radicaal XS400 choppertje

leuk projectje,ga ik volgen (coole ape )
ook een geinige xs650 trouwens(alleen dat stuur vinnik niet zo.......)
 
Laatst bewerkt:
Check hier eens voor een lekker eenvoudig bedradings-schemaatje. Met een beetje fantasie is zoiets wel te gebruiken.

Komt hier vanaf; staat nog meer leuke info.
 
Laatst bewerkt:
Check hier eens voor een lekker eenvoudig bedradings-schemaatje. Met een beetje fantasie is zoiets wel te gebruiken.

Komt hier vanaf; staat nog meer leuke info.

thanx, maar hoe de basics in elkaar steken begrijp ik wel, moet alleen de exacte draadkleurcodes van de XS400 hebben.

En die heb ik nu, thanx to Ruffneck :)
 
thanx, maar hoe de basics in elkaar steken begrijp ik wel, moet alleen de exacte draadkleurcodes van de XS400 hebben.

En die heb ik nu, thanx to Ruffneck :)

Graag gedaan :)
Weet je al welk model je hebt?
Bovenstaande van mij was het H-model. Hier kwam ik achter, omdat dit model de enige was met een safety- en een headlight relais in het schema. :P
 
Zo te zien bij mij ook het H model. Heb net even dat PDF'je afgegeven bij MultiCopy, even een A3 van uit laten printen... nogmaals bedankt! *O*

ben nu bezig met de tank bevestiging, had van de week een sportstertank op marktplaats gescoord, met kraantje en Frisco-style dop voor 3 tientjes thuis bezorgd 8-)
full
 
Kweenie hoor, maar heb je zelf weleens gelast??? ...


Jazeker, ik heb er zelfs enkele jaren mijn brood mee verdiend 8-)

Maar serieus, die bochten in die pijpen en die lassen enzo, dat komt op mij niet over als "erg sterk" zeg maar, het ziet eruit alsof het bij bocht 1 de geest geeft...als zodanig...
 
die lassen zijn helemaal perfect hoor, ziet er op de foto mischien wat lelijk uit, maar het is eerst gewoon netjes gelast en daarna vol gelast om alles glad te kunnen trekken met de flex, beetje vol gekaaid dus.. kan geen kwaad. Heb helaas alleen mig en geen tig, dus gewoon meer afwerken. Ik las al 15 jaar, en echt niet alleen voor de hobby...

Die pijpen heb ik, lekker lomp }) , onder de kolom-pers omgebogen, is mischien niet helemaal de manier, maar werkt wel, komen ook nog allemaal tussenpijpjes e.d. tussen, dus dat buigt echt niet om..en het zadel dekt het af, dus je ziet er niks van.

Ben trouwens wel geinteresseerd in een pijpenbuiger, of van die opzetstukken voor de pers, iemand nog iets in de aanbieding??
 
Ik zag pas nog een complete buigset op marktplaats staan, maar kan 'm zo gauw niet meer vinden. Was wel nieuw en kostte iets van 139 euro.
 
Kweenie hoor, maar heb je zelf weleens gelast??? Moest daar een gat van een centimeter vollassen.

't gaat om de uiteindelijk afwerking...

en ik vind het ook schandalig gelast toch zeker voor een beroeps lasser
een gat vul je dan toch eerst op met een staafje metaal of zo
dan had je het netjes kunnen doen en had er niemand op gereageerd
ook al zit het niet in het zicht
als je een motor zou koopen en je ziet zo iets laat je hem toch ook staan
of hij moet maar een appel en een ei kosten
voor de rest ziet het er leuk uit
 
_O- lol, wat maakt het nou uit, de las is prima doorgevloeid, ziet er nu alleen wat goor uit, als ik dat afgeflext heb en dat doe ik dus ook, ziet het er prachtig uit. niemand die er over zal vallen. nee, opvullen met een stukje metaal, dat is handig, zit misschien wel een scheur oid in en dan zit dat in je laswerk verwerkt, nou mij niet gezien. Jongens ik las al jaren, het komt allemaal helemaal goed. en als je er niet op durft te rijden, so what, ik bouw hem voor mezelf.. ;)

Zit trouwens nog op comentaar op mn tank te wachten.. dat de lak niet mooi is ofzo _O-
(ga ik dus nog spuiten...)


Ben nu bezig met de zadelpan, foto's volgen
 
hier de basis voor het zadel, alu traanplaat, lekker makkelijk te bewerken. wordt nog bekleed.

(let trouwens op dat afgrijselijke laswerk van die schokbreker ophanging) ;)

full
 
je tank ziet er niet uit?

Ik zou zeggen: blanke lak er overheen en klaar. _O-

Tja, laswerk. Soms zie ik dingen en dan denk ik een hoop maar zeg ik maar niets.
Heb jaren lang stoomleidingen aan elkaar gebakken en weet zo langzaam aan wel hoe een net lasje er uit hoort te zien.
Maar wat je nu al aangaf, zie je er weinig van.
Al ben ik van mening dat het je wel extra werk opleverd.

Hoe dan ook, je gaat aardig vlot en ziet er veelbelovend uit.
 
Laatst bewerkt:
de basis voor je zaal ziet er goed uit vind het zelfs wel vet
:Y :Y :Y
maar je benzinetank moet echt wel een nieuw lagje verf O-) O-)
 
Fantastisch allemaal, enne SFW about de lassen , Als het maar goed vastzit..en ja ik heb ook veel ervaring met lassen hoewel ik geen certificaten heb..een lelijke las hoeft trouwens geen slechte te zijn maar je bent idd wel meer tijd kwijt voor het afwerken.
Maar verder vind ik gewoon: tank zo laten en zadelplaat ook :} echt een voorbeeld voor mijn XS400..ga je de filterkast weer gebruiken of powerfilters?
Mzzzls,Rob.
 
hier de basis voor het zadel, alu traanplaat, lekker makkelijk te bewerken. wordt nog bekleed.

(let trouwens op dat afgrijselijke laswerk van die schokbreker ophanging) ;)

[afbeelding]
Hoezo basis? Dat zadel is toch klaar zo? Net als die tank? })

Effe zonder dollen, wordt een geinig ding zo. Zou zelf ook graag zo'n projectje erbij willen. Krijg volgende week m'n eerste lasles dus wie weet .... (ben al jaloers op die 'lelijke' las van jou).
 
Effe zonder dollen, wordt een geinig ding zo. Zou zelf ook graag zo'n projectje erbij willen. Krijg volgende week m'n eerste lasles dus wie weet .... (ben al jaloers op die 'lelijke' las van jou).


Al, dat ben ik nou ook volledig met je eens!
Zou het zelf ook heel graag eens willen doen, maar ..... ik ben, wat mijn moeder altijd zei: "een pennenlikker"; mijn vader en mijn broer hadden beiden 2 rechterhanden, ik ben blij dat ik er al eentje heb.

Als ik soms die eigenbouwels zie en die zelfgemaakte uitlaten, denk ik wel eens de wereld is niet eerlijk verdeeld.
Maar ja :] :] :]
 
Swag, alles is te leren.
Zeg maar zo "waar een wil is, is een weg"
Eerst info verzamelen en dan gewoon gaan doen.

Klopt, alles is te leren. "Kan niet" ligt op het kerkhof...

Kortom, gewoon beginnen! :P Ook met 'simpel' basic customwerk kan je een alleraardigs persoonlijk fietsje in elkaar bouwen! *O*
 
hier de basis voor het zadel, alu traanplaat, lekker makkelijk te bewerken. wordt nog bekleed.

(let trouwens op dat afgrijselijke laswerk van die schokbreker ophanging) ;)

[afbeelding]

Echt walgelijk braadwerk Matt Black ;) Geintje natuurlijk, ziet er goed uit! Dat zadel ziet er ook zonder bekleding gaaf uit :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan