problemen met de verlichting

BobberB

Die hard MF'er
14 jul 2009
727
0
Zwolle
Hoi,

Ik plaats hier een topic omdat ik problemen heb met mijn elektra. Wanneer de motor op contact staat brand de koplamp maar wanneer de motor draait gaat die uit. Voor het achterlicht kan ik het niet zeggen want die zekering(groep) brand meteen door als ik hem op contact zet.

Ik heb van het winter mijn hele kabelboom uitgedund, alles eraf gehaald wat IK niet nodig vind. Heb dit toen ook getest en werkte allemaal prima. Daarna heb ik de motor uit elkaar gehaald om te poedercoaten. tijdens het opbouwen heb ik de kabelboom gesoldeerd want had eerst alles in elkaar gedraaid. en overal netjes krimpkous omheen gedaan. Maar heb dus nog wel problemen.

Van die zekering van de groep van het achterlicht kan ik dit bedenken(ben een leek op dit gebied) maar eerst zat op deze groep oa: achterlicht, remlicht, neutraal-,olie,temp-,standaard-knipperlichtschakelaar en de knipperlichten. Dit zijn nu alleen nog maar het achterlicht, remlicht en neutraallampje. Zou het kunnen zijn dat omdat er minder dingen op de groep zitten er een zwaardere zekering in moet?
 
Zou het kunnen zijn dat omdat er minder dingen op de groep zitten er een zwaardere zekering in moet?

Nee. Het is precies andersom.

Je hebt dus ergens een permanete sluiting. (Omdat de zekering er direct uit slaat als je 'em op het contact zet.) Als eerste het achterlicht lampje er uithalen. Op de twee contacten van het lampje de weestand meten. Die zal bij jouw waarschijnlijk te laag zijn. (Enkele ohm's) Als dat inderdaad zo is de bekabeling van je achterlicht nalopen.

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan