Remcilinder reviseren

M.A.D.G

Rookie
12 aug 2021
2
0
Weet iemand een bedrijf die motor wielremcilinders reviseerd. Waar zijn eventueel revisie sets te koop. Of hoe los je een probleem met een lekke remcilinder op als deze nieuw niet meer te koop zijn.
 
Weet iemand een bedrijf die motor wielremcilinders reviseerd. Waar zijn eventueel revisie sets te koop. Of hoe los je een probleem met een lekke remcilinder op als deze nieuw niet meer te koop zijn.
Elke motor zaak zou dat moeten kunnen doen .

En als ze niet nieuw meer te koop zijn ombouwen naar wat beters is altijd mogelijk

Belangrijk om aan adressen te komen is in welke stad/dorp je woon zodat er adressen gegeven kunnen worden die bij jou in de buurt zitten
 
Weet iemand een bedrijf die motor wielremcilinders reviseerd. Waar zijn eventueel revisie sets te koop. Of hoe los je een probleem met een lekke remcilinder op als deze nieuw niet meer te koop zijn.

Info is te weinig
Merk en type motor?
Bouwjaar?
Remklauwen voor die het probleem geven
Remklauw achter het probleem?
Voorrempomp op het stuur die het probleem geeft?
Achterrempomp die het probleem geeft?

Als je geholpen wilt worden mag je zelf ook wel wat meer moeite doen
 
Een wat? Bedoel je de remklauw bij het wiel?

Jij kent het woord 'wielremcilinder' niet? Dat is eigenlijk de remcilinder bij een trommelrem, maar wordt hier in de buurt ook gebruikt voor remklauw.

Info is te weinig
Merk en type motor?
Bouwjaar?
Remklauwen voor die het probleem geven
Remklauw achter het probleem?
Voorrempomp op het stuur die het probleem geeft?
Achterrempomp die het probleem geeft?

Als je geholpen wilt worden mag je zelf ook wel wat meer moeite doen

Deze reactie vind ik ook wel wat overdreven. Hij zoekt een bedrijf die wielremcilinders reviseert.
Wat doen al die dingen er dan toe die jij wil weten van hem? Merk, type en bouwjaar is natuurlijk wel handig als je op zoek wil gaan naar revisiesets. :)

@TS: waar woon je in de buurt? Bij mij in de buurt zat eerst een bedrijf die dit werk deed, maar die is ermee opgehouden. Ik heb dus geen antwoord op je vraag.
 
Ik ben inmiddels geholpen door een plaatselijke motorzaak. Deze had een assortiment stofkeeringen en remcups en ringen. Door de wielremcilinders en hoofdrem cilinder zelf te demonteren en te honen werkt alles weer perfect. En misschien ter info. Een remklauw is het geheel van glijstukken met daarin een cilinder. Deze cilinder word de wielremcilinders genoemd en ja in een trommeltje zit ook een wielremcilinders. Maar misschien is dit dezelfde verwarring zoals bij velgen en wielen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan