Raask rem-schakelset CB750 K7

Maver

MF'er
24 jun 2008
54
0
Amsterdam
Hallo,

Gisteren eindelijk begonnen met het monteren van wat nieuwe onderdelen op mijn K7 waaronder een Raask setje wat ooit van Jos (Joaaas) is geweest.

En nu blijkt dat de kickstarter niet meer werkt (past), zie foto's.
Hoort dit zo of heb ik het setje verkeerd gemonteerd, als dit zxo hoort is er dat een ander model kickstarter te koop? Vind namelijk dat kicken er echt bij hoort!!! })

Heeft iemand een idee?

O ja verder nog iemand een setje dubbele remklauwen voor de K7 in aanbieding?

Tnx!!
Mark

full
 
De voetsteunen zijn niet origineel Raask , moeten namelijk opklapbaar zijn en ingeklapt kan de kickstarter erlangs.
 
Toch wel origineel....:)
Dus het makkelijkste zal zijn om een andere kickstarter te kopen? Of heeft iemand nog iets liggen?
 
Goed plan!
Klopt het ook dat er op de latere modellen langere kickstarters zaten?
Dan hou je na het buigen nog wat lengte over om te trappen :)
 
Ga waarschijnlijk dit weekend eens een poging wagen 8-) .

Iemand nog een setje remklauwen (dubbel) voor de K7 liggen, is volgens mij gelijk aan de cb500, 550.
 
Ga waarschijnlijk dit weekend eens een poging wagen 8-) .

Iemand nog een setje remklauwen (dubbel) voor de K7 liggen, is volgens mij gelijk aan de cb500, 550.

De remklauwen zijn, zeker, niet hetzelfde! Zowel de externe maatvoering als de zuigerdiameter is anders.

Gr. Rob
 
De remklauwen zijn, zeker, niet hetzelfde! Zowel de externe maatvoering als de zuigerdiameter is anders.

Gr. Rob

OK, ik heb het gezien. Maar er wordt wel gebruik gemaakt van dezelfde ophanging en schijven niet? Op dit moment heb ik een schijf van een 500 op mijn cb750 K7 en dat past. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zeker weet of mijn voorvork origineel is....dus misschien heb ik ook wel een 500 remklauw..... :?
Zie hieronder een plaatje, kan helaas niet in-zoomen ik heb de motor niet thuis staan.
full
 
Is het niet zo, dat op de K0-K6 een andere remtoestand zit als op de K7. De K7 heeft nl ook dezelfde remblokken als de 500-550

Dat dacht ik dus ook, maar de remcilinder is idd een andere maat voor de K7.
Heeft iemand een idee wat de diameter van een k7 schijf moet zijn?
Volgens mij is die van een 500/550 schijf: 10 7/8 inch (..cm).
En de schijf van een K7 is kleiner dan die van een K0-K6, toch?
 
Is het niet zo, dat op de K0-K6 een andere remtoestand zit als op de K7. De K7 heeft nl ook dezelfde remblokken als de 500-550

Moet het meeste uit mijn, dementerende :?(??) ,geheugen halen. De K0 heeft dezelfde remzuiger als de 500, de K2-K7,F1 hebben dezelfde diameter. Verschil Met de K7 zit in de bevestiging van de remtangdelen. Bij K0-K6 van achter, K7 net als de 500/550 vanaf de voorkant.
Remschijf van K7 is dezelfde als van de K2-K6. Diameter 296 m/m
 
Laatst bewerkt:
Zie hier:
CB750F2 in "Opknappen van een CB750 F2 SOHC"

dit zijn mijn originele Raask set, met opklapbare voetsteunen. De kickstarter kun je dan gewoon gebruiken. Je kunt eens een mailtje sturen naar Sivert Raask zelf, is een aardige kerel die je garag van wat extra info wil voorzien, via info@raask.se
(http://www.raask.se/ind-eng.htm)

Succes!
 
Moet het meeste uit mijn, dementerende :?(??) ,geheugen halen. De K0 heeft dezelfde remzuiger als de 500, de K2-K7,F1 hebben dezelfde diameter. Verschil Met de K7 zit in de bevestiging van de remtangdelen. Bij K0-K6 van achter, K7 net als de 500/550 vanaf de voorkant.
Remschijf van K7 is dezelfde als van de K2-K6. Diameter 296 m/m
Dan moet ik toch een setje hebben wat past op mijn onderpoten en dat betekend dus cb500/550 spul (aangezien mijn onderpoten 500 zijn). Heeft iemand dat nog liggen?? Of heeft iemand nog een complete voorvork van de juiste diameter, voorzien van klauwen en schijven? O-)
 
Zie hier:
CB750F2 in "Opknappen van een CB750 F2 SOHC"

dit zijn mijn originele Raask set, met opklapbare voetsteunen. De kickstarter kun je dan gewoon gebruiken. Je kunt eens een mailtje sturen naar Sivert Raask zelf, is een aardige kerel die je garag van wat extra info wil voorzien, via info@raask.se
(http://www.raask.se/ind-eng.htm)

Succes!
Mooi project!
Wat mij betreft ga ik denk ik toch voor de buig optie, heb niet genoeg geld voor een nieuw setje. En ik vind de ronde steunen eigenlijk ook mooier dan de opklapbare... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan