Radiospeakers Motor

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Dag allemaal,

Ik zat een beetje te youtuben, en na o.a. een paar motorfilmpjes te hebben bekeken, kwam het in mijn op dat speakers toch ook wel leuk is voor op de motor! Heb er al een keer eerder over gedacht, maar waarom ook niet eigenlijk? Toendertijd had ik geen motor :P

Ik zag verschillende filmpjes over motoren met speakers op het stuur gemonteerd, maar die klemmetjes waarmee de speakers op het stuur zaten kunnen eigenlijk alleen op 'fietsstuurtjes'.

Zelf rijdt ik momenteel een honda cbr125r, met zo'n sportstuurtje, maar ik heb niet zomaar ruimte om speakers IN het dashboard te monteren zoals op dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=jTN58iYXFBw (vanaf 5:25 zie je dat het best wel goed werkt terwijl die rijdt, het is mij ook vooral te doen als ik ga toeren op 60weggetjes bv.)

Maar wie van jullie heeft tips/suggesties met betrekking tot montage ervan? Qua geluidsinstallatie zelf zie ik op ebay prijzen tussen de 25 en 50 euro. Vanaf welke prijs zal ik een goede installatie kopen? Het liefste zou ik geïntegreerde speakers hebben, maar misschien zijn zulke speakers toch beter en ook makkelijk op je volgende motor te gebruiken zonder je dashboard gesloopt te hebben:
mt516n0DuCMHY0B2iNjVUVA.jpg


Ik had gelezen dat shark speakers wel goed waren trouwens, nog andere suggesties hiervoor?

Lees graag jullie adviezen en evt. ervaringen!

Groetjes :W
 
Prop gewoon wat in ear gevallen inje oor. Waarom moet iedereen meegenieten?
:^ gewoon speakers in je helm plakken werkt veel beter. aangezien je de windruis van buiten makkelijker overstemt.
 
Lijkt me niks, met van die in ear speakertjes...
Zoiezo, je ziet in dat filmpje dat het prima werkt.., als ik gewoon ga cruisen op de zondag dan moet het prima kunnen lijkt mij

Maar dan de montage..
 
Lijkt me niks, met van die in ear speakertjes...
Zoiezo, je ziet in dat filmpje dat het prima werkt.., als ik gewoon ga cruisen op de zondag dan moet het prima kunnen lijkt mij

Maar dan de montage..
Mijn helm heeft ingebouwde speakers. Merk je niks van en geven prima geluid. Ook een stuk minder sloopgevoelig.
 
Ik heb ook ooit zoiets overwogen maar gewoon stereo was me iets te min, je wil tenslotte ook wel eens een 5.1 bioscoopfilmpje kunnen bekijken als je onderweg bent. Front links en rechts heb ik daarom in mijn spiegels gebouwd, center in het dashboard (net naast de 8 inch monitor) en rear speakers op de plaats waar de voetsteunen van de medepassagier zaten. Subwoofer en installatie onder mijn zadel. Top.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was dat heel gewoon, speakers in je toerkuip. Maar toen was de tolerantie voor geluid bij de medemens ook nog wat groter dan tegenwoordig.

Ik mis de muziek niet, maar tegenwoordig lijken mij oortjes of speakertjes in de helm een prima oplossing.
 
Doe gewoon een oortje in, is veel effectiever, en goedkoper. Bovendien: je rijdt geen Goldwing of BMW RT/LT o.i.d., mist dus de bescherming tegen de wind, dus boven de 50 km/u blijft er van je muziek weinig meer over dan wat onsamenhangend gepiep en gekraak.
 
Ik heb aan elke kant een dikke subwoofer gekoppeld aan de hellingsmeter voor extra downforce. Bochten gingen nog nooit zo hard.
 
nee de subwoofer zit in mn topkoffer .... B|

oww nee, dat was die van de surroundset van de woonkamer toen ik hem ophaalde bij de winkel ...
 
Misschien ben ik de zeikerd maar muziek tijdens het rijden?
De geluid van een motor lijkt me voldoende.
Plus je reactievermogen zal ook niet omhoog gaan als je muziek loopt te luisteren tijdens het rijden.

Maar goed dat is MIJN mening.
 
Full Face Moto Motorcycle Bike Helmet Earpiece Headset Mic Microphone for GP-88 GP-300 409shop,walkie-talkie,Handheld Transceiver- Radio

Ik ga als ik een nieuwe helm koop dit ook doen.
alleen ga ik een mic op een 3.5mm female jack zetten en de mic op een male jack.
hoef ik niet altijd met een mic voor me snoet te rijden:)

kijk trouwens eens in de how to zend topic?
How to: Zend-ontvanger

je moet ook ff opletten dat het apparaat wat je wild gaan gebruiken genoeg vermogen heeft.
mijn spiekertjes doen het prima op de PC. maar met de mini ipod komt er netaan de helft kwa geluid uit.
 
Full Face Moto Motorcycle Bike Helmet Earpiece Headset Mic Microphone for GP-88 GP-300 409shop,walkie-talkie,Handheld Transceiver- Radio

Ik ga als ik een nieuwe helm koop dit ook doen.
alleen ga ik een mic op een 3.5mm female jack zetten en de mic op een male jack.
hoef ik niet altijd met een mic voor me snoet te rijden:)

kijk trouwens eens in de how to zend topic?
How to: Zend-ontvanger

je moet ook ff opletten dat het apparaat wat je wild gaan gebruiken genoeg vermogen heeft.
mijn spiekertjes doen het prima op de PC. maar met de mini ipod komt er netaan de helft kwa geluid uit.

Dan is dit nog een oplossing, FiiO E5 Portable Clip-On Headphone Amplifier/Amp w/ USB Rechargeable Battery | eBay

en @ ts, ik gebruik zelf gewoon in-ears. Beschermen meteen tegen windruis en je kunt muziek aanzetten. (hoeft niet gehoorbeschadiging hard te staan om te horen bij 80km/u)
20% volume is voldoende.
 
Laatst bewerkt:
ik had ook speakers in mijn bmw +radio heb de radio er heel snel uitgehaald omdat het geluid niet is aan te horen
gewoon blauwtand hoofdset + goede gps en dan heb je ook muziek + telefoon
:} :} :} :}
 
En bovendien is het gewoon heel erg triest als je aan komt rollen bij een flink kruispunt en er 50 man mee mogen genieten van jouw muzak.

Vanaf een motor heeft het geluid veel meer spreiding dan uit een auto. En met de tientallen moderne oplossingen die ook nog beter klinken (ìn de helm dus), is er geen reden meer om van je motor een jaren 80' blockbuster / boombox te maken.
 
Gewoon in je buddyseat!

Lekker chillen op de parkeerplaats van de supermarkt. Relaxt toch, beetje muziek erbij enzo.

Misschien nog flesje rode Wodka!

Kickuuhh!
 
Ik ken een motorzaak die bijna 100 sets per jaar verkoopt en tientallen monteert op motoren.

Tot 120 km/u nog erg aardig geluid voor de berijder, daarna neemt windgeruis het snel over.

Sub woofers mogelijk, zelfs dubbele.

Lekker muziekske op d'n motor. Hoeft echt niet pers se zo hard te staan dat anderen er last van hebben.
Dat mensen muziek horen an sich, kan gewoon geen probleem zijn., Tenzij men graag ergens een probleem wil vinden, dan lukt het altijd wel :)
 
En bovendien is het gewoon heel erg triest als je aan komt rollen bij een flink kruispunt en er 50 man mee mogen genieten van jouw muzak.

Vanaf een motor heeft het geluid veel meer spreiding dan uit een auto. En met de tientallen moderne oplossingen die ook nog beter klinken (ìn de helm dus), is er geen reden meer om van je motor een jaren 80' blockbuster / boombox te maken.
Zou het geluid uit die speakertjes boven de irritante herrie van zn brommer uitkomen dan? :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon onzin.

Stop oordoppen in je knar, beter geluid en je hoeft niet op te vallen alsof je een of andere puber bent.

Nergens voor nodig zo'n speakers op je motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan