Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk te erg om te posten...
Voorbandje vervangen. Motor op de paddocks, remklauwen los, bout van de as er uit gedraaid, en aan de andere kant een enorme inbus in de as zien.
Deze opgemeten, bleek 24mm. Naar de eerste best automaterialen zaak:
"hebben jullie een inbus 24?" - "Hoeveel??" - "Laat maar... "
Zo 4 verschillende zaken langs gegaan, uiteindelijk geholpen maar ik moest hem wel bij de leverancier ophalen.
Goed 15 min rijden, geen probleem. Kan ik in ieder geval verder!
Zo gezegd zo gedaan, terug bij de motor enthousiast de inbus willen gebruiken....
PAST NIET! 23,5 mm!!
Komt er op dat moment een maatje aan lopen met een hamer en drevel...tik tik... as er uit.....
Ik gebruik een pijpsleutel.
Kleine pijpsleutel = grote inbus.
Meer een mc Gyver verhaal.
In het pré APK tijdperk was mijn mini zo verroest dat de rubberen bal die als vering dienst doet achter nergens zijn krachten kwijt kon.
Als motorrijder had ik nog wel schokbrekers liggen , je weet wel met een veer aan de buitenkant.
Die veren pasten qua diameter goed om de schokbrekers van de mini , alleen waren ze wat tekort.
Gelukkig had m'n vader een paar stukken steigerpijp liggen en laat dat nou ook net de goeie diameter hebben!!!!
Dus twee stukken op de juiste lengte gezaagd en VOILA rijden maar weer!
Lang leve APK!!!!
Een sleutelblunder van iemand uit het VF topic
[afbeelding]
Rechts hoort erin, en de linker zou een nieuwe moeten voorstellen
wordt weer weken wachten op de goede
Wat een gemiep zeg, zeker Honda rijders.
Mietjes.
Ho ho geen verkeerd woord over de hondafielen hé
Gewoon opboren en monteren
Wij Harleyrijders doen niet anders
Wat doen jullie niet anders?, sleutelen zeker
Een sleutelblunder van iemand uit het VF topic
[afbeelding]
Rechts hoort erin, en de linker zou een nieuwe moeten voorstellen
wordt weer weken wachten op de goede
Mijn grootste sleutelblunder is een boutje op 35nm vast zetten, tenminsten proberen alleen bij 15 nm zei die al boem, kapot dus. Hij moest maar op 12nm. Goed kijken is af en toe lastig. Zat ook nog eens op een veelste moeilijk bereikbare plaatst. Dus dat was een heel gepruts om die halve bout er uit te krijgen.
Mijn grootste sleutelblunder is een boutje op 35nm vast zetten, tenminsten proberen alleen bij 15 nm zei die al boem, kapot dus. Hij moest maar op 12nm. Goed kijken is af en toe lastig. Zat ook nog eens op een veelste moeilijk bereikbare plaatst. Dus dat was een heel gepruts om die halve bout er uit te krijgen.
Daar zal wel meer aan de hand geweest zijn dan.
Een bout die je op 1.2 mag vastdraaien, knapt niet zomaar bij 1.5
voorschrift 15, en hij breekt bij 32... da's meer dan het dubbele he!?
1.2 vs 1.5 dat zal inderdaad binnen de veiligheidsmarge liggen bij de overgrote meerderheid van op moment voorgeschreven verbindingen, maar er zijn wel degelijk boutverbindingen waarbij je nog niet eens zoveel procent te hoog mag gaan zitten.
voorgeschreven 1.2
proberen 3.5
breken op 1.5
Zo had ik het begrepen
met een klikker weet je toch niet op welk moment hij breekt. 15 is gewoon uit de lucht gegrepen om het verhaal te verduidelijken. Zal ergens tussen de 12 en 35 geweest zijn.
"net kleine beurt gehad"Mogge,
Geen sleutelblunder van mij maar van de vorige eigenaar/beunhaas waar de motor in onderhoud was. Gaat hier om een Vmax1200 uit 1985 waarvan het blok denk ik al een keer gesplit is geweest om de 2e versnelling bug te fixen. Normaal als je de bout losdraait van deze olieleiding breekt de leiding af, dat is nou eenmaal zo. Nieuwe bestellen dus. Deze heren hebben echter er iets van 2 componenten prut omheen gesmeerd om hem weer te fixen..... Dat doe je toch niet bij een olieleiding....
[afbeelding]
Mogge,
Geen sleutelblunder van mij maar van de vorige eigenaar/beunhaas waar de motor in onderhoud was. Gaat hier om een Vmax1200 uit 1985 waarvan het blok denk ik al een keer gesplit is geweest om de 2e versnelling bug te fixen. Normaal als je de bout losdraait van deze olieleiding breekt de leiding af, dat is nou eenmaal zo. Nieuwe bestellen dus. Deze heren hebben echter er iets van 2 componenten prut omheen gesmeerd om hem weer te fixen..... Dat doe je toch niet bij een olieleiding....
[afbeelding]