MIOB
MF veteraan
- 18 sep 2004
- 12.220
- 54
Het lijdend voorwerp van dit topic is deze lelijkert:
Een wat aangepast '49 Matchless G3l. Er gaat een gezegde rond over iets als een uiterlijk 'only a mother could love', ik vrees dat de geestelijk moerder van deze fiets hem toch maar ter adpotie heeft aangeboden.... En terecht. Ik ga eens kijken of ik hem met wat plastische chirurgie wat toonbaarder kan krijgen.
Het goede is dat frame, wielen, uitlaat en blok er superstrak uitzien. Er zou ook net een nieuw bigend in zitten (kan geen kwaad) en er is niet gelast/geslepen an het frame (nog niet).
Ik heb hem vandaag opgehaald. Vanuit Zwartsluis naar Utrecht, binnendoor. De motor loopt als een dolle (loopt zo hard dat ik me afvraag of alles (nokken) nog 100% origineel is van binnen?) en klinkt heerlijk. Maar de rit ging niet bepaald vlekkeloos.
- Starten was 1 schop: lopen. Behalve als ie uitgevallen was om een andere reden (reden volgt), dan was ie niet te starten. Ik heb een keer een 'pauze' van 45 minuten gehad en 1 van 30 waarin ik alleen maar aan het schoppen ben geweest. De reservebougie hielp (1 keer...), dus daar gaat iets niet goed.
- Na een pauze kon ik in ene alleen nog maar kiezen tuusen neutraal en zijn 4. De pook ging alle kanten op zoals normaal, maar alleen de 4 pakte (motor sloeg af. 45 minuten schoppen).
- De uitlaat scheurde los (niet helemaal en lasbaar gelukkig)
- De koppeling is niet ok (afgesteld)
- Ik ben een handvat verloren.
Kortom. Het is een echte Engelse motor.
Een wat aangepast '49 Matchless G3l. Er gaat een gezegde rond over iets als een uiterlijk 'only a mother could love', ik vrees dat de geestelijk moerder van deze fiets hem toch maar ter adpotie heeft aangeboden.... En terecht. Ik ga eens kijken of ik hem met wat plastische chirurgie wat toonbaarder kan krijgen.
Het goede is dat frame, wielen, uitlaat en blok er superstrak uitzien. Er zou ook net een nieuw bigend in zitten (kan geen kwaad) en er is niet gelast/geslepen an het frame (nog niet).
Ik heb hem vandaag opgehaald. Vanuit Zwartsluis naar Utrecht, binnendoor. De motor loopt als een dolle (loopt zo hard dat ik me afvraag of alles (nokken) nog 100% origineel is van binnen?) en klinkt heerlijk. Maar de rit ging niet bepaald vlekkeloos.
- Starten was 1 schop: lopen. Behalve als ie uitgevallen was om een andere reden (reden volgt), dan was ie niet te starten. Ik heb een keer een 'pauze' van 45 minuten gehad en 1 van 30 waarin ik alleen maar aan het schoppen ben geweest. De reservebougie hielp (1 keer...), dus daar gaat iets niet goed.
- Na een pauze kon ik in ene alleen nog maar kiezen tuusen neutraal en zijn 4. De pook ging alle kanten op zoals normaal, maar alleen de 4 pakte (motor sloeg af. 45 minuten schoppen).
- De uitlaat scheurde los (niet helemaal en lasbaar gelukkig)
- De koppeling is niet ok (afgesteld)
- Ik ben een handvat verloren.
Kortom. Het is een echte Engelse motor.
Laatst bewerkt: