radicaal XS400 choppertje

..ga je de filterkast weer gebruiken of powerfilters?
Mzzzls,Rob.

komen powerfilters op, die originele kast is zooo lelijk :r


De tank wordt nu geschuurd ('wordt' ja, makkelijk hoor een stageair voor de kutklusjes) ;)

nu bezig met het achterspatbord en accubak.

Net alvast de voorpoten gespoten.
full
 
goed bezig, ik hou wel van mensen die niet zeuren en hop de zaag erin zetten.
Ik ga hier niet over je lassen zeiken, ik zou alleen die tank echt Frisco op je framebuis monteren. Oftewel, aan balhoofdzijde omhoog en gewoon de tunnel nagenoeg dichtmaken.
Zadelplaat, lekker zo laten. Bratstyle mag er rauw uitzien en ik denk dat je op de goede weg bent.
Ik ga je volgen..
 
ik zou alleen die tank echt Frisco op je framebuis monteren. Oftewel, aan balhoofdzijde omhoog en gewoon de tunnel nagenoeg dichtmaken.


Zou wel leuk zijn, ware het niet dat de XS400 naast de dikke hoofdframebuis nog 2 pijpen er langsop heeft lopen, die zie je vrijwel niet als de tank erop ligt, maar wel als ik hem hoger monteer en dan ziet het er niet uit. volgende project wordt daarom dus echt wel een SR500... maar ja die zijn weer wat duurder en moeilijker te vinden.... eerst deze maar eens klaarstomen.. Kerstdagen voor de boeg, dus lekker veel tijd om ongestoord bezig te zijn... :)
 
Zoals ik al zei, ik denk dat je echt goed bezig bent....maar als ik zo op de foto's zie komt er denk ik niet echt veel stres op die 2 pijpjes staan. Dus als je in plaats van die pijpjes nu eens twee RVS strips last en deze om de paar cm doorboord. Kun je daar meteen een jockey shift aan knutselen en wordt het echt een retecool choppertje.

Maar het is maar een sugestie hé, en ik kan vanachter de pc niet beoordelen of dit wel een geoorloofde verandering is.

Ik wacht af, maar ga zo lekker onbevreesd door :}
 
_O- lol, wat maakt het nou uit, de las is prima doorgevloeid, ziet er nu alleen wat goor uit, als ik dat afgeflext heb en dat doe ik dus ook, ziet het er prachtig uit. niemand die er over zal vallen. nee, opvullen met een stukje metaal, dat is handig, zit misschien wel een scheur oid in en dan zit dat in je laswerk verwerkt, nou mij niet gezien.
:Y
Gaat er om dat het vast of dicht zit O-)
 
@ Apeshit: nee, die pijpjes laat ik lekker zitten.. iets te belangrijk voor het weggedrag denk ik...

Nu eerst vanmiddag even langs Feelders hd-sloop, koopzondag *O*
 
tja ik vind het wel de moeite waard, maar voor mij is het niet zo ver rijden.. Je moet er net wat tegenkomen wat je nodig hebt. het ligt helemaal vol met bergen onderdelen (tot aan het dak), dus je moet soms wel even zoeken. Leuke sfeer, er wordt je meteen koffie aangeboden en onderhandelen over de prijs is ook goed te doen.
ik heb wel wat leuks gescoord: een hele nette sportstertank met kraantje, paar oldschool stepjes, nieuwe tankdop (MCS) en een nieuw stoeltje voor in de werkplaats voor totaal 100,- en je kan er nog pinnen ook.. kijk maar eens op z'n site Over ons dan krijg je wel een goede indruk.


On topic: Net de tank geschuurd en in de plamuur gezet en ook de velgen geschuurd en in de primer gespoten.
 
vandaag lekker bezig geweest..

om de accu en bedradingbak te maken, moest eerst de draadboom uitgedund en uitgezocht worden, dan weet ik hoe groot of eerder hoe klein die moet worden..
full
 
dit is alle overbodige zooi (knipperlichten, noodschakelaars, stekkers, relais etc.) die ik er uit gehaald heb.. :)
full
 
ziet er leuk uit je hoeft je eigen voorlopig niet te vervelen.xs650 ook alleen jammer van dat lange achter spatbord.
 
ziet er leuk uit je hoeft je eigen voorlopig niet te vervelen.xs650 ook alleen jammer van dat lange achter spatbord.


zo lang is dat spatbord toch niet? moest zo vanwege de kentekenplaat en lamp. Ik was de sidemount van dat spul even zat, wilde eens wat anders. Als het aan mij lag was het spatbord nog korter en zat er geen kentekenplaat op..maar ja, regels he... Heb trouwens wel een blauwe plaat er op (1979 ;) ) en die rondom nog eens een centimeter afgeknipt. staat iig beter dan zo'n gele gaik.
 
Gister niet veel gedaan, behalve dan in de kroeg hangen, ik weet t, t is vervelend, maar dat moet ook gewoon gebeuren ;)

zo meteen de wielen en het blok er weer even in, kan ik de plaats van de bedrading, bobines etc. bepalen en de accu bak gaan maken...

vanochtend het zadel laten bekleden. 8-)
full
 
...net eerst nog de koplampbevestiging gemaakt.

En hier even een snelle mock-up.. *D
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan