ONK supermoto 2010/2011 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

-XX-

MF veteraan
24 okt 2006
19.981
34
New York
Zal ik het dan maar doen. :z

Het vervolg op ONK supermoto 2010/2011 deel 1

De Kampioenen van 2010!
Nationaal: Kyle Matthijssen
Euro: Thomas Decaigny
Inter: Marcel van Drunen


Handige links:
www.knmv.nl
www.supermotard.nl
www.motardfreaks.nl
www.supermoto-central.com
www.kemcosportspr.com
www.teamspeedhouse.nl
www.supermotonieuws.com

Kopie-van-jan3-1024x995.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bijna 100% van de rijders vonden Valkenswaard de moeite om nog eens terug te gaan,mag je er ook wat voor doen om terug te MOGEN komen...............TOCH..................
 
Bijna 100% van de rijders vonden Valkenswaard de moeite om nog eens terug te gaan,mag je er ook wat voor doen om terug te MOGEN komen...............TOCH..................

Volgens mij is niemand het er mee oneens dat we milieumatten moeten gebruiken, alleen het handhaven gebeurt nu op zijn zachtst gezegd wat onhandig.

Ik kreeg in Boekel een waarschuwing, waarna ik het heb opgelost. Mark krijgt geen waarschuwing in Boekel (en gaat er vanuit dat het dus goed zit) en krijgt in Valkenswaard zonder waarschuwing 30 seconden aan zijn (Troy Lee)broek.

Volgens de regels wel terecht misschien, maar als de KNMV constateerd in Boekel dat een hoop mensen overtreden zonder dat ze er erg in te hebben had er ook wel wat vooraf gecommuniceerd mogen en kunnen worden.

Is gewoon zonde van de onderlinge competitie. Ik wil winnen of verliezen (liever winnen :) ) op de baan en niet achteraf ernaast.
 
je hoort het reglement te kennen . Hoe vervelend het ook is
Als ze mij zondag met 490cc pakken krijg ik ook niet eerst een waarschuwing
 
je hoort het reglement te kennen . Hoe vervelend het ook is
Als ze mij zondag met 490cc pakken krijg ik ook niet eerst een waarschuwing

Klopt, het gaat mij er alleen om dat de handhaving dan wel consequent toegepast wordt. Het kan niet zo zijn dat de één eerste gewaarschuwd wordt en de ander niet....

Verder zal het me aan mijn r##t roesten, want mijn matje voldoet ;) , en ik mag 490 cc hebben :+ .
 
Persbericht:
Marc Fraikin won nog nooit in Nijverdal!

Gemert – Nog nooit won er tijdens een wedstrijd van het KNMV Open Nederlands Kampioenschap Supermoto in Nijverdal een buitenlander. Voor de editie van 2011 heeft Marc Fraikin de beste papieren in handen. De 35-jarige Belg won vier van de vijf verreden wedstrijden en leidt het kampioenschap. De afgelopen drie editie’s bij Motor Club Nijverdal-Hellendoorn werden gewonnen door Marcel van Drunen. Het gaat dus weer een spannende strijd worden op 19 juni op industrieterrein ’t Lochter’ waar gestreden zal gaan worden om ieder puntje.

MennovanderZee_web.jpg



Fraikin heeft de leiding van het kampioenschap in handen gevolgd door Maik Voorwinden. De 23-jarige KTM-rijder won dit seizoen al twee manches maar tot een dagzege kwam hij nog niet. Voor de Zuid-Hollander is het circuit op ’t Lochter’ helemaal nieuw, door ziekte kwam hij vorig jaar niet in actie bij organisator MCNH. In 2008-2009 en 2010 won de meervoudig kampioen Van Drunen de wedstrijd in Overijssel. Dit seizoen kwam de 40-jarige Eindhovenaar nog niet tot een overwinning. Dat geldt ook voor de 16-jarige Devon Vermeulen die vorig jaar zijn eerste manchezege in Nijverdal wist te boeken. Dit jaar kwam Vermeulen nog niet tot een overwinning en dat terwijl de Eindhovenaar als diverse keren dichtbij was.
Lokale helden zien we ook in actie op 19 juni want Menno van der Zee en Jan Winters zijn de thuis-rijders bij de Inters. Vorig jaar deed de uit Nijverdal afkomstige Winters het erg goed voor eigen publiek. Andere regionale kanshebbers zijn bij de Euro’s Yamaha-rijder Jirri Winters (Hellendoorn) en bij de Nationale Kevin Schuurman (Ommen). Beide heren hebben de kwaliteiten zich op het podium te rijden terwijl de 16-jarige Schuurman zonder twijfel mee doet voor de overwinning!

Er komen vier klasses in actie in Overijssel, de Jeugd, Nationale, Euro en tot slot de Inters. De trainingen beginnen om 9.30uur, de wedstrijden beginnen omstreeks 12.00uur. U vind het circuit vanaf de snelweg A1 via afrit #27 richting Hellendoorn/Nijverdal, daarna de borden naar Nijverdal volgen. In Nijverdal de bepijling volgen naar industrieterrein ’t Lochter’ volgen.

Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: SWSPEEDPICS.nl
 
Klopt, het gaat mij er alleen om dat de handhaving dan wel consequent toegepast wordt.
Het kan niet zo zijn dat de één eerste gewaarschuwd wordt en de ander niet....
Verder zal het me aan mijn r##t roesten, want mijn matje voldoet ;) , en ik mag 490 cc hebben :+ .
er is niet altijd een milieu deskundige voor handen , en 150 matjes controleren en Ruurd je heb volkomen gelijk.
En als je dan een keer handhaafd kun je ook nog een scheldpartij aan je kop krijgen,moet wel leuk blijven vrijwilligers wer :Y k
 
je hoort het reglement te kennen . Hoe vervelend het ook is
Als ze mij zondag met 490cc pakken krijg ik ook niet eerst een waarschuwing


Helemaal mee eens, en milieumatten is niks nieuws, wordt al jaren gebruikt in de motorsport.

Laten we nou gewoon allemaal een klein beetje moeite doen, want de motorsport staat in Nederland en Belgie toch al steeds meer onder druk (milieu, geluid enz.) Kijk bijvoorbeeld naar het circuit van Neeroeteren in Belgie, hier krijgen een paar milieu-freaks het voor elkaar om het circuit definitief te laten sluiten.
 
Helemaal mee eens, en milieumatten is niks nieuws, wordt al jaren gebruikt in de motorsport.

Laten we nou gewoon allemaal een klein beetje moeite doen, want de motorsport staat in Nederland en Belgie toch al steeds meer onder druk (milieu, geluid enz.) Kijk bijvoorbeeld naar het circuit van Neeroeteren in Belgie, hier krijgen een paar milieu-freaks het voor elkaar om het circuit definitief te laten sluiten.

Het gaat er niet om dat mensen GEEN matten gebruiken, het gaat erom dat er mensen zijn die zonder dat ze het wisten geen goedgekeurde matten gebruikten.....

Dan kun je nog zoveel in een reglement zetten, als de mensen het niet begrijpen kun je ook een poging wagen aan voorlichting.

Uiteindelijk is de boodschap met de tijdstraffen ook wel overgekomen, dus ik denk dat het probleem al wel opgelost is.
 
Bij alles en iedereen die lekt, horen matten onder! Dus ook bij sommige baco's en KNMV medewerkers 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat het zondag net zulk weer wordt als dat het nu is.
Regen, regen, regen en nog eens regen!
s2-sun-ChareyreA_SmGp1Italy-s2.jpg

Maar voor de rijder heeft dat ook zijn charme dacht ik zo!
 
Het gaat er niet om dat mensen GEEN matten gebruiken, het gaat erom dat er mensen zijn die zonder dat ze het wisten geen goedgekeurde matten gebruikten.....

Dan kun je nog zoveel in een reglement zetten, als de mensen het niet begrijpen kun je ook een poging wagen aan voorlichting.

Uiteindelijk is de boodschap met de tijdstraffen ook wel overgekomen, dus ik denk dat het probleem al wel opgelost is.


Het gebruik van de zogeheten milieumatten in het rennerskwartier is verplicht. Deze
matten dienen door de rijders zelf te worden aangeschaft.

Specificaties milieumat: De minimale grootte van de milieumat dient zodanig te zijn dat
de motorfiets er volledig op kan staan. Het opnamevermogen dient ca. 1,5 liter olie per
vierkante meter matoppervlak te zijn. De rug van de mat dient van een kunststof te zijn
die bestand is tegen de in en bij de motor gebruikte vloeistoffen en moet trek- en
scheurvast zijn. De mat mag niet doorlekken. Een mat met scheuren of gaten wordt
afgekeurd. Matten die niet meer geschikt zijn kunnen bij een gemeentelijk afvaldepot
worden ingeleverd onder vermelding van “oliehoudend afval”.


Dit staat er letterlijk in het Regelement, dus snap niet helemaal wat daar nou nog aan toe/voorgelicht moet worden...
 
je hoort het reglement te kennen . Hoe vervelend het ook is
Als ze mij zondag met 490cc pakken krijg ik ook niet eerst een waarschuwing


Whahaha...
Ruurd, die waarschuwing heb jij afgelopen weekend toch al gehad!
Aangezien de KNMV daadwerkelijk op cilinderinhoud controleert.
 
het draait allemaal om duidelijkheid en communicatie....

ik heb geen protest aangetekend, ben er niet tegenin gegaan en heb geen verkeerd woord over de marshall gezegd..ik weet dat het een marshal en tevens vrijwilliger is (ik heb me netjes inhouden maar ik had wel de neiging om een laars naar zijn hoofd te gooien maar dat zou iedereen op zon moment hebben denk ik)

als ik het vergelijk met het geluid verhaal snap ik er weinig van...er rijden nog steeds mensen rond met open uitlaten (waarschijnlijk hebben ze wel een waarschuwing hehad maar ook niet iedereen ) maar er zijn nog nooit sancties opgelegd...

naja het matje ligt klaar en op naar het volgende weekend!
 
maxisport schrijft in het vorige topic:

ze hadden beter mensen langs het start veld kunnen zetten ivm jumpstarts,
er stonden zelfs motoren die dachten dat de lijn voor het achterwiel hoort te staan.
ik kreeg er 1 in boekel aan mn broek omdat ik een rembeweging maakte toen de lampen aangingen.


18 JUMPSTART
Als jumpstart worden de volgende activiteiten beschouwd:
© KNMV - 8 - Versie: 08-10-2010
• In het geval de as van het voorwiel de lijn die de startpositie van de rijder aangeeft
overschrijdt voordat de rode start lichten uit zijn.

dus een rembeweging mag tegenwoordig (als ik het goed heb mocht dat niet)
 
nog een leuk puntje in het reglement:

Als gegoten, gelaste of carbon wielen worden gebruikt waarvan de vrije ruimte
tussen de spaken – bij de velg gemeten – meer is dan 12 cm moet een bescherming
in de vorm van een stevige schijf de spaken bedekken.

dit verklaart waarom de carbonnen wielen van BST 7 spaken hebben ipv 6 of 5 bij alle andere modellen van BST, daarnaast zal het ook wel een stukje steviger zijn natuurlijk :]
 
Het gebruik van de zogeheten milieumatten in het rennerskwartier is verplicht. Deze
matten dienen door de rijders zelf te worden aangeschaft.

Specificaties milieumat: De minimale grootte van de milieumat dient zodanig te zijn dat
de motorfiets er volledig op kan staan. Het opnamevermogen dient ca. 1,5 liter olie per
vierkante meter matoppervlak te zijn. De rug van de mat dient van een kunststof te zijn
die bestand is tegen de in en bij de motor gebruikte vloeistoffen en moet trek- en
scheurvast zijn. De mat mag niet doorlekken. Een mat met scheuren of gaten wordt
afgekeurd. Matten die niet meer geschikt zijn kunnen bij een gemeentelijk afvaldepot
worden ingeleverd onder vermelding van “oliehoudend afval”.


Dit staat er letterlijk in het Regelement, dus snap niet helemaal wat daar nou nog aan toe/voorgelicht moet worden...

Ik ken het reglement niet uit mijn hoofd, en zoek alleen iets op als ik twijfel. Ik weet dat diverse crossclubs matten verkopen waar geen plastic aan de onderkant zit. Ik ging er vanuit dat die matten goed waren, maar dat zijn ze dus niet.

Ik weet dat iedere Nederlander geacht wordt de wet te kennen (en in dit geval het reglement) maar zo gaat dat in de praktijk niet.

Is gewoon wat lullig in zo'n situatie, verder gaan we komend weekend gewoon weer mooi verder ;) .
 
18 JUMPSTART
Als jumpstart worden de volgende activiteiten beschouwd:
© KNMV - 8 - Versie: 08-10-2010
• In het geval de as van het voorwiel de lijn die de startpositie van de rijder aangeeft
overschrijdt voordat de rode start lichten uit zijn.

dus een rembeweging mag tegenwoordig (als ik het goed heb mocht dat niet)

Over jumpstart gesproken, plaats op de baan enz enz hahaha B|

http://www.motardfreaks.nl/nieuws/onboard-beelden-nationaal-a/

Volgens mij moeten ze je gewoon hebben, Mark _O-
 
Laatst bewerkt:
zo deed peter het de vorige wedstrijd ook al,toen kwam die er wel mee weg.
deze keer kreeg hij ook 30 sec aan zijn supermotobroek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan