Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
An sich doet deze methode natuurlijk niets anders, ik vind het zo achterlijk nog niet. Wat wel betrekkelijk onhandig is, is dat hij blijkbaar eerst de stekker in een "live" stopcontact heeft gedaan, en toen pas in z'n nieuwe, nog onbelaste/aangesloten stroomkring. Andersom was er letterlijk niets bijzonders aan de hand geweest. Had je gewoon een soort van gecompliceerde verlengkabel gebouwd, net als met kroonsteentjes.
Dit verkeerdom aansluiten is de blunder, de "live" zijde mag nooit uitstekende metalen stukjes hebben, want, nouja, duh.
Als je verder een beetje nadenkt is het niet minder veilig...Dat is ook wat ik bedoel
De functie/ werking is hetzelfde en het kost evenveel tijd. Waarom dan voor de minst veilige optie kiezen?
Ik kan wel een merk noemen waarbij het origineel zo is, maar waarschijnlijk vind je de hele auto 'hier is half werk gedaan'
Roep eens wat? Ik heb duidelijk wat gemist en ben verbaasd dat het schijnbaar af fabriek ook al gedaan wordt.
Waterleiding met koper en solderen vind ik inderdaad ook nog steeds niks mis mee.. maar die plastic knel spullen werkt wel een stuk sneller!
Roep eens wat? Ik heb duidelijk wat gemist en ben verbaasd dat het schijnbaar af fabriek ook al gedaan wordt.
Waterleiding met koper en solderen vind ik inderdaad ook nog steeds niks mis mee.. maar die plastic knel spullen werkt wel een stuk sneller!
Net twee (een oude en een gloednieuwe) kettingen stuk gereden op de DR 350die ik tweedehands gekocht heb. Oude jah, was een oude, nieuwe op 2 ritten stuk.
Bleek achteraf het voorste tandwiel binnenstebuiten gezeten te hebben (heb ik uiteraard zo teruggestoken) en daardoor de ketting tegen de carterbeschermer gelopen te hebben.
Resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Laatst ook zoiets doms.
De achterste cilinder van de SV650 van een maat zat vol benzine, olie ook vol benzine. (dus even carburateurs nakijken op vlotterhoogte, dat gedaan uiteraard) Dus 's avonds leeg laten lopen, 's ochtends nieuwe olie en oliefiltertje halen. Oliefiltertje er op gedraaid en olie er in.
Raad eens wat ik daar vergeten ben.. Juist.. aftap plug. Daar gaat alle olie over de grond in onze garage. Dom domdomdom.
Vervolgens zit een week later weer de cilinder (en olie) vol benzine. Weer hetzelfde verhaal alles weer leeg nieuwe olie bla bla bla.
Dit keer een carburateur revisiesetje er in. Alles weer opbouwen en even starten. Een goede minuut de SV laten draaien tot mijn maat riep "UIT!!.
Bleek van de voorste carburateur het aftapschroefje nog open te staan, waardoor er een goede stroom benzine uit de carburateur over het blok (en uitlaat) liep. Hartverzakkings momentje. Dat hadden we geen minuut later moeten zien of het was vaarwel SV (en garage)
Toch maar even brandpreventie aanschaffen
Tip: brandblusser niet te dicht bij de motor plaatsen, en zeker niet aan het plafond hangen.Laatst ook zoiets doms.
.......
Toch maar even brandpreventie aanschaffen
blunder van die motorzaak om dat te zeggenBij de motorzaak teruggegaan, lag m`n spacerring dus voor op de weg. Daar uitgelegd, want maakte me wel wat zorgen of de sterkte van de brug nu misschien aangetast zou zijn. Was gelukkig niet zo. Maar wel een blunder 1e klas ja
Hangt ervan af waar die "geul" beland is, en wat voor soort achterbrug het is. Als het over een Marauder gaat, denk ik dat het een gezet stalen achterbrug is en begrijp ik niet eens hoe je een geul van 2mm kunt graven zonder dat hij door is. Dat zal dus wel niet, maar meer weten we eigenlijk niet
Betrof een RF900, alu brug. Geul zat ter hoogte van pas maar waar de zelfbevestiging opgelast is. De maanden erna goed nagekeken, geen haarscheurtjes of instabiliteit meer ontstaan.
De zaak vertrouw ik wel, die kerel daar is een wandelende vraagbaak. Weet bijna alles van motoren. Hij heeft hem goed bekeken, zijn oordeel vertrouw ik beter als het mijne
En, is ondertussen het echte probleem (doorlekken van de benzinekraan) ook opgelost?
Ja! revisiesetje heeft z'n werk goed gedaan!
Als in die situatie de vacuüm kraan op de tank gaat lekken begint ineens je carburateurs over te lopen terwijl daar eigenlijk niet zoveel aan de hand is.s
Ik denk dus dat je misschien nog steeds het belangrijkste probleem nog niet opgelost hebt.....
Dan kan de benzine via de ontluchtingslang die op het inlaatspruitstuk zit rechtstreeks de cilinder instromen.
De benzine komt dan niet in de carburateur.