Remklauw achter glijdt niet over de rotor. (sv650s 2004)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
335
170

Korte samenvatting: paar weken terug banden vervangen, band terug gemonteerd en toen dus het probleem gelijk aan wat je in het filmpje ziet. Heb de caliper gereviseerd, en het probleem zit ook niet met het activeren/loslaten van de rem. Dit doet die gewoon goed.

Zoals je in de video ziet, glijdt de remklauw zelf niet. De sliding pins, rubbers en dergelijke zijn ook allemaal vervangen met geen verbeterd resultaat.

Achterwiel staat recht, rotor is niet gebogen. Heb de achterwiel ook 100x opnieuw gemonteerd om te checken of alle lagers en spacers in de juiste opstelling staat; dat staan ze. De sliding pins en dergelijke zijn opnieuw gevet. Alles is ook met een momentsleutel vastgedraaid zoals de werkplaatshandboek dat aangeeft.

Als je goed kijkt in de video, zie je dat de remklauw de rotor zelf aan het drukken is ipv zichzelf erover heen te glijden tijdens de remactivatie zelf. Zijn ook gloednieuwe remblokken inmiddels met geen verandering.

Ik snap het niet meer.

En als je je afvraagt waarom dit een probleem is; 2 min rondrijden en de rotor en caliper zijn heter dan de zon. Ze slepen enorm.
 
Laatst bewerkt:
Nou bij deze dan.

Iemand omgeving Den Bosch met voldoende kennis die mee wilt kijken?

Ben uiteraard bereid naar je toe te komen als je een werkplaats oid hebt. Kan zelf ook wat gereedschap meenemen.

Straal van 30-40km rondom Den Bosch.
Ik heb een grote schuur en voldoende gereedsschap, de afstand valt een beetje buiten de 40km, helaas..
 
Ik heb een grote schuur en voldoende gereedsschap, de afstand valt binnen de 40K km, dus kom maar langs.. 👍
Fixed that for you
:+

ff serieus, heb ook wel gehad dat het niet goed paste/gleed, idd de ijzeren drager van de blokjes een fractie te groot (dikke verf?)
ff wat bijslijpen en het paste

Succes, hoop dat je het snel vind
 
Heb wiel weer los.

Dus even opnieuw.

IMG_2828.jpeg


Linkse spacer moet links tegen de achterbrug.

Middelste zit tussen tandwielhub en wielhub

Rechts met kraag zit tegen de remschijf kant
 
Snap het echt niet meer.

Ook nieuwe remklauw geprobeerd. Zelfde probleem.

Wat me wel opvalt, als ik deze slider pin losser maak, dan werkt die zoals het hoort. Geen slepende remmen, geen buigende dingen.

Maarja dan moet die echt 4-6 mm ervan afstaan. Dus absoluut niet veilig, vooral niet met een v-twin tril.

IMG_2830.jpeg
 
Snap het echt niet meer.

Ook nieuwe remklauw geprobeerd. Zelfde probleem.

Wat me wel opvalt, als ik deze slider pin losser maak, dan werkt die zoals het hoort. Geen slepende remmen, geen buigende dingen.

Maarja dan moet die echt 4-6 mm ervan afstaan. Dus absoluut niet veilig, vooral niet met een v-twin tril.
Wat @Janbros zegt
Remklauw achter glijdt niet over de rotor. (sv650s 2004)
Je remzuiger is ook al te ver, en zeker voor nieuwe blokken.
En daardoor zit die schuifpen al op zijn eind.
Ofwel, de remklauw zit niet op de juiste positie.
Daar moet je het zoeken.
 
Snap het echt niet meer.

Ook nieuwe remklauw geprobeerd. Zelfde probleem.

Wat me wel opvalt, als ik deze slider pin losser maak, dan werkt die zoals het hoort. Geen slepende remmen, geen buigende dingen.

Maarja dan moet die echt 4-6 mm ervan afstaan. Dus absoluut niet veilig, vooral niet met een v-twin tril.

Bekijk bijlage 1923168
Ik hoop, denk, dat ik het zie. Dit is de mijne
IMG_3368.jpeg

De linkerbout is sws afwijkend. Lijkt veel verder naar binnen te zitten.
IMG_3365.jpeg

Dat is deze.
IMG_3366.jpeg

En de volgende is de rechterbout:
IMG_3367.jpeg
 
Wat @Janbros zegt
Remklauw achter glijdt niet over de rotor. (sv650s 2004)
Je remzuiger is ook al te ver, en zeker voor nieuwe blokken.
En daardoor zit die schuifpen al op zijn eind.
Ofwel, de remklauw zit niet op de juiste positie.
Daar moet je het zoeken.
Heb hetzelfde probleem ook met de nieuwe remklauw, met andere blokken.

Wat bedoel je dan precies met dat de remklauw niet op de juiste positie staat? Hij kan maar op 1 manier gemonteerd worden.

Paar comments terug zie je ook hoe ik de lagers (wederom opnieuw voor de 8e keer) heb gecheckt.

Paar dagen terug ook geconstateerd dat de blokken op de juiste positie zitten tegen dat clipje aan, en in de klauw zelf die de 2 onderscheid.

Wat zou ik eventueel nog kunnen checken met betrekking tot de remklauw die dan niet op z’n goeie plek zit?
 
Heb hetzelfde probleem ook met de nieuwe remklauw, met andere blokken.

Wat bedoel je dan precies met dat de remklauw niet op de juiste positie staat? Hij kan maar op 1 manier gemonteerd worden.

Paar comments terug zie je ook hoe ik de lagers (wederom opnieuw voor de 8e keer) heb gecheckt.

Paar dagen terug ook geconstateerd dat de blokken op de juiste positie zitten tegen dat clipje aan, en in de klauw zelf die de 2 onderscheid.

Wat zou ik eventueel nog kunnen checken met betrekking tot de remklauw die dan niet op z’n goeie plek zit?
Waar die bout ingaat is je ankerplaat.
Het gat in de ankerplaat waar die bout ingaat is gesloten dus kan er geen vuil inkomen.
Maar het vet wat er inzit kan ook niet weg.
Ws zit er een vuilophoping in.
Even schoonmaken met een priem oid.

63f3232f1d484_DSC0400.JPG


63f3232f1d484_DSC0400 2.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan