D
 
Hey da's vreemd. Ik heb mijn semi-oldtimer ook als oldtimer verzekerd bij de KNMV als enige. Geen probleem.
 
Hey da's vreemd. Ik heb mijn semi-oldtimer ook als oldtimer verzekerd bij de KNMV als enige. Geen probleem.

Wanneer heb je dat gedaan?

Ik heb hem zelf ook afgesloten bij de KNMV (als enkel voortuig, oldtimer), maar mijn vriendin kan dat dus niet meer nu.

Lijkt mij dat ze dat nog niet zo lang geleden hebben gewijzigd.

Volgens mij kan het bij verzekeruzelf.nl ... :)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, ja mijn eigen oldtimer is ook niks mee gereden. Is ook zo'n geval als de jouwe, die eeuwig in losse onderdelen rust. :P (hoewel daar nu ook verandering in gaat komen)

@edverh

Bij Unive vragen ze er wel om!
Op Oldtimerverzekering, en in het aanvraagformulier klassierverzekering staat:
Gegevens van de personenauto voor dagelijks gebruik van verzekeringsnemer of regelmatige bestuurder (als voorwaarde voor acceptatie dient
u een personenauto voor dagelijks gebruik te hebben. S.v.p. een kopie van het kentekenbewijs deel 1b of kopie van de verzekeringspolis meezenden.)



Volgens mij hebben alle verzekeringsmaatschappijen de laatste jaren wat aanpassingen gedaan bij hun oldtimerverzekeringen. :)

De man van de klantenservice van de KNMV zei ook dat dit was verandert omdat er veel oldtimerverzekeringen af werden gesloten, maar ze er geen winst op maakte. Het was meer bedoelt als extra service.

ik snap je punt en meen me te heugen dat een kameraad van me destijds ook problemen had met een oldtimer verzekering en kever omdat dit zijn enige auto was.

ik heb zelf meer bij turien verzekerd maar weet niet of dat doorslaggevend is.
 
Van Maarseveen is een heel vertrouwd adres. Roel is zelf ook oldtimer verzamelaar en heeft hele mooie motoren en vooral ook hele oude.

De meeste verzekeringen voor oldtimers verlangen een verzekering van een ander (eerste) voertuig. Dat hoeft niet bij hun zelf te zijn, maar ze willen daarmee aangeven dat het oldtimer voertuig niet als eerste voertuig gebruikt word. Je hebt namelijk bij een aantal verzekeraars een maximum van 5000 kilometer per jaar, al controleert niemand dat (ja tenzij je twee aanrijdingen maakt per jaar met een verschil in kiometerstand meer dan 5000), zo ook van Maarseveen. Alles loopt via Reaal verzekeringen die Winterthur heeft overgenomen. Ook mag je maar één voertuig tegelijk op de weg hebben en alleen de polishouder mag ermee rijden. Je kunt voor een 20 euro per jaar ook een tweede bestuurder aanwijzen. Dan mag je ook met meedere voertuigen tegelijk rijden natuurlijk. De polis die van Maarseveen aanbied is namelijk een verzamelpolis voor maximaal 7 voertuigen. Voor een kleine 60 euro per jaar kun je zo 7 motoren verzekeren.

Je kunt via de website van hun alle wijzigingen doorgeven. Er af of erbij en NEE, ik heb geen enkel belang bij dat bedrijf. Maar ik vind wel dat we even eerlijk en integer moeten blijven. Ik zit er met meerdere motoren en brommers inmiddels al vele jaren bij en met veel plezier. Niet dat er geen betere of anderen zijn, maar toch.....ik ken ze niet.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je dat gedaan?

Ik heb hem zelf ook afgesloten bij de KNMV (als enkel voortuig, oldtimer), maar mijn vriendin kan dat dus niet meer nu.

Lijkt mij dat ze dat nog niet zo lang geleden hebben gewijzigd.

Volgens mij kan het bij verzekeruzelf.nl ... :)

Vorig jaar juni.

Ik dácht nog dat ik dat had gedaan terwijl ik er nog een moderne motorscooter verzekerd had. Maar die had ik toen ook al niet meer, dus ik had echt alleen die ene motor verzekerd. En daar heb ik niks over gehoord. Je zóu zeggen dat het moet kunnen :?
 
Van Maarseveen is een heel vertrouwd adres. Roel is zelf ook oldtimer verzamelaar en heeft hele mooie motoren en vooral ook hele oude.

De meeste verzekeringen voor oldtimers verlangen een verzekering van een ander (eerste) voertuig. Dat hoeft niet bij hun zelf te zijn, maar ze willen daarmee aangeven dat het oldtimer voertuig niet als eerste voertuig gebruikt word. Je hebt namelijk bij een aantal verzekeraars een maximum van 5000 kilometer per jaar, al controleert niemand dat (ja tenzij je twee aanrijdingen maakt per jaar met een verschil in kiometerstand meer dan 5000), zo ook van Maarseveen. Alles loopt via Reaal verzekeringen die Winterthur heeft overgenomen. Ook mag je maar één voertuig tegelijk op de weg hebben en alleen de polishouder mag ermee rijden. Je kunt voor een 20 euro per jaar ook een tweede bestuurder aanwijzen. Dan mag je ook met meedere voertuigen tegelijk rijden natuurlijk. De polis die van Maarseveen aanbied is namelijk een verzamelpolis voor maximaal 7 voertuigen. Voor een kleine 60 euro per jaar kun je zo 7 motoren verzekeren.

Je kunt via de website van hun alle wijzigingen doorgeven. Er af of erbij en NEE, ik heb geen enkel belang bij dat bedrijf. Maar ik vind wel dat we even eerlijk en integer moeten blijven. Ik zit er met mijn vele motoren en brommers inmiddels al vele jaren bij en met veel plezier. Niet dat er geen betere of anderen zijn, maar toch.....ik ken ze niet.

:^

Ik heb een fiets verzekerd bij Unigarant voor € 44 en een fiets bij van Maarseveen voor € 34 (ook een CB500 ;) ). Met allebei goede ervaringen. Echter, bij de volgende vervaldatum gaat de eerste fiets ook naar van Maarseveen op een verzamelpolis. Is per saldo het meest gunstig.
 
Laatst bewerkt:
Mijn GS uit '84 en pasgeleden 25jaar geworden, heb ik ook verzekerd bij Unigarant.
27euro en 7500km per jaar rijden. Hoeft ook niet perse in een afgesloten schuur/garage te staan.
 
Mijn GS uit '84 en pasgeleden 25jaar geworden, heb ik ook verzekerd bij Unigarant.
27euro en 7500km per jaar rijden. Hoeft ook niet perse in een afgesloten schuur/garage te staan.

Vanaf 20 jaar kan 'ie al in de klassiekerverzekering. Mijn VFR400R is van 1988.
 
Ik heb mijn brommer afgelopen februari ook bij de KNMV in de Motor Classic afgesloten, zonder ooit ook maar iets anders met wielen verzekerd te hebben. Dat kan nu dus opeens niet meer?
 
Heb even op bikerpolis gekeken.

Kijk, daar heb IK nou problemen mee, als we het over wazig en droevig ogende sites hebben. Ik moet eerst alles invullen, vervolgens mijn gegevens inclusief adres en alles invullen om een offerte per mail te krijgen.......sorry hoor, maar teksten als "wij werken niet met vaste premies" en premies pas geven na een formulier in te vullen met al je prive gegevens is echt niet uit de internet tijd. En bij wie ben je dan uiteindelijk verzekerd? En wat doen ze met je gegevens als je besluit niet met hun in zee te gaan? En waarom hebben ze een volledig adres nodig voor een online offerte? Misschien dat ze willen weten in welk postcode gebied je woont, om hun eigen risico te beperken, maar dat is onzin voor een wa oldtimer verzekering zonder diefstal, omdat echt oude fietsen meestal binnen staan. En zelfs al zou dat niet zo zijn........hebben ze nog niet een volledig adres nodig, wat een verplicht veld is in het formulier, maar hebben ze genoeg aan een email adres.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan