Remklauw achter glijdt niet over de rotor. (sv650s 2004)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
335
170

Korte samenvatting: paar weken terug banden vervangen, band terug gemonteerd en toen dus het probleem gelijk aan wat je in het filmpje ziet. Heb de caliper gereviseerd, en het probleem zit ook niet met het activeren/loslaten van de rem. Dit doet die gewoon goed.

Zoals je in de video ziet, glijdt de remklauw zelf niet. De sliding pins, rubbers en dergelijke zijn ook allemaal vervangen met geen verbeterd resultaat.

Achterwiel staat recht, rotor is niet gebogen. Heb de achterwiel ook 100x opnieuw gemonteerd om te checken of alle lagers en spacers in de juiste opstelling staat; dat staan ze. De sliding pins en dergelijke zijn opnieuw gevet. Alles is ook met een momentsleutel vastgedraaid zoals de werkplaatshandboek dat aangeeft.

Als je goed kijkt in de video, zie je dat de remklauw de rotor zelf aan het drukken is ipv zichzelf erover heen te glijden tijdens de remactivatie zelf. Zijn ook gloednieuwe remblokken inmiddels met geen verandering.

Ik snap het niet meer.

En als je je afvraagt waarom dit een probleem is; 2 min rondrijden en de rotor en caliper zijn heter dan de zon. Ze slepen enorm.
 
Laatst bewerkt:
daarom graag een foto van de uitlijning van je achterwiel
Wiel is recht. Die is door mij, en 2 anderen meerdere keren gecontroleerd en elke keer dat die er af was gehaald perfect terug gezet met een lasertool die hem over de gehele ketting doorkijkt, nagecontroleerd met een rolmaat, en een motionpro uitlijntool die je op het tandwiel zet.
 
Meet nou eens hoe diep die pen in die ankerplaat kan?
Als daar vet op gesmeerd is perst die pen het naar het einde en daar zal dat vet verharden.
Dat verklaart meteen waarom de klauw wel goed gaat als je die pen een stuk losdraait.
 
Alles is al op de eerste twee pagina's gemeld , waarom lezen jullie niet terug vanaf het begin voor je een antwoord neerkwakt .
Niet dat ik het antwoord hebt daarvoor zou ik de betreffende motor zelf moeten zien helaas is die een erg dikke honderd kilometer bij mijn vandaan .
Ik vraag me af als de zuiger geheel terug gedrukt is en de remblokken er in en dus ( veel) ruimte hebben , de bouten en as vast gedraaid zijn op fabriekswaarde is dan met de hand die remklauw wel te schuiven of niet ???? zoals op dat filmpje op de eerste pagina
Sorry, maar moet ik mij aangesproken voelen? Lees en denk al vanaf het begin mee.
 
Wiel is recht. Die is door mij, en 2 anderen meerdere keren gecontroleerd en elke keer dat die er af was gehaald perfect terug gezet met een lasertool die hem over de gehele ketting doorkijkt, nagecontroleerd met een rolmaat, en een motionpro uitlijntool die je op het tandwiel zet.
Er wordt iets simpels over het hoofd gezien. Waarschijnlijk afgevinkt als zijnde "zeker in orde".

lasertools gebruiken professionals hiervoor niet!
 
Usage_1024x1024.jpg
 
Meet nou eens hoe diep die pen in die ankerplaat kan?
Als daar vet op gesmeerd is perst die pen het naar het einde en daar zal dat vet verharden.
Dat verklaart meteen waarom de klauw wel goed gaat als je die pen een stuk losdraait.
Oh ja, dat heb ik ook een keer gehad. De oplossing om er nog meer dik kogellagervet in te stoppen was geen goede oplossing, toen ging het ding helemaal nergens meer heen.
Heb toen heel dat rubberen kousje leeg moeten pulken
 
het filmpje bovenaan laat duidelijk zien dat de montageplaat van de remklauw beweegt ten opzichte van de remschijf en de achterbrug wanneer de rem wordt ingedrukt. Dat laat zien dat de blokken niet gelijkmatig aangrijpen op de schijf, dus iets zit er scheef (want volgens mij schuift de klauw mooi in de rubbers) maar volgens mij zit er ook iets niet goed bij de montageplaat op de as, want die zou ongeveer net zo makkelijk moeten buigen als de remschijf.
 
Oh ja, was dit topic vergeten joh.

Hij werkt weer goed. Geen idee waarom, geen idee hoe.

Ik had de pistons ingedrukt en reed gewoon zonder de achterrem voor een paar maanden (niet dat die zo veel remkracht had met de balans van mijn supersport ofso maar goed)

Voor de grap dacht ik een maand of 1 terug laat ik het eens proberen, en voila. Hij werkt zoals voorheen...

0 verklaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan