Opzoek naar deze motor: Suzuki gsx750L MB-09-KX

QuistEFE

Die hard MF'er
7 jun 2013
318
25
Hallo,

Aangezien dit forum aardig breed georiënteerd is qua merken en modellen start ik hier mijn zoektocht.

Ik ben dus opzoek naar de Suzuki GSX750L, kleur bordeaux rood en met het kenteken MB-09-KX. Het gaat echt om deze motor met dit kenteken, er staan ook andere te koop uiteraard maar aan deze motor zit een verhaal waardoor ik hem in mijn bezit wil hebben.

Verhaal in het kort: mijn vader was eigenaar van deze motor (zijn laatste motor) en heeft hem destijds opgeknapt om er zo nu en dan mee te rijden en vooral voor als hij met pensioen ging zijn tijd mee in te vullen.
Helaas is er goed een jaar voordat hij met pensioen ging parkinson geconstateerd (ca 2005/2006) wat na een tijdje dusdanig aanwezig was dat veilig auto- en motorrijden er niet meer in zat en er ook eerder gestopt moest worden met werken.
De motor heeft toen circa 1,5 jaar in de schuur gestaan en elke week gepoetst tot ik de vraag kreeg of ik hem wilde hebben. Op dat moment zat ik nog met een blinkende gsxr supersport in mijn hoofd en aangezien ik toen nog geen 18 was en de motor met een reden zou krijgen (de ziekte waar ik het ook ontzettend moeilijk mee had) zat het me niet lekker en heb ik van zijn aanbod afgezien. Toen dacht ik, liever weg als elke dag extra met je neus op de feiten gedrukt te worden.

Goed een jaar geleden een oude EFE dragbike gekocht en gaan bouwen waar mijn vader ondanks zijn ziekte op zijn manier ook mee bezig was. Sleutelen, de schuur, techniek, auto's, motoren en oldtimers in het algemeen waren ons ding.
Door de aanschaf van de oude EFE dragbike ook de oudere Suzuki's gaan waarderen en toen wist ik het, waarom heb ik van zijn aanbod afgezien destijds? (had uiteraard zijn redenen op dat moment)

Mijn vader is vorig jaar december overleden helaas, en dat is juist de reden waarom ik deze motor wil hebben. Niet om iets terug te krijgen maar als een soort aandenken voor ''later'' nu het allemaal nog kan.

Als iemand de eigenaar of eigenaresse kent en/of me aan meer informatie kan helpen hoor ik dat graag. Info mag hier in het topic maar mag ook gemaild worden naar: pepijnquist pdt @ msn .com

Dit was hem in 2007 ergens.
33f6no8.jpg


Oa te herkennen aan: zijkapjes zijn ivm scheuren aan de binnenkant gerepareerd met polyester, nieuwe plakstriping en aan de linkerkant van het blok heeft waarschijnlijk valschade gezeten

Alvast bedankt!

Gr, Pepijn
 
Laatst bewerkt:
de motor staat i.i.g. niet geregistreerd als gestolen, heeft een geldig kenteken en is sinds 27/03/2012 geregistreerd op degene welke hem destijds heeft op zijn naam geschreven (gegevens kentekencheck RDW)
 
Die informatie heb ik ook gevonden inderdaad via de rdw, opzich al een geluk dat hij uberhaupt nog bestaat.

Vraag me af of de rdw of politie zulke gegevens vrij mag of kan geven. Ik denk het niet maar is wel het proberen waard inderdaad.
 
Die informatie heb ik ook gevonden inderdaad via de rdw, opzich al een geluk dat hij uberhaupt nog bestaat.

Vraag me af of de rdw of politie zulke gegevens vrij mag of kan geven. Ik denk het niet maar is wel het proberen waard inderdaad.
Wat ik wel eens gehoord heb is dat jij je gegevens aan de RDW geeft en zij de eigenaar van de motor benaderen, vervolgens is het zijn vrije keuze om al dan niet terug te reageren..
Ik zou het iig proberen via RDW !
 
Veel succes kerel, hoop dat je 'm gevonden krijgt en dat de eigenaar er wellicht afstand van wil doen :)
 
Heel herkenbaar ..Is mij ook overkomen ik kon 5 jaar de garage niet meer in

En ik had wel de motor van mn vader overgenomen maar toen reden ze hem in tienen,

Toen was ik wel ff dubbel ziek...

Ook groot geworden met Suzuki.

En later de GSXR gekocht

Ben net bezig onze gezamenljke garage op te ruimen waar ik dit jaar eindelijk weer in kon zonder al die emoties.

Succes kerel!
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je hem al gezien hebt maar er staat er één op MP, zie wel kleine verschillen.
Kenteken helaas niet zichtbaar.

Even zoeken op gs750

Niet geschoten.....
 
Het heeft even geduurd maar dit topic kan en mag op slot!

Na +/- 10 jaar dat de motor hier weg is en een zoektocht van +/- 5 jaar is de motor terecht :D Welliswaar in mindere staat maargoed, een complete restauratie in het vooruitzicht :D
 
Fijn dat je zoektocht beloond is.
De aanhouder wint. ;)

Maar vertel even hoe het allemaal gegaan is.
Je hebt tenslotte ook een beroep gedaan hier op de leden van MF.
Er is vast interesse in dit verhaal met een "happy end".

Ga je een topic van de "restauratie" starten?
 
Mooi dat je hem weer hebt ma ben benieuwd hoe heb je em weer gevonden ??
 
Had destijds wat lijntjes uitgezet, oa bij Biggelaar in Boxtel. Gezien het geen geliefd model is en hij daar in de regio zou moeten staan...

Vorige week op pad geweest voor een Gsxr voor een vriend, op de terugweg checkte ik ff fb.
Zag de nieuwe voorraad van Frank... Dacht hmm wacht S ff... Die koni schokbrekers, spatlap, etc komen me wel heel bekend voor!
Gelijk gebeld en bij het horen van het kenteken tranen in m'n ogen, dit is hem.

Ze waren bet begonnen met de demontage en hebben gelijk alles laten vallen, vandaag heb ik hem opgehaald. Wat ontzettend vet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan