Pirelli Dragon Supercorsa (achterband) brokkelt af?!

Wim uut Drenthe

MF veteraan
18 jun 2003
13.306
299
Rolde
Ik zat net even naar mijn achterband te kijken en kwam een raar probleem tegen. Het lijkt net of hij afbrokkelt tussen het profiel (zie de pijltjes op de foto). Dit gaat over de gehele band door.

Het gaat om een paar maanden oude band (Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC2) en ik heb er nog maar 2 sessies op Assen mee gereden. Iemand enig idee hoe dit kan? Het lijkt mij er namelijk niet normaal uit te zien.

full
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook (bijna) altijd met een band die nog maar 1 of 2 sessies oud is. daarna slijt het weer schoon. het rubber word op de randen van het profiel er als het ware afgetrokken. niks om je zorgen over te maken :) das het nadeel van een profiel band.
 
Laatst bewerkt:
ik rijd met de dragon supercorsa pro sinds ze bestaan
Eerst op Aprilia Rs250 ( 50 pk aan wiel) later op Yamaha R6. (105 tot 120 pk)
Sc2 type achter, soms sc1, druk koud gemeten 2.1, maar heb nog nooit zo'n slijtage gehad.

met wat voor bandenspanning rijd je en bij welke buiten temperaturen doet zich dit voor?
 
Laatst bewerkt:
ik rijd met de dragon supercorsa pro sinds ze bestaan
Eerst op Aprilia Rs250 ( 50 pk aan wiel) later op Yamaha R6. (105 tot 120 pk)
Sc2 type achter, soms sc1, druk koud gemeten 2.1, maar heb nog nooit zo'n slijtage gehad.

met wat voor bandenspanning rijd je en bij welke buiten temperaturen doet zich dit voor?

Ik rijd altijd met 1,9 bar (warm gemeten) achter. Het asfalt was op de dag wel wat kouder (30 mei vorige week). Het weer was niet super goed ieder geval.
 
He Martinezzz!
Rij je 2.1 koud gemeten? Lijkt me hoog. Ik doe 2.1 warm en dat schijnt al hoog te zijn.

On topic:
Deze slijtage heb ik ook regelmatig. Niks om je zorgen over te maken, wordt nl niet erger.
 
Ik zat net even naar mijn achterband te kijken en kwam een raar probleem tegen. Het lijkt net of hij afbrokkelt tussen het profiel (zie de pijltjes op de foto). Dit gaat over de gehele band door.

Het gaat om een paar maanden oude band (Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC2) en ik heb er nog maar 2 sessies op Assen mee gereden. Iemand enig idee hoe dit kan? Het lijkt mij er namelijk niet normaal uit te zien.

[afbeelding]

Niets om je zorgen over te maken. Van mijn Diablo Supercorsa zijn de stukken die er af vliegen nog veel groter. Maar nog niet mee onderuit gegaan.. dus.. zou ik zeggen.
 
bandenspanning 2.1 koud lijkt hoog in vergeljjk met nieuwste generatie banden.
Die hebben koud waardes van zelfs 1.0 tot 1.7.
Maar dragons zijn "oudere' banden met andere (karkas)technologie.( daardoor goedkoper maar niet slechter)
De huidige prietpraat van lage bandenspannngen gaan voor de dragons niet op.
Ik rijd 400-600 circuitkilometers met de band en heb geen slijtage.
Rondetijd Assen 1:50. Zolder 1:45.
Als ik al slijtage zie ( Zolder rechterzijde) dan verhoog ik zelfs de spanning nog met 0,1 a 0,2 waarmee de band vervolgens weer mooi wordt.

ik wordt wel vaker vreemd aangekeken met deze ervaringen, maar het werkt wel.

Kijk door de modeverhalen heen van iedereen die ook met lage bandenspanningen wil rijden terwijl ze niet met die moderne types banden rijden! Bandenspanningen volgen die bij je type band horen en kijken naar bandentekening van medecoureurs.
 
ik rijd met de dragon supercorsa pro sinds ze bestaan
Eerst op Aprilia Rs250 ( 50 pk aan wiel) later op Yamaha R6. (105 tot 120 pk)
Sc2 type achter, soms sc1, druk koud gemeten 2.1, maar heb nog nooit zo'n slijtage gehad.

met wat voor bandenspanning rijd je en bij welke buiten temperaturen doet zich dit voor?

sc 1tjes zijn die nog te krijgen zo ja zou ik graag van je willen weten waar?
 
Ik rijd altijd met 1,9 bar (warm gemeten) achter. Het asfalt was op de dag wel wat kouder (30 mei vorige week). Het weer was niet super goed ieder geval.

mij hebben ze altijd gezegt tussen de 2.1/1.9 WARM uit de warmers dus.
ik doe per sessie iets minder er in naarmate het warmer word op de dag.
 
Ik zat net even naar mijn achterband te kijken en kwam een raar probleem tegen. Het lijkt net of hij afbrokkelt tussen het profiel (zie de pijltjes op de foto). Dit gaat over de gehele band door.

Het gaat om een paar maanden oude band (Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC2) en ik heb er nog maar 2 sessies op Assen mee gereden. Iemand enig idee hoe dit kan? Het lijkt mij er namelijk niet normaal uit te zien.

[afbeelding]

Dat is gewoon nieuwigheid ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan