Paar dagen Eifel/eerste motorvakantie

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo,

Vanaf komende week komen er een paar zeer mooi en warme dagen aan. Een mooie gelegenheid om vlak voor de school begint eens naar de Eifel te gaan voor 2 of 3 dagen.

Het is echter mijn eerste motorvakantie/grote trip. Graag zou ik wat advies willen inwinnen en weten waar ik rekening mee moet houden. Ik heb wat gegoogled etc. en als ik het goed heb moet ik voor een bed&breakfast zo'n 40 euro per nacht rekenen? (Echter, als ik het forum lees zo hier en daar lijkt het ook nog veel goedkoper te kunnen, maar ik vind dat niet met google)

Is het ook een beetje te doen om op de bonnevooi te rijden...? Of is het toch echt verstandiger om te reserveren van tevoren? Verder zou ik zeggen: motor inpakken, navigatie mee, mobiel mee, wat brood en drinken mee en verder is er niet zoveel nodig toch?? Het is geen camperen dus zoveel is er ook niet nodig maar misschien vergeet ik belangrijke dingen?

Hoor graag van jullie!

Gr. :W
 
Mooi plan!
Gewoon gaan rijden en rond een uur of 19.00 uur kijken op booking.com. Je vindt daar genoeg en je kan selecteren op prijs (laagste bovenaan) en dan op afstand, dus bij jou in de buurt. Ik koop vaak een internetbundeltje van 100 MB voor vijf euro voor een week. Dat verdien je via slim boeken zo weer terug. En anders is er altijd wel ergens wifi.
 
als er een groot evenement, al dan niet op de nurburgring, is kan er nog wel eens veel volgeboekt zijn in de directe omgeving.

6 tal routes in de Eiffel : Motorroutes in Europa

op airbnb staan leuke adressen.

let tijdens het rijden op of er zimmer frei bordjes staan en zet die als favoriet/waypoint in je navigatie.
neem liever 3 kleine halve liter flesjes mee, dat is makkelijker meepakken.
rond de 30 graden is dat zo op, vul bij zodra je aan de 3e begint.

en gewoon lekker :]
 
Handige websites! Tx :)

Internet abbo is miss te overwegen. Bij Mac Donalds heb je natuurlijk gratis Wi-Fi, maar kan toch van pas komen idd. Morgen die booking.com website eens rustig bekijken. Misschien vind ik al wat en kan ik wellicht iets reserveren. Net zo makkelijk als ik meteen een directe eindbestemming in de navigatie tik ;)

Het is overal mooi in de Eifel als ik de verhalen mag geloven ;)
 
We leven al eind augustus. Plek zal er altijd wel zijn.

Mijn voorkeur is een leuk dorp of stadje, dan is ook vertier of een Kneipe in de buurt.
Voor prijs en beschikbaarheid kamer heb ik zelf goede ervaring met booking.com.

Vorige maand nog gebruikt in Noord-Spanje. (vanwege extreem harde wind)
Gevonden een hotel-kamer en dat voor net iets meer dan de camping. Toch blijf ik voorkeur geven aan mijn tentje. Zeker op een motor-camping.
 
ik zelf bel al een aantal keer in de Eifel geweest. Wij hebben een vast adresje. Vetus Tempus. Ze hebben het daar goed voor elkaar. Echt een leuk motorhotel. Wij gaan meestal van vrijdag t/m zondag Aankomt op vrijdag eind van de dag zondag eind van de dag weer richting nl. Wij betalen hier 130 euro voor. Dit is inclusief alles All you can eat + overnachting. Daarnaast zitten zei in een gebeid waar het nog niet al te druk is. En nee ik heb geen aandelen bij dit hotel. hahah
 
Ik was samen met mijn vrouw afgelopen zomer op vakantie in Engeland en wat bleek: de hotels waren goedkoper dan de B&B en gaven ook meer privacy
 
Hoogseizoen is afgelopen, je kan gewoon de Eifel in rijden en zien waar het schip strand, overal moet plek zijn, zeker daar. Wat ik altijd doe is gewoon een redelijk klein stadje opzoeken en om je heen kijken waar je een kerk ziet staan.
Kerken staan bijna altijd aan een plein, en waar een plein is zijn terrasjes, en waar terrasjes zijn zijn toeristen, en waar toeristen zijn zijn hotels :)

Tactiek heeft nog nooit gefaald, kan niet misgaan en heb je het ongeluk dat er geen hotel is, gewoon even doorrijden naar het volgende kleine stadje, er zijn er zat :)
 
Hoogseizoen is afgelopen, je kan gewoon de Eifel in rijden en zien waar het schip strand, overal moet plek zijn, zeker daar. Wat ik altijd doe is gewoon een redelijk klein stadje opzoeken en om je heen kijken waar je een kerk ziet staan.
Kerken staan bijna altijd aan een plein, en waar een plein is zijn terrasjes, en waar terrasjes zijn zijn toeristen, en waar toeristen zijn zijn hotels :)

Ik had hierboven ongeveer het zelfde gezegd en anders iig zo bedoeld.
Een plek is vaak snel gevonden!
 
Ik ben vorige week met m'n vriendin in motorhotel Vulkanberg in Manderscheid geweest en dat is me geweldig bevallen!

- Nederlandse eigenaar
- nette gasten, geen bikers
- mooie kamer
- heerlijk ontbijt en avondeten
- motorstalling
- prachtige omgeving en uitzicht hotel

We betaalden voor maandag tm vrijdag 400 met z'n tweetjes, komt alleen je drankjes nog bij.

Wij gaan volgend jaar weer.
 
Laatst bewerkt:
Hoogseizoen is afgelopen, je kan gewoon de Eifel in rijden en zien waar het schip strand, overal moet plek zijn, zeker daar. Wat ik altijd doe is gewoon een redelijk klein stadje opzoeken en om je heen kijken waar je een kerk ziet staan.
Kerken staan bijna altijd aan een plein, en waar een plein is zijn terrasjes, en waar terrasjes zijn zijn toeristen, en waar toeristen zijn zijn hotels :)

Tactiek heeft nog nooit gefaald, kan niet misgaan en heb je het ongeluk dat er geen hotel is, gewoon even doorrijden naar het volgende kleine stadje, er zijn er zat :)

Grandioos _O- , ik moest meteen aan deze denken :

That_f968ed_2099397.jpg


TS zit toch allang in duitsland ;)
 
Ik ben vorige week met m'n vriendin in motorhotel Vulkanberg in Manderscheid geweest en dat is me geweldig bevallen!

- Nederlandse eigenaar
- nette gasten, geen bikers
- mooie kamer
- heerlijk ontbijt en avondeten
- motorstalling
- prachtige omgeving en uitzicht hotel

We betaalden voor maandag tm vrijdag 400 met z'n tweetjes, komt alleen je drankjes nog bij.

Wij gaan volgend jaar weer.

Dat zelfs een motor-rijder zoiets zegt!
Het lijkt er bijna op dat je ook wil zeggen dat als het WEL BIKERS zijn, dat het GEEN NETTE MENSEN kunnen zijn. Je bevestigt hiermee een vooroordeel dat als je een motor berijdt dat je daarmee ook gelijk onfatsoenlijk bent. Natuurlijk zal het zo zijn dat motorvolk soms wat rauwer is dan gemiddeld, maar dat je daarmee ook gelijk onfatsoenlijk bent gaat me net iets te ver!

Dan sta je 's avonds voor de deur van een pension met je motorjas, en dan blijkt er ineens voor JOU geen plaats meer te zijn. O, het is een biker....dat worden troubles. Onzin-onzin-onzin!!!!

Helaas zitten er altijd slechterikken tussen het motorvolk die het voor de overige goeden bederven.......
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad geen verkeerd idee, was t stiekem ook van plan te doen in september. Ik houd dit topic in de gaten ^^ :]
 
Volgende week donderdag ook 4 dagen naar de Eifel, hebben geboekt bij hotel Maas in Lutzerath voor €40 pppn incl ontbijt. Lijkt me een prima prijs! We hadden een aantal "motor"hotels gebeld, maar die zaten allemaal al vol voor dat weekend.
 
Dat zelfs een motor-rijder zoiets zegt!
Het lijkt er bijna op dat je ook wil zeggen dat als het WEL BIKERS zijn, dat het GEEN NETTE MENSEN kunnen zijn. Je bevestigt hiermee een vooroordeel dat als je een motor berijdt dat je daarmee ook gelijk onfatsoenlijk bent. Natuurlijk zal het zo zijn dat motorvolk soms wat rauwer is dan gemiddeld, maar dat je daarmee ook gelijk onfatsoenlijk bent gaat me net iets te ver!

Dan sta je 's avonds voor de deur van een pension met je motorjas, en dan blijkt er ineens voor JOU geen plaats meer te zijn. O, het is een biker....dat worden troubles. Onzin-onzin-onzin!!!!

Helaas zitten er altijd slechterikken tussen het motorvolk die het voor de overige goeden bederven.......
:^
 
Volgende week donderdag ook 4 dagen naar de Eifel, hebben geboekt bij hotel Maas in Lutzerath voor €40 pppn incl ontbijt. Lijkt me een prima prijs! We hadden een aantal "motor"hotels gebeld, maar die zaten allemaal al vol voor dat weekend.

Daar zitten wij de week erna ook voor 4 dagen. Ben erg benieuwd, prijs is prima! :Y
Motorhotel Am Vulkanberg in Manderscheid is overigens ook echt een aanrader. Leuk sfeertje daar!
 
Daar zitten wij de week erna ook voor 4 dagen. Ben erg benieuwd, prijs is prima! :Y
Motorhotel Am Vulkanberg in Manderscheid is overigens ook echt een aanrader. Leuk sfeertje daar!

De prijs is dik in orde. In het voorjaar zat ik ergens in het Teutoburgerwoud in een hotel voor dezelfde prijs, maar dat was geloof ik een laatste rustoord voor senioren |( ! Hopelijk is er in hotel Maas wat meer sfeer.
 
Dat zelfs een motor-rijder zoiets zegt!
Het lijkt er bijna op dat je ook wil zeggen dat als het WEL BIKERS zijn, dat het GEEN NETTE MENSEN kunnen zijn. Je bevestigt hiermee een vooroordeel dat als je een motor berijdt dat je daarmee ook gelijk onfatsoenlijk bent. Natuurlijk zal het zo zijn dat motorvolk soms wat rauwer is dan gemiddeld, maar dat je daarmee ook gelijk onfatsoenlijk bent gaat me net iets te ver!

Dan sta je 's avonds voor de deur van een pension met je motorjas, en dan blijkt er ineens voor JOU geen plaats meer te zijn. O, het is een biker....dat worden troubles. Onzin-onzin-onzin!!!!

Helaas zitten er altijd slechterikken tussen het motorvolk die het voor de overige goeden bederven.......
Er zit een verschil in sfeer van een hotel. En dat is fijn, geeft keuze.

Am Vulkanberg is gewoon een motorhotel, met motorliefhebbende eigenaars.
En natuurlijk de overdekte en afgesloten P voor motoren.

Het is een net en rustig hotel, rustige (rustieke?) en mooie omgeving. Prima toeven. Eten erg goed.

Een ander motorhotel heeft bijv. tot 01:30 uur de muziek hard aan staan in de bar. Ook erg leuk.

Ieder z'n smaak en ding natuurlijk :)
 
Precies mijn punt.

Ik vind t gezellig om op t terras na t eten n cappuccino te drinken , beetje kletsen, relaxen etcetera.

Bij bikers bedoel ik zwaar drinkende brallende gasten die tot 0200 uur bij bbq pils zitten te tanken.
Ik hou daar niet van en dus was am Vulkanberg perfect voor ons.

Hotel Maas is dat ook zo, maar t uitzicht en terras zijn niet zo leuk, want je zit eigenlijk aan n parkeerplaats en er is geen uitzicht.
En we waren nu 100 euro goedkoper uit.

Als anderen iets anders leuk vinden, prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan