olie in luchtfilter cb1

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
ey, ik ben ff de gaskabels aan het vervangen van mijn honda cb-1 maar nou ik het luchtfilter eraf heb gehaald zit er olie in de behuising van het luchtfilter zegmaar toen ik het filter eraf haalde die behuising daaronder.

nou is mijn vraag is dit slecht of normaal?

greetz

patrick
 
ey, ik ben ff de gaskabels aan het vervangen van mijn honda cb-1 maar nou ik het luchtfilter eraf heb gehaald zit er olie in de behuising van het luchtfilter zegmaar toen ik het filter eraf haalde die behuising daaronder.

nou is mijn vraag is dit slecht of normaal?

greetz

patrick

Er is een overloopslangetje, dat van de bovenkant van je blok, naar de behuizing van je luchtfilter loopt.

Deze carterontluchtig gooit soms een beetje olie mee, maar dat is ook juist de bedoeling. Zo wordt de olie niet zo maar op straat gegooid, maar bij de motor gehouden, en misschien zelfs wel weer gedeeltelijk meegenomen in het systeem en verbrand.

Even schoonmaken, nu je er toch bij bent, wel alle slangen weer aansluiten, en verder geen zorgen maken!
 
Zo lekte m'n motor een beetje olie uit het luchtfilterhuis.
Na controle bleek dat het slangetje van het kleppendeksel naar het luchtfilter en van het luchtfilter naar het blok, een beetje vol zat met witte prut.

In het luchtfilterhuis zat ook aangekoekte en gewone olie. Heb het allemaal schoongemaakt en ook de slangen.

Weet iemand wat dat kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Groet BArt
Yamaha Diversion :]
 
Witte prut dat klinkt als olie met water, mogelijk dat dat via je luchtinlaat naar binnen wordt gezogen of zo? Ik weet niet of een Diversion waterkoeling heeft, anders zou er vloeistof van je koeling kunnen doorlekken.
 
Witte prut dat klinkt als olie met water, mogelijk dat dat via je luchtinlaat naar binnen wordt gezogen of zo? Ik weet niet of een Diversion waterkoeling heeft, anders zou er vloeistof van je koeling kunnen doorlekken.


Betreft een Diversion 600 zonder waterkoeling, misschien ben ik te enthousiast geweest met het schoonspuiten van de motor.

Zal het even aankijken!

*:) bedankt voor je reactie
 
Terug
Bovenaan Onderaan