Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Trakteer jezelf eens op zo een.
[afbeelding]
Vele kloot schroefjes kun je er opeens wel los krijgen.
db
Als je erg lomp bent wel. Met een klein beetje inzicht weet je of je de zaak moet ondersteunen en/of niet te hard moet slaan.Dan moeten die schroeven wel in een behoorlijk apparaat zitten om de klappen op de slagschroevendraaier op te vangen.
Zo gauw er ook maar iets veren kan verbuig je boel met een slagschroevendraaier.
Het niveau schroefje van de tweetakt MZ is legendarisch. Dat kan goed vastzitten. Maar er zijn heel wat koppelingsdeksels gesneuveld omdat mensen dit M6 schroefje met een slagschroevendraaier te lijf gingen.Als je erg lomp bent wel. Met een klein beetje inzicht weet je of je de zaak moet ondersteunen en/of niet te hard moet slaan.
Is niet echt een "sleutel"blunder maar mijn tank was bijna leeg. Dus zet de kraan op Reserve. Na het tanken de kraan op Uit gezet in plaats van Aan. Binnen 2 minuten sloeg de motor af en een hulpvaardig iemand heeft ong. 20 meter geprobeerd hem aan te duwen toen ik erachter kwam dat ie op Uit stond.
OP de zijkant van de kop knijpen en dan draaien. Je heb t erg veel grip op de kop doordat je er 2 kepen in knijpt.En wat doe je dan met de vlechttang? Kop eraf knippen?
In een klap van een dolle schroef naar een stuk uit je carter
5mm?!
OP de zijkant van de kop knijpen en dan draaien. Je heb t erg veel grip op de kop doordat je er 2 kepen in knijpt.
Vandaag wilde ik de gashendel vervangen op m'n triumph. Daarvoor moeten er 2 kruiskopschroeven los en ik zag al dat ze ietsje beschadigd waren van montage vorige keer (heb ik zelf gedaan). Dus ik pak alvast een 1/4" rateltje en zet daar een goede kruiskopbit in zodat ik hem zo voorzichtig mogelijk los kan draaien. Dit is geheel misgegaan en de koppen zijn nu helemaal naar de kloten. Enige manier die ik nu zie om ze los te krijgen is door een sleuven in te maken zodat er een platte bit op past. Meteen maar een Dremel 3000 besteld op bol.com want die heb ik nog niet.
maar wat heb je nou dan geleerd?Hoe dan ook, hier heb ik enorm veel van geleerd
Zo is het me gelukt met een iets te diep liggend boutje, ik had de schroefjes van de hoofdremcilinder verziektAls die kop niet te diep ligt, en je er dus van de zijkant op kan komen, zou je die schroef dus met een vlechttang (zie een paar reacties eerder) makkelijk los kunnen krijgen.
Als die kop niet te diep ligt, en je er dus van de zijkant op kan komen, zou je die schroef dus met een vlechttang (zie een paar reacties eerder) makkelijk los kunnen krijgen.
Doordat je het met een gewone kruiskopschroevendraaier hebt geprobeerd in plaats van de goed passende JIS-schroevendraaier?Zo is het me gelukt met een iets te diep liggend boutje, ik had de schroefjes van de hoofdremcilinder verziekt
[afbeelding]
past dus mooi in dit topicDoordat je het met een gewone kruiskopschroevendraaier hebt geprobeerd in plaats van de goed passende JIS-schroevendraaier?
Schroevendraaiers, JIS - JapansDoordat je het met een gewone kruiskopschroevendraaier hebt geprobeerd in plaats van de goed passende JIS-schroevendraaier?