Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Nieuwe voorband op de brommer, wiel afgegeven bij garage en terug gemonteerd.
Ff naar de winkel voor een boodschap, ik rem om de stoep op te rijden om te parkeren

Remt niet!
K#t k#t
Snel een paar keer knijpen, ja hoor, remdruk weer terug

Ja een bekende fout,zelfs ik met decennia lange motorervaring heb dat 1x vergeten,dan schrik je toch heel erg als
je met een flinke gang op een bocht afkomt.Gelukkig ging dat net goed maar sinds die tijd let ik er nog extra goed op.
 
Ik zag de fout en hoop voor jou dat je gelijk hebt qua gereedschap, klinkt logisch. Ik heb een andere ervaring met een pasvorm van een cartridge in de onderpoot van de normale vork van een VFR750. Die cartridge was blijkbaar ooit net verkeerd vastgezet in de onderpoot en ging ondanks, op moment vastzetten met verse koperen ring na een paar honderd km weer lekken langs de onderste bout. Leipe klotezooiB|
 
Onder de €1000 aangerichte schade betaal ik uit eigen zak. Je krijgt het anders dubbel om je oren in de jaren erna. Dokken en snel vergeten.


Je hebt een punt, ik verzeker ook alleen wat ik niet zelf kan dekken ( anders is t geld weg pleuren )
Alleen ligt mijn speelruimte gewoon wat lager, vanaf bedrag X *moet* ik gewoon gaan verzekeren indien mogelijk.

En even om dus NIET de sloebert uit te hangen, maar de kans is redelijk dat 1000,- voor mij, een ander bedrag is als 1000,- voor jou.
 
Voor de goede orde: Er zijn maar 2 merken die échte JIS en JIS compatible schroevendraaiers maken: Vessel en Hozan.

De "JIS" schroevendraaiers van Bluepoint, Laser, Bergen én de bits van Motion Pro vallen allemaal ruim buiten toleranties. Ik durf ze zelfs gewoon nep te noemen, want ik heb ze laten analyseren in Japan. Het goede nieuws is dat jullie met ongeveer 1 jaar gewoon Vessel schroevendraaiers kunnen halen bij de betere motorzaak of technische groothandel, omdat ik tegen die tijd de werkzaamheden als importeur heb uitgebreid.
 
Op n ander forum werd dit aanbevolen aan iemand die om suggesties vroeg bij zijn probleem. Ik raden dat van die stofzuiger dus af. En dacht van is kijken op mf of ik het wel bij goede eind heb. En hoop dat diegene dus ook de stofzuiger niet gaat gebruiken.
 
Dan heb je misschien nog niet veel in de clinch gelegen met schoolverlatende ingenieurtjes die nog 0 ervaring hebben?
(Want volgens mij staat er vet gedrukt in hun opleiding dat zei (en alleen zei) verstand hebben, en dat die onnozele vakmensen alleen maar fouten maken)
Helaas, helaas is dit een waarheid als een koe. Heb dezelfde ervaring met werfleiders, projectopvolgers e.d. die niet van onder begonnen zijn, maar wel met een fancy diplomaatje de show maken. Helaas.
 
Daar heb je ook weer een punt.
Ik ben ook eigen baas, maar ik heb tot nu toe nog nooit zo'n k*tdag gehad dat ik mijn gereedschap (pc) heb gemold :+
Ik wel:

In een gemeentehuis moest ik de KNX installatie (voor de sturing van onder andere de verlichting en zonwering) programmeren en degene die de tapijttegels was aan het miepen dat hij bij de desbetreffende meterkast moest zijn en of ik niet ergens anders kon gaan zitten?

Uiteraard, ik leg even een los kabeltje naar een andere plek en dan ga ik daar zitten en ik zet mijn laptop even aan de kant op een stapel dozen.
Natuurlijk nét niet stabiel genoeg en toen ik wilde kijken waar die knap vandaan kwam zag ik mijn laptop liggen.
Meest bijzondere is dat mijn oude laptop een jaar of 6 is meegegaan en nog prima was toen ik mijn nieuwe kreeg, en deze laat ik binnen een paar maanden pleuren B|
Gelukkig was het alleen cosmetische schade aan de behuizing en ik heb op ebay een andere behuizing gekocht om de boel over te zetten dus uiteindelijk viel het nog mee :t
 
Je voorvorkkeerringen ondersteboven monteren.
Erger nog, ik weet dat er maar 1 goede manier van monteren is.
In de snelheid niet opgelet, en dan alle 2 verkeerd monteren.
Tis dat de Darwin award al vergeven is, anders was ik een goede kandidaat.
Voorwaarde voor een Darwin award is dat je in ieder geval niet meer in staat bent om voort te planten. Ik zie even niet hoe dat het gevolg kan zijn van het op zijn kop monteren van voorvorkkeerringen, tenzij je tijdens een testrit vol met je zaakje op de tank geklapt bent...
 
Is zeg als je wat minder ervaren bent ik heb niet gezegd dat jij minder ervaren bent.

Een boutje breekt niet zomaar af lijkt me met vast draaien hij kan wel vast lopen maar gaat dan dus niet lichter maar zwaarder draaien ik zal het wel verkeer begrijpen.
Mogelijk was het boutje al lam.
Had ik laats ook. Met het willen losdraaien. Eerste boutje van mn windscherm. Direct de kop er af. Volgende ging wel goed. Terwijl die ook best vast zat.
Martin heeft die mitor net overgenomen. Wie weet wat de vorige eigenaar er al aan verziekt heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan