Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Story continuous......,

vandaag toch maar ff uit laten lezen bij ex-Aprillia dealer, geeft een melding dat gasklepsensor en of het fly by wire niet klopt, ook de niet aanwezige second air sensor staat geregistreerd. B|
Opnieuw inleren wil hij niet met de melding dat sensoren (1 op ieder gasklephuis) mogelijk verkeerd om werken??
Zijn idd los geweest maar meende zeker te weten dat die, wat lengte kabel betreft, niet anders aangesloten konden worden. Om dat uit te sluiten ter plaatse "ff" airbox en kelkenspul gedemonteerd, één klephuis eraf en bleken dus goed aangesloten te zijn c.q. kon niet verkeerd.
Dan toch maar ff verder kijken, moest dus wel iets anders zijn wat de gasklepbediening, fly by wire dus, hinderde, servo of kabels naar gashandle nooit losgehad dus maar eens met hand bedienen. En daar kwam aap uit de mouw......., mijn mooie, oorspronkelijk voor Suzuki bedoelde smalle slangklemmen, (originele klemmen, zo'n mooi "inkliksysteem" krijg je wel los maar zonder speciale tang in die beperkte ruimte never meer vast) voorzien van langere M4 inbusboutjes waar je met lange bolkop inbus nét bij kunt, blokkeerden het mechanisme dat de kleppen roteert. |( |( |(
Typische is dat ik bij m'n oude 2009 hetzelfde had gedaan zonder problemen, nu echter de klemmen/boutjes naar de andere kant laten wijzen ivm iets betere bereikbaarheid, dit echter zonder te checken of de doorstekende boutjes na aandraaien mogelijk iets in de weg zou zitten. :$
Kleppen konden dus wel stukje open, vandaar normale gasrespons, nu werd het echter een 10Kw begrenzing bij meer gasgeven. :P Reguliere gaskabels had ik het kunnen voelen, nu dus niet met dat "bluetooth" gebeuren. :z
Hoe dan ook....., zaak weer in elkaar en na resetten loopt het weer als vanouds, meteen ook maar de 2-airsensor aangesloten onder de klephuizen vastgezet zodat ECU denkt dat die z'n werk doet. Sensor kan er, mits "racing map" geladen wel af. Nu moet ik het met een Akra map doen.
Volgende week fijntunen bij Ruud op de bank, benieuwd of hij hem net zo mooi als mn voormalige duikboot aan het lopen krijgt. *O*

Ook eens zoiets gehad.
Klemmen van de carb's iets verdraaid zodat ze makkelijker bereikbaar waren.
Rijdend op snelweg, hoogste versnelling bleek er een 'hard punt' te zitten toen ik flink door wilde rijden :?
Gewoon war harder gas geven en plots schoot ie door en het gas kon weer volledig open *D

Tot ik wilde afremmen. Gas dicht.... Nope, hij bleef het gas erop houden *D :X
WTF..??
Maar er was toch echt druk verkeer voor me, zo druk dat het eigenlijk een rijdende file was.
Met veel remmen, terugschakelen toch nog met een vrij hoge snelheid door de file tot ik bij de afslag kon komen en m beneden stil heb kunnen zetten.
Na een peukje maar s kijken wat er aan de had was. 3 x raden :X '(
 
Ook eens zoiets gehad.
Klemmen van de carb's iets verdraaid zodat ze makkelijker bereikbaar waren.
Rijdend op snelweg, hoogste versnelling bleek er een 'hard punt' te zitten toen ik flink door wilde rijden :?
Gewoon war harder gas geven en plots schoot ie door en het gas kon weer volledig open *D

Tot ik wilde afremmen. Gas dicht.... Nope, hij bleef het gas erop houden *D :X
WTF..??
Maar er was toch echt druk verkeer voor me, zo druk dat het eigenlijk een rijdende file was.
Met veel remmen, terugschakelen toch nog met een vrij hoge snelheid door de file tot ik bij de afslag kon komen en m beneden stil heb kunnen zetten.
Na een peukje maar s kijken wat er aan de had was. 3 x raden :X '(

1) Geasfalteerde longen?
 
Bijna sleutel blunder:

Vorige week quickshifter gemonteerd en doordat er nu een stekker extra in de powercommander zit pastte die niet meer op de plek waar die eerst zat onder de buddy, ik heb hem iets naar voren geplaatst en vastgezet. Tank, kapjes en zadel weer gemonteerd en tenslotte de duosit er op willen doen, dat past toch niet helemaal, er zit een uitstekend ding op naar beneden en die drukte op de powercommander. Hij zat bijna dicht dus toch maar even doordrukken.

Klikte vast dus ik dacht mooi die kan dicht, maar toen moest ie ook weer open :/ dat ging dus niet van harte. Heb mijn zadel er afgehaald en kon de boel nog een beetje wegdrukken en goed drukken op de buddy en toen schoot hij gelukkig toch weer uit het slot. Toen toch maar een stukje uit dat uitstekende stuk gezaagd en nu werkt het weer hartstikke mooi *D
 
Eventjes eentje om alle vooroordelen te bevestigen...

Mijn motor startte niet. Nouja, checklist hier, daar, alles. Kijken of de bougies vonken. Gelukkig wist ik wat bougies waren, die had ik namelijk net allebei vervangen. Youtube filmpje erbij, dat moest me wel lukken, kijken of ze vonken. Dacht ik.

Zodoende, en nee, geen vonk. Wel verdraaid. Twee dagen lang gezocht naar het probleem in de elektra. En ik Haat elektra. Ik heb een basisbegrip van de principes, maar meer dan dat ook niet. Schakelborden uitdenken kon ik wel op school, maar zodra er daadwerkelijk draadjes gesoldeerd moeten worden ben ik weg. Niet mijn hobby. Niet goed voor m'n humeur ook, eerlijk gezegd. :')

Uiteindelijk met iemand aan het praten over wat er nou mis kon zijn aan die motor dat 'ie deze problemen gaf, want het was toch wel heel vreemd. En toen stelde diegene voor de bougiekabels te vervangen. Ik: 'Maar op zich zouden de bougies gewoon moeten vonken dan, toch. Want die kabel is sowieso niet aangesloten als je de bougie op het blok legt.' Hierop volgde een lachsalvo wat ik totaal niet begreep, en na een tijdje een tekening van hoe ik had moeten controleren op een vonk. :P

Dus toen ben ik alsnog even gaan kijken of mijn bougies vonkten en ja hoor, mooie blauwe vonk. Wel verdomme. _O-


Wat was dan het probleem? En hoe heb jij je bougie dan gecheckt vraag ik me af? :?
 
Ik heb een tank in tweeën geslepen en een stukje tussen gelast, en toen de bovenkant van een andere tank erop gefröbeld. So far, so good.

WP_20160403_14_03_13_Pro_zps7mncqata.jpg


Nou zat er een leidinkje aan de verdieping in de tank waar de sluiting in geschroefd zit. Ik dacht dat dit iets van een ontluchting was van iets eronder, niet nodig, dus dicht maken. Zo gezegd, zo gedaan. Nu denk ik dat dit leidinkje niet is voor ontluchting van iets eronder, maar voor het afvoeren van regen- of waswater dat in die verdieping terecht komt, en anders zomaar in je tank stroomt als je de dop opent. Hmmmm… daar kan ik nu niet meer bij. Waarschijnlijk ga ik een strip uit de onderzijde slijpen, en dan de leiding herstellen. En dan misschien de tank tussen de wangen meteen wat dieper maken, dat kan in combinatie met dit frame en levert meer inhoud op. 't Wordt wel een heel project, zo, die tank.

Hugo
 
Versnellingsbak olie vervangen bij een motor, nieuwe olie moet onder de benzinetank in de bak gedaan worden, gelukkig kan de alles aangesloten blijven alleen twee boutjes losmaken en je kan de tank op iets naast de motor laten rusten, vorige keer op een kratje gedaan, nu niet bij de hand dus een werkplaatskrukje gepakt.

Met het spulletje zo gepositioneerd ga ik de olie uitmeten achterin de werkplaats, kom ik terug hoor ik benzine stromen :X Krukje was lager als het kratje waardoor de tankontluchting lager uitkwam en deze goot daardoor ondertussen lekker een sloot benzine over de vloer, vervolgens in de paniek om alles weer snel op te ruimen stoot ik de maatbeker met olie die klaarstond ook om!!! |(

Na alles opgeruimd te hebben was ik wel klaar in de schuur voor vandaag, morgen weer een dag!
 
net TEC gebruikt. Super spul. Ff laten intrekken, kopje koffie, wrijf in mijn oog, zit er nog wat TEC aan mijn vingers @#$%

Dat spul is erger dan pepperspay
 
Was remvloeistof aan het vervangen. Dan komt er vroeg of laat een moment dat je het geheel weer bij moet vullen.
Wist dat ik een groene bus moest hebben dus pak een groene bus van mijn vloeistoffen plankje en ga gieten. Na de eerste scheut kwam het besef dat ik het remsysteem aan het bijvullen was met koelvloeistof.
De castrol koelvloeistof fles heeft dezelfde kleur als de castrol remvloeistof fles.
Volgende keer toch maar vooraf lezen wat het precies voor rommel is voordat ik ga gieten :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan