Heavy Honda
Honda Pan European ST1100
11 nu... ??10 panrijders lijkt me toch wel wat te weinig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
11 nu... ??10 panrijders lijkt me toch wel wat te weinig.
Ik zat op 230 in Duitsland..heeeeeééééEEEEEEEeeeelll hard ja.
Ik ook!hey hoi
zit jaren op ht forum hier, maar ben niet zo'n pos(t)er , zit af en toe op het pan forum..te kijken
dacht laat ik mee helpen om dit topic in leven te houden....
voor de mensen die het willen weten, rij een st1100 abs etc... uit 97
grtz mex
Ik zou bijna denken dat je die band onder de meeste motoren monteert :pDe banden die ik het vaakst onder een ST1300 monteer zijn de Dunlop Roadsmart III.
Vooral vanwege de zeer goede levensduur, maar ook vanwege de minimale verslechtering van de stuureigenschappen als de band een paar duizend kilometer oud is.
Voor diegenen die vooral grip in de regen wensen monteer ik meestal Pirelli Angel GT2.
De nieuwe Michelin Road 5 GT die verleden maand zijn uitgekomen zouden ook een prima keuze kunnen zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Dan geef je je klanten goed advies.Klopt, het is mijn meest verkochte band.
Op dit moment is zo'n 60 tot 70 % van de motorbandenmarkt allroad of naked/tourmotoren, en de DRSM3 past op bijna allemaal.
Met name de verkoop in sportbanden is ontzettend fors teruggelopen. Vroeger was ca. 50% van mijn verkoop sportbanden, nu nog iets van 20%.
Hallo Heavy,
Je reageert nu op berichten van heel lang geleden. De kans is aanwezig dat deze mensen al lang geen Pan meer rijden.
Ja. Goed. ..Hallo Heavy,
Je reageert nu op berichten van heel lang geleden. De kans is aanwezig dat deze mensen al lang geen Pan meer rijden.
Ja, het 'lage' stuur is idd een ding voor de wat langere medemens.onderhoud zou ik op 10.000km zetten. het is tenslotte al een motor op leeftijd.
dirstributieriem: controleren bij 100.000km, vervangen bij 150.000. maar of je 'm nou controleert of vervangt, het werk is hetzelfde. dus gewoon vervangen, inclusief rollers. ook/juist als je geen onderhoudshistorie hebt. officieel moet de waterpomp ook meevervangen worden, dacht ik. maar als die geen speling heeft, lekker laten zitten. vervangen van de riem is goed zelf te doen, het is alleen even klooien om de riem uit het distributiehuis te krijgen. er loopt namelijk een frame-buis voor het deksel langs.
er zijn 1100-rijders die er een stuurgewei van een BMW K100 op zetten, waardoor de zit wat beter/rechter-op wordt. maar je hebt dan wel het risico dat de kabels en leidingen (koppeling/remmerij) te strak komen te staan. het 1100-gewei kan je iets kantelen voor een wat betere zit. maar als dat niet werkt, kan je er dus een BMW-gewei op zetten.
Ik sta op het punt om een GT set aan te schaffen:De banden die ik het vaakst onder een ST1300 monteer zijn de Dunlop Roadsmart III.
Vooral vanwege de zeer goede levensduur, maar ook vanwege de minimale verslechtering van de stuureigenschappen als de band een paar duizend kilometer oud is.
Voor diegenen die vooral grip in de regen wensen monteer ik meestal Pirelli Angel GT2.
De nieuwe Michelin Road 5 GT die verleden maand zijn uitgekomen zouden ook een prima keuze kunnen zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Waar kun je tellen hoeveel rijders er van een bepaalde machine zijn?10 panrijders lijkt me toch wel wat te weinig.
Wat zou jij aanraden voor een zware Pan ST1100?De BT023 is goedkoop, en voor veel mensen goed genoeg.
Maar vergeleken bij moderne banden loopt deze wel behoorlijk achter, maar ik zal hem niet slecht noemen.
Vooral grip in de regen en cuppinggevoeligheid zijn zaken waar veel verbetering is geweest.
Welke versie van de ST1100 heb je? Met of zonder ABS, en welk bouwjaar?Wat zou jij aanraden voor een zware Pan ST1100?
-en ik ben zelf ook Heavy-
1997 met ABS TC en CBSWelke versie van de ST1100 heb je? Met of zonder ABS, en welk bouwjaar?
Dan heb je 120/70-18 en 160/70-17 nodig.1997 met ABS TC en CBS
Ik denk dat je daar altijd een disclaimer bij moet geven:Dan heb je 120/70-18 en 160/70-17 nodig.
In die maten zijn er 2 moderne bandensets te koop. De Dunlop Roadsmart III en de Bridgestone T31 (voorband in GT-versie).
Ik zou voor de Dunlop gaan. Stuurt beter, en gaat langer mee.
De Bridgestone is iets beter in de regen.
Moest van ver komen inderdaad. Nu we dan toch wakker zijn...
Ik overweeg helemaal autoloos te gaan, maar daar moet dan wel een zeer comfy motor voor in de plaats komen. De st1100 lijkt mij de ideale kandidaat binnen m'n budget.
Kan iemand mij de onderhoudsinterval vertellen voor een st1100? En verder nog tips voor als ik er een ga bekijken?
Ik sta op het punt om een GT set aan te schaffen:
Bridgestone BT-023 oftewel ‘Battlax-BT-023’
120/70ZR17 en 180/55ZR17.
Deze twee kregen de bruto adviesprijs mee van respectievelijk € 190,- en € 253,-
Zoekresultaten voor: 'bt023' .
www.hansvanwijk.nl
ja daar was een oplossing voor, met een ????? ik weet het niet meer precies. Niet iets wat je standaard in de winkel kopen kon.
De ST1300 werd iets te arm afgesteld vanwege milieuperikelen. Er was een aangepaste brandstofdrukregelaar te koop waarmee dat probleem was opgelost. Geen idee of daar nog aan te komen is.