Remklauw achter glijdt niet over de rotor. (sv650s 2004)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
335
170

Korte samenvatting: paar weken terug banden vervangen, band terug gemonteerd en toen dus het probleem gelijk aan wat je in het filmpje ziet. Heb de caliper gereviseerd, en het probleem zit ook niet met het activeren/loslaten van de rem. Dit doet die gewoon goed.

Zoals je in de video ziet, glijdt de remklauw zelf niet. De sliding pins, rubbers en dergelijke zijn ook allemaal vervangen met geen verbeterd resultaat.

Achterwiel staat recht, rotor is niet gebogen. Heb de achterwiel ook 100x opnieuw gemonteerd om te checken of alle lagers en spacers in de juiste opstelling staat; dat staan ze. De sliding pins en dergelijke zijn opnieuw gevet. Alles is ook met een momentsleutel vastgedraaid zoals de werkplaatshandboek dat aangeeft.

Als je goed kijkt in de video, zie je dat de remklauw de rotor zelf aan het drukken is ipv zichzelf erover heen te glijden tijdens de remactivatie zelf. Zijn ook gloednieuwe remblokken inmiddels met geen verandering.

Ik snap het niet meer.

En als je je afvraagt waarom dit een probleem is; 2 min rondrijden en de rotor en caliper zijn heter dan de zon. Ze slepen enorm.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer houd ie op met glijden..
Wanneer ik hem vastdraai. 27 newton. Heb het met minder geprobeerd en hij glijdt pas goed als die vrijwel los is. Wat mij niet de bedoeling lijkt.

1690986913333.png
 
Glijbout nr 5 zit in de klauw vast en moet kunnen glijden door het gat van de bracket bij 14.
Bout nr 9 zit vast gemonteerd in de bracket en de klauw moet kunnen glijden door 10-11
8f2e0871ffa106b528c9072c6c274877.png


Zou die hele klauw eens goed schoonmaken en zorgen dat de glijpunten hun werk doen.
 
Remklauw staat scheef!?

Zoiets kwam in dit topic ook voor, wat het exacte oorzaak is zijn we helaas nooit achter gekomen want de TS had de hele remklauw vervangen.

Het vermoeden was dat de voorste pen die het anker in en uit glijdt scheef gemonteerd is geweest, of dat heel de ankerplaat krom was.

Misschien loont het wel even om het topic door te lezen.
 
nog eens beter gekeken en het lijkt alsof het binnenste remblok geblokkeerd wordt door iets. Waarschijnlijk een lip op het plaatje op het bracket

De achterkant vd klauw beweegt wel. Alleen de voorkant niet en alleen niet met de remblokken gemonteerd
 
Die rode remblokken zijn vrij dik gelakt in mijn ervaring, zou mij niet verbazen als door die extra dikte het blokje gewoon ergens blijft klemmen :+
 
Die rode remblokken zijn vrij dik gelakt in mijn ervaring, zou mij niet verbazen als door die extra dikte het blokje gewoon ergens blijft klemmen :+
Dit probleem bestond al voor ik de remblokken vervangen had.
Zit nummer 4 wel goed?
(Die willen nog wel eens verschuiven/krom zijn)
Die zit goed ja.
Weet je 100 % zeker dat je de spacers niet verwisseld hebt?
Ja.
Waarschijnlijk een lip op het plaatje op het bracket
14 bedoel je?

Ik ga even een foto maken van alles, misschien zie ik inderdaad zoiets over het hoofd.
 
Ik gok er ook op dat nummer 4 iets vervormd is, even goed kijken hoe je de blokken boven in je klauw drukt. Zorg dat het remblok zover mogelijk tegen je klauw aan zit en dat nummer 4 geen uitstekend deel heeft dat tussen je klauw en je remblok zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan