Olielampje XJ 600 N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Second Identity

MF veteraan
19 mrt 2004
34.730
62
Hey mensen,

Ik heb een (misschien nogal lullig) klein vraagje. Zo één keer in de 2 dagen heb ik wat problemen met m'n Yamaha XJ 600 N (1994). Normaal gesproken is het zo dat als je start met de killswitch aan (dus motor start dan niet) dat het olielampje dan gaat branden en je een tik hoort...

Nou is het probleem dat ik dat af en toe ook heb als ik hem gewoon wil starten, ook als ie bijvoorbeeld de eerste keer niet start en ik druk opnieuw op de knop wil het voorkomen dat dit probleem zich voordoet (olielampje gaat branden, ik hoor een tik, maar verder gebeurd er niks). Als ik nog een paar keer vaker druk is het echter wel weer opgelost.

Zo is er ook het probleem dat de tellerverlichting soms niet direct aangaat na het aanzetten van de lampen...


Meer mensen met dit probleem of is het raadzaam om ff m'n elektrische zooi te laten checken? :+ ...



Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een slecht contact, of schakelaar. Even nalopen, schoonmaken en wat contactspray gebruiken.

127592


Kijk ook even naar de schakelaar bij je zijstandaard.
 
In het schema van de xj600 zag ik dat er een "relais" is wat relay assembly heet waaruit een draad loopt naar het olielampje en naar het relais waarmee de startmotor wordt aangezet. Omdat je het hebt over klikken - een relais - en storing in het olielampje, gok ik dat het wat met dat relais te maken heeft.
 
In het schema van de xj600 zag ik dat er een "relais" is wat relay assembly heet waaruit een draad loopt naar het olielampje en naar het relais waarmee de startmotor wordt aangezet. Omdat je het hebt over klikken - een relais - en storing in het olielampje, gok ik dat het wat met dat relais te maken heeft.

Ah ja, ja hij klikt wel heel vaag dus zou goed kunnen dat het daaraan ligt. Wellicht kan ik d'r even naar kijken, maar ik snap er niet zoooooveel van. Maar met een handboek moet ik toch een heel eind komen dacht ik :)



Ik gok dat je benzine kraantje lekt.

Nope :+



Check je start relais even en je zekeringen.

Staat ie buiten of binnen? Kan best zijn dat er iets van roestvorming zitten bij wat contactjes oid waardoor deze sluiting maakt.

Staat altijd buiten (onder afdak), zomer of winter. Dus ik heb het vermoeden dat het iets in die richting kan zijn.



Alvast bedankt voor alle reacties *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan