Problemen met de koppeling(svloeistof) van een VF 400 F

Mutlitask

MF'er
19 mrt 2008
202
0
Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik weet het zelf even niet. Het volgende is het geval: Mijn Honda VF 400 heeft last van de irritante eigenschap dat de koppelingsvloeistof regelmatig (eens in de paar maanden) bijgevuld moet worden. Meer dan dat mij gezond lijkt in ieder geval. Ik heb al eens gezocht naar lekkages enzovoorts, maar die kon ik niet vinden.

Laatst had ik het kettinghuis uit elkaar liggen voor het vervangen van de ketting en toen zag ik dat de zuiger aan het einde van het hydraulische systeem van de koppeling, een beetje vies was. Naar mijn idee lekt hij gewoon op dat punt, want wittige korrelige aanslag lijkt mij niet op zijn plek. Ik weet echter niet of dit mijn verbeelding is of een "mogelijke" oorzaak van het leeglopen van de hydrauliek.

Ter illustratie heb ik een afbeelding bijgevoegd (van een totaal andere VF), want ik weet niet of iemand het volgt anders. Ik heb een kring gezet rondom het onderdeel dat ik bedoel. Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of dit soort onderdelen te reviseren zijn of in ieder geval kan zeggen of ik op de goede weg zit.

21j7va1.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan