Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het levensbedreigend zijn van een stroom door je lichaam hangt af van de hoogte van die stroom én de tijdsduur dat die stroom door je lichaam loopt. Een aardlekschakelaar moet uitschakelen bij een stroom van 30 mA (= 0,03 A) of meer en binnen 0,01 sec. Je voelt dan alleen een lichte tinteling.
 
Het levensbedreigend zijn van een stroom door je lichaam hangt af van de hoogte van die stroom én de tijdsduur dat die stroom door je lichaam loopt. Een aardlekschakelaar moet uitschakelen bij een stroom van 30 mA (= 0,03 A) of meer en binnen 0,01 sec. Je voelt dan alleen een lichte tinteling.
Ik heb wel eens een opneuker gekregen waarbij de aardlek uitviel en ik kan je vertellen (gelukkig) dat dat veel meer was dan een lichte tinteling
 
Geen echte sleutelblunder maar toch...

Gisteren stuurverhogers op de AT gemonteerd. Natuurlijk even proefzitten. Nu ben ik gewend dat als ik ga zitten ik meteen de jiffy inklap, soort van automatisme. Beetje klooien vanaf het zadel en ik denk: laat ik eens gaan staan, daar zijn die dingen tenslotte voor :P En geloof mij maar dat het een rare gewaarwording is dat, als je verwacht om ergens op de standaard te belanden met het gevaarte, er ineens geen steun blijkt te zijn aan de linkerzijde :X
 
Mijn remklauw laatst uit elkaar gehaald, nieuwe remblokken erin en weer in elkaar gezet. Slang op de nippel gezet voor ontluchting, maar hij deed maar niks. Dus het hele ding weer uit elkaar en smeren en terwijl ik hem schoon maak zie ik een moertje bij de ontluchtingsnippel die ik was vergeten los te draaien, dus het hele ding voor niks uit elkaar gehaald.

Een uur later de koppelingskabel vervangen waarbij ik de borgpen kapot maakte en dus weer een ritje naar de lokale motorzaak kon maken, toen dat allemaal was gelukt en alle kappen er weer op zaten kwam ik erachter dat de choke bleef hangen. Dus de kappen aan de andere kant allemaal weer los zodat ik erbij kon. Vervolgens wil ik een bout losdraaien aan de stuurhendel en die breekt van ouderdom af in de de fitting. Toen heb ik alles neergegooid en ben ik weekend gaan houden... volgend weekend weer een poging...
 
Geen echte sleutelblunder maar toch...

Gisteren stuurverhogers op de AT gemonteerd. Natuurlijk even proefzitten. Nu ben ik gewend dat als ik ga zitten ik meteen de jiffy inklap, soort van automatisme. Beetje klooien vanaf het zadel en ik denk: laat ik eens gaan staan, daar zijn die dingen tenslotte voor :P En geloof mij maar dat het een rare gewaarwording is dat, als je verwacht om ergens op de standaard te belanden met het gevaarte, er ineens geen steun blijkt te zijn aan de linkerzijde :X
en toen omgevallen? of hebben jullie hem nog overeind kunnen houden?

maat en ik hadden aantal maandjes geleden een Qinqy ( is een japans merk crosser, rijden er onder de 5 rond van in nederland ) wat aan lopen werken.
dingetje opgehaald ergens in de buurt van rotterdam ( komen zelf uit veenendaal ) en hij liep gewoon helemaal niks mee aan de hand.
we hadden hem motorisch helemaal uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt. de kappen geschuurd en oranje gespoten, cross kapjes gekocht van een ktm crosser, die iets aangepast en op maat gemaakt zodat ze op zijn crossert konden!

toen werd alles terug gemonteerd..
en de motor wou maar niet starten, als je zag hoeveel moeite we er voor deden lachde je ons vierkant uit.. we renden door de straat met dat ding, startmotor ff laten loeien maar hij deed gewoon 0,0/zero/niks!

nou: carb los en opnieuw doorspuiten. luchtfiltertje gelijk meegepakt en de kleppenspeling nog maar ff nagekeken.!

na 1 middagje bezig te zijn geweest moest ik de volgende dag werken, toen hij de volgende dag het probleem had gevonden kreeg ik dit smsje van hem:

hee jorik, ik heb het probleem gevonden hoor! volgende keer moeten we de benzinekraan gelijk controleren :+

ik heb eerst even versteld gestaan.. maar daarna rolde ik van me stoel en heb ik me kapot gelachen:P.
 
Omdat ik zo van schrijven houd gewoon nog "precies" hetzelfde probleem als hierboven.

we haalden een cbr600f2 op in utrecht..
hij liep gewoon goed niks aan de hand, dus maat zou er op naar huis rijden en ik met de auto weer terug.

dan pak je de oprit bij "the Wall" dat grote winkelcentrum, toen was het nog die weg die naast de nieuw tunnel liep. en daar begon de motor te stotteren.. hij langs de kant en ik dus ook.

benzine kraan gelijk gecontroleerd maar hij was ook niet aan te krijgen, we hebben niet veel geprobeerd want we stonden namelijk op de vluchtstrook!. dus wij kar opgehaald, spanbanden gekocht, motor opgehaald naar V'daal gereden en toen de kar weer terugbrengen.. echt een hels karwei!.

maar toen we dus in de avond de motor op gingen halen bij vrienden van hem: JE RAAD HET AL.

draaide we die fucking benzine kraan om en deed hij het gewoon....... faal der falen door faalhazen
 
OK ok, het is een autosleutelblunder, maar toch wel leuk.

Dieselfilter vervangen:
-Dieselfilter d'r uit en dat ging goed.
-Vervolgens te lui om alle diesel uit het reservoir te zuigen met de mitivac.
-Nieuw dieselfilter d'r in maar ging wat moeizaam. Dit hoort zo.
-Op een gegeven moment schoot het filter d'r in.

Tadaaa, m'n hele gezicht onder de diesel. Gelukkig maar een fractie in m'n oog. Ff spoelen en klaar. Jammer dat m'n gezicht de hele avond naar de diesel stonk :+

De keren daarna toch maar netjes het filterhuis leeggezogen. Uiteraard wel weer vullen/primen voor het starten van de motor anders hebben de pompverstuivers een onplezierige tijd.
 
Zucht...gisteren mijn drukgroep van de koppeling naar de grootjes gedraaid.

Het ging ook allemaal veel te vlot en van een leien dakje, da's natuurlijk vragen om problemen.
Tijdens het monteren en aandraaien van de bouten realiseerde ik me dat ik niet zo op zat te letten, iets met gelijkmatig en kruislings de bouten aandraaien... :X

Net op tijd gerealiseerd, bouten losgedraaid en nota bene tijdens de demontage ging 'ie stuk... |(

Niet wereldschokkend, maar toch wilde ik hem jullie niet onthouden. ;)
 
Van de week geprobeerd met een fietspomp om de carburateur van m'n grasmaaier te ontstoppen. Ik was vergeten dat m'n hoofd nog boven de carburateur hing op het moment dat ik vol ging pompen met die fietspomp :P
 
Blok in elkaar bouwen, hmm, dr zit geen uitgaande as kering in het keringsetje... Vreemd.

Bus van de krukas keringen ging er erg moeilijk in. Daarna draaide de kruk ook moeilijk. Ach, zal wel loslopen als ie eenmaal gedraaid heeft.

Vertrouwde het toch niet en heb een nieuwe krukas kering gehaald. Zooitje weer demonteren, en wat kwam er tevoorschijn? De uitgaande as kering die ze verstopt hadden binnenin de krukaskering. :+ Oeps.
 
Pas een motorheftafel gemaakt.

Ben ik vanmiddag een beetje aan het poetsen met een doekje, kom ik er na een half uur op m'n knieen naast de motor zitten achter dat het wel heel makkelijk is dat je die tafel omhoog kan doen.

Even wennen zo'n ding in huis :+
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat ze nu nog goed vast gezet kunnen worden met risico op loslopen.
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een andere klauw.

Post er eens een foto van.
Als het niet al te ernstig is kun je ze misschien vast zetten met loctite..
 
Vandaag een paar van die remklauwpinnen (die je blokken vasthouden) met verkeerde moment vast gedraaid.....nu is het huis waarin de zitten gescheurd. :(

Weet iemand of dit erg is??

Inderdaad een foto, mss stellen we ons er wel erger bij voor dan nodig.
Alhoewel, als ik de woorden hoor zoals... verkeerd moment en gescheurd, dan zou ik met men remmen niet teveel aan 't toeval overlaten -O-
 
Denk niet dat ze nu nog goed vast gezet kunnen worden met risico op loslopen.
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een andere klauw.

Post er eens een foto van.
Als het niet al te ernstig is kun je ze misschien vast zetten met loctite..


full


Daar waar het rode lijntje is getekend zit het barstje.

Ik denk idd dat een druppeltje loctite voorkomt dat de pin lostrilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan