Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

Ach, je heb nog n paar maanden en voor de zac hoeft t niet spik+span.
Wel leuk dat r weer n srad meedoet, k was vlgs mij nog een vd weinige.
De brommer staat nu bij hk voor wat servicewerk aan de vering.
 
Ach, je heb nog n paar maanden en voor de zac hoeft t niet spik+span.
Wel leuk dat r weer n srad meedoet, k was vlgs mij nog een vd weinige.
De brommer staat nu bij hk voor wat servicewerk aan de vering.


bij edgar in tiel.
die doen mijn vering ook altijd.
wat voor tijden rij je in de zac en is dit met een 600 of 750
 
Hoi allemaal en een goed nieuwjaar :Y ,ik zit met een groot dilemma,rij nu 2 jaren circuit met de srad,bevalt op zich prima. :P
Maaaar....ik bezit ook nog een triumph daytona 675,en mijn god wat rijdt dat ding :}
Nu zit ik op het moment redelijk in de slappe was O-) en denk er hard aan om met een 675 circuit te gaan rijden.
Ik heb de srad reeds weer omgebouwd naar de straatversie en een testrit gemaakt :] ,het is en blijft een heerlijk fietsje :Y

Nu heb ik 3 opties : of ik verkoop de srad en koop een 2e 675 (voor 5000 euri heb je een import zonder bpm) , of ik houd de srad en bouw mijn 675(die nog ca 6500 euri waard is) om naar een racer.

Voordeel van de 2e optie is dat ik niet afschrijf op de srad,nog wat geld zou kunnen vangen op de extra onderdelen en de 675 kan schorsen(scheelt me weer een allrisk verzekering.
Nadeel is weer dat ik er incl een 2e set velgen,schijven,kuipwerk en protectie weer een slordige 2000 euro mag aftikken :') (alles is dan wel nieuw)

een 3e optie dat ik nog een jaartje met de srad verder rijd op het circuit *D (de fiets is een echte supersport,maar zo'n 675 leg je toch makkelijker om en ankeren,standaard al :o )
Uiteraard zit er een kleine 10 jaar evolutie tussen de 2

Luxeproblemen :P
 
Laatst bewerkt:
bij edgar in tiel.
die doen mijn vering ook altijd.
wat voor tijden rij je in de zac en is dit met een 600 of 750

Ik heb nu 1.57 gereden met de 600.
Moet vlgs anderen nog wel wat beter kunnen maar heb niet de luxe van downsider om ff n 675 te kopen.

Vlgs mij is de srad n hele goede motor om vertrouwd mee te leren rijden.
N 675 ja........ als je wat circuitervaring hebt is t n grote stap voorwaarts.
Maat van ons reed onder de 1.50 :Y
 
Ik heb nu 1.57 gereden met de 600.
Moet vlgs anderen nog wel wat beter kunnen maar heb niet de luxe van downsider om ff n 675 te kopen.

Vlgs mij is de srad n hele goede motor om vertrouwd mee te leren rijden.
N 675 ja........ als je wat circuitervaring hebt is t n grote stap voorwaarts.
Maat van ons reed onder de 1.50 :Y

ik ben nog niet onder de 2 min geweest met de oude ruskenhoek maar ik kan nog wel sneller denk ik.
maar ik heb dan ook een 750.
 
Vandaag m'n SRADje verkocht! 😥

Is de bedoeling dat er weer een andere komt, maar wordt één van 2000 of jonger.

Ik heb dus niets meer in dit topic te zoeken...

Iedereen met n SRADje; net zo veel plezier gewenst als ik er op gehad heb!

:W
 
~
Vandaag m'n SRADje verkocht! 😥

Is de bedoeling dat er weer een andere komt, maar wordt één van 2000 of jonger.

Ik heb dus niets meer in dit topic te zoeken...

Iedereen met n SRADje; net zo veel plezier gewenst als ik er op gehad heb!

ga je nog zac rijden of alleen maar vrij rijden?
 
Zo, de vering is weer spik+span.
Nog ff nieuwe boegies en klaar *O*

Vertanding :?
Ik test eerst ff met de training en als ie te hoog gegeared is schakel ik ff terug, kortom ik hou me r niet zo mee bezig ongeacht dat r n hele verzameling tandwielen bijzat bij aankoop vd gixer.
Ik hoor ook bij anderen nooit zo dat ze aan t experimenteren zijn met verschillende tandwielen.
 
Ik koop altijd gewone remblokken bij de plaatselijke motorshop.
Racing remblokken voegen voor mij niets toe, je moet ze warm remmen en als ze eenmaal warm zijn remmen ze ineens tig keer beter dan je gewend bent.
Heb nu n radiale rempomp met zeszuigerklauwen, wat ik dan wel n verbetering vind.
Vierzuigers is overigens niets mis mee.
 
je moet gaan voor dp remblokken kosten de helft van race blokken maar remmen net zo hardt gaan alleen veel langer mee.



gewoon ff zoeken op ebay.

ik vind ze beter dan de brembo race blokken.
 
Had er toevallig nog iemand ervaring met die DP remblokken voor op het circuit?
Er staat op ebay in de advertentie dat ze voor street/touring zijn. Dus ben zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen ermee.

Wil het liefst een dezer dagen nieuwe blokken bestellen zodat alles in elkaar kan voor het seizoen van start gaat. Dank!
 
Had er toevallig nog iemand ervaring met die DP remblokken voor op het circuit?
Er staat op ebay in de advertentie dat ze voor street/touring zijn. Dus ben zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen ermee.

Wil het liefst een dezer dagen nieuwe blokken bestellen zodat alles in elkaar kan voor het seizoen van start gaat. Dank!

je moet de race blokken bestellen waar zijn ze voor 600 of 750 srad?
 
Hallo :W
Afgelopen winter dit beestje gekocht, een Gsxr 750 Srad:
1450434335_5_GiiW.jpeg

Andere kant had kuipschade, tank was verroest en 't beestje liep ook al een jaar of twee niet meer..
Uit elkaar gehaald en het nodige vervangen of schoongemaakt, kost wat, maar dan heb je ook wat :P
422423_313882158675351_100001607098117_949563_1740198142_n.jpg

Bedoeld om wat circuitdagen mee te gaan rijden :) :]
 
@miss2, ga je een hoop plezier mee hebben hoor, zijn redelijk betrouwbaar en doen t nog steeds goed op de baan.
Aantal dingen die zou kunnen aanpassen, voor circuit gebruik, en die niet te veel kosten: Radiale rempomp voor. Een van een nieuwer type gsxr 750/100 (nissin) kun je voor niet teveel vinden, en is echt een verbetering. Let op dat t een 19mm is anders heb je te weinig opbrengst voor die 6-zuiger klauwen.
Achter de rij hoogte omhoog (kont omhoog), zodat de motor wat meer op zn neus staat. Dit kun je doen door kortere dogbones te monteren of een dikke ring boven op de veer te plaatsen.
En daarna lekker expirimenteren met de voorvork door de schetsplaten laten steken. (motor nog meer op zn neus).

gr jeroen
 
@miss2, ga je een hoop plezier mee hebben hoor, zijn redelijk betrouwbaar en doen t nog steeds goed op de baan.
Aantal dingen die zou kunnen aanpassen, voor circuit gebruik, en die niet te veel kosten: Radiale rempomp voor. Een van een nieuwer type gsxr 750/100 (nissin) kun je voor niet teveel vinden, en is echt een verbetering. Let op dat t een 19mm is anders heb je te weinig opbrengst voor die 6-zuiger klauwen.
Achter de rij hoogte omhoog (kont omhoog), zodat de motor wat meer op zn neus staat. Dit kun je doen door kortere dogbones te monteren of een dikke ring boven op de veer te plaatsen.
En daarna lekker expirimenteren met de voorvork door de schetsplaten laten steken
. (motor nog meer op zn neus).

gr jeroen

Dat werd mij,bij hyperpro dus afgeraden,zeker en achter omhoog,en voor nog eens omlaag.
Als je het dan toch gaat doen,beginnen met de voorpoten max 1 cm doorsteken :)
 
Ik vraag me af of ik dan nog wel bij de grond kom als ik de achterkant nog ga verhogen :P
Met rijden natuurlijk geen probleem, maar wel zo lullig als je in de pits omvalt haha.

En die van een nieuwer type zou dan de K1 remmerij zijn??
Morgen iig. de eerste dag alweer van het jaar, uittesten op circuit Zolder :) Hopelijk gaat het allemaal goed, is toch altijd weer spannend hoe de samenwerking met 't beestje is he :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan