Problemen invoer Harley (hoeveel kw of pk???)

R (Kurt) 6

MF veteraan
26 jan 2003
1.347
0
Essen ( Belgie )
Er zijn problemen met de invoer van de Harley,
of toch met het goedkeuren ervan.
Hij staat reeds in de garage sinds mei 2003 :(

Nu moeten ze enkel nog weten hoeveel kw/pk deze moto heeft en
dan kan erop gereden worden :]

Kan iemand achter deze gegevens komen, please :) ?

Het gaat om een "2003 FXSTDSE Harley-Davidson® Screamin' Eagle® Deuce"

enkel de gegevens op de volgende website staan in de boekjes die erbij zijn :(
dus geen vermogen e.d.

http://www.motorcycleworld.com/enthusiasts/new_vehicle_detail.asp?VehicleCode=5781&st=AZ&submit=Go

 
dan zetten ze 'm toch op een rollerbank? kan je zo de KW's opmeten :?
is een optie , maar dit moeten ze in Brussel willen aanvaarden.
simpelste zou zijn dat het ergens gewoon bij de motorgegevens stond maar enkel
de torque 91 ft. lbs. at 3500 rpm is opgegeven.
hel internet afgezocht zonder resultaat :(
 
Vraag bij het RDW, waarschijnlijk heeft die motor een typegoedkeuring en daar zou het op moeten staan :?
 
Vraag bij het RDW, waarschijnlijk heeft die motor een typegoedkeuring en daar zou het op moeten staan :?
RDW , ik geloof dat dat in Nederland is :?

Hier gaat het om een Amerikaanse "Nieuwe" Harley (100 jarig jubileum model,slechts 3000 stuks gemaakt) dat ingevoerd is via Canada naar Belgie.

Het is de RDW (bij ons Dienst voor Inschrijvingen en keuring) die deze gegevens opvraagt, normaal moet dit op de bijgeleverde papieren staan maar Harley heeft de gegevens die ze in Belgie willen hebben nergens opgegeven.

Daarom de vraag of er iemand is die van dit type Harley "welke in de fabriek zelf is getuned" het aantal KW of pk weet te vertellen ?
 
Probeer het hier eens,ik denk dat je wel een goede kans maak. Ze zijn in het algemeen zeer klantvriendelijk.

Harley-Davidson Benelux B.V.
Rietschans 72, P.O. Box 317, 2350 AH Leiderdorp. Tel. 0031 71 581 37 37

Succes.

Standaard hebben ze 50 kw (±70pk)
 
Laatst bewerkt:
Probeer het hier eens,ik denk dat je wel een goede kans maak. Ze zijn in het algemeen zeer klantvriendelijk.

Harley-Davidson Benelux B.V.
Rietschans 72, P.O. Box 317, 2350 AH Leiderdorp. Tel. 0031 71 581 37 37

Succes.

Standaard hebben ze 50 kw (±70pk)
Harley Benelux gemailt vandaag , konden ons spijtig genoeg zelf niet antwoorden op de vraag omdat de FXSTDSE hier niet wordt ingevoerd.
Ze hebben de mail wel doorgestuurd naar hun collega's in Amerika.
Dus hopelijk krijgen we van hun een positief antwoord.
 
Harley Benelux gemailt vandaag , konden ons spijtig genoeg zelf niet antwoorden op de vraag omdat de FXSTDSE hier niet wordt ingevoerd.
Ze hebben de mail wel doorgestuurd naar hun collega's in Amerika.
Dus hopelijk krijgen we van hun een positief antwoord.

Als je ongeveer weet hoeveel hij er heeft, schrijf dit op een blaadje, en zend dit door naar de dienst, toen ik onze motoren invoerde, vroeg hij me, om het even op te zoeken, en door te geven, het komt niet op een paar Kw.
 
kijk even op het internet voor een amerikaanse harley forum , en vraag het daar even.

en anders bel de harley davidson zelf even op hier in amerika, hier is de telefoon number. 001-414 - 343-4056
 
Als je ongeveer weet hoeveel hij er heeft, schrijf dit op een blaadje, en zend dit door naar de dienst, toen ik onze motoren invoerde, vroeg hij me, om het even op te zoeken, en door te geven, het komt niet op een paar Kw.
gaan ze dit zomaar aanvaarden ?
hier wordt toch het BIV op berekend, en aan hun uitleg te horen dient dit wel op een officieel document te staan.

het is niet echt makkelijk om een HD in te voeren hier , bij de technische controle (gebeurt 1x op de 5 jaar vertelden ze) waren ze al op zoek naar een mistlamp |( de cil.inhoud MOEST op het motorblok staan :? niet dus :?
ietsiepietsie te veel lawaai :) maar uiteindelijk na met 2 personen van 9.00 h tot 13.00h alles onderzocht te hebben was het voor hun in orde :)

Deze goedkeuring is naar Brussel verzonden zo'n 2 maanden geleden :(
en nu enkel nog het vermogen vinden
 
kijk even op het internet voor een amerikaanse harley forum , en vraag het daar even.

en anders bel de harley davidson zelf even op hier in amerika,
Hey , mijn Amerikanees is ni zo goed om met hun effe technische details uit te wisselen , laat staan de omrekeningen van Amerikaans naar Europese maten.

ik heb de zoekfuncties gebruikt voor dat bepaalde type moto en ben niet echt bij een forum terecht gekomen maar toch bedankt voor de hint, ik ga nog een keertje zoeken.

Is er geen Harley dealer bij je op de hoek van de straat om het even te vragen ?

hehehehe :) :+
 
gaan ze dit zomaar aanvaarden ?
hier wordt toch het BIV op berekend, en aan hun uitleg te horen dient dit wel op een officieel document te staan.

het is niet echt makkelijk om een HD in te voeren hier , bij de technische controle (gebeurt 1x op de 5 jaar vertelden ze) waren ze al op zoek naar een mistlamp |( de cil.inhoud MOEST op het motorblok staan :? niet dus :?
ietsiepietsie te veel lawaai :) maar uiteindelijk na met 2 personen van 9.00 h tot 13.00h alles onderzocht te hebben was het voor hun in orde :)

Deze goedkeuring is naar Brussel verzonden zo'n 2 maanden geleden :(
en nu enkel nog het vermogen vinden

Oesje, is het een nieuw ingevoerde motor :? , dan heb je zelfs een attest nodig van de bouwer, is het een motordealer die daar mee bezig is :?
 
wij wonen helemaal buiten af, het enige wat bij ons op de hoek is een verlaten weg naar carolina :+

ik kom morgen nog wel vlakbij een harley dealer , dus als je informatie nodig hebt dan zeg het maar.
Voorlopig hebben we nog geen gegevens in ons bezit , dus als het voor jou niet al te veel moeite is om daar eventjes binnen te springen mag je dit altijd doen
:} :}
als het voor jou of hen makkelijker is mogen ze de gegevens over de FXSTDSE 2003 (dat goudkleurig jubileummodel) (vermogen) , pk of kw altijd doormailen naar rottmeister@hotmail.com
 
Oesje, is het een nieuw ingevoerde motor :? , dan heb je zelfs een attest nodig van de bouwer, is het een motordealer die daar mee bezig is :?
neen, geen dealer die ermee bezig is, dat had de moto nog 10.000 euro duurder gemaakt.
enne dik 40.000 euries voor een moto is al meer dan genoeg.
de import is via Canada verlopen , papieren en alles is in orde , de moto is zo goed als goedgekeurd , Brussel wil enkel nog het aantal kw , waarschijnlijk om de BIV te berekenen denk ik.
 
Harley Benelux gemailt vandaag , konden ons spijtig genoeg zelf niet antwoorden op de vraag omdat de FXSTDSE hier niet wordt ingevoerd.
Ze hebben de mail wel doorgestuurd naar hun collega's in Amerika.
Dus hopelijk krijgen we van hun een positief antwoord.

Officieel is er inderdaad geen SE softtail uitgebracht in de benelux. Volgens mij wel officieel een SE Dyna en SE Roadking. Deze hebben hetzelfde vermogen als de softtail.
 
Officieel is er inderdaad geen SE softtail uitgebracht in de benelux. Volgens mij wel officieel een SE Dyna en SE Roadking. Deze hebben hetzelfde vermogen als de softtail.
de road king is een 1690 cc met 100 ft lbs torque
de deuce is een 1550 cc met 91 ft lbs

van de Dyna kan ik niet recht iets vinden maar
volgens mij hebben ze allemaal apparte specs.

ook deze 100 jarige uitvoering had volgens mij iets meer pk dan normaal.

toch bedankt

:}
 
Kan iemand achter deze gegevens komen, please :) ?

Het gaat om een "2003 FXSTDSE Harley-Davidson® Screamin' Eagle® Deuce"

enkel de gegevens op de volgende website staan in de boekjes die erbij zijn :(
dus geen vermogen e.d.

R (Kurt) 6, ben je hier iets mee:

http://www.powersportsnetwork.com/enthusiasts/question_list.asp?quest=12149&veh=8735

Hier is sprake van een deuce met 1550 cc met 100 ft lbs aan 3500 rpm en gelijk aan 100 HP (Horse Power) = PK


Logischer wijze zou dan 1550 cc met 91 ft lbs aan 3500 rpm gelijk zijn aan 91 Hp

:? :?
 
Laatst bewerkt:
Hee Kurt,
hoe is het nu afgelopen met die importtoestanden. Zal nu wel geregeld zijn neem ik aan.
Had die importomweg via Canada trouwens zelf geregeld ?
 
neen, geen dealer die ermee bezig is, dat had de moto nog 10.000 euro duurder gemaakt.
enne dik 40.000 euries voor een moto is al meer dan genoeg.
de import is via Canada verlopen , papieren en alles is in orde , de moto is zo goed als goedgekeurd , Brussel wil enkel nog het aantal kw , waarschijnlijk om de BIV te berekenen denk ik.
Ben helemaal van slag.Bestaat dat 40000 e voor een Harley?Met bladgoud bedekt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan