Menso
MF veteraan
- 8 okt 2012
- 1.977
- 765
Na deze video http://www.youtube.com/watch?v=aHtxBI8NEMg te hebben gezien ben ik aan de slag gegaan met mijn eigen motor, eerst om mijn nieuwe gesinterde remblokken te monteren, twee om het onderhoudsproces te leren en correct uit te voeren.
Was ook hard nodig trouwens
Het ging allemaal goed totdat ik merkte dat één van de zuigers amper uit zijn cilinder kwam, dus de andere drie vastgehouden en remhendel erbij. Alleen iets te ver, dus hij viel uit de cilinder
Ik begrijp dat dit een stomme fout was en dat ik nu vloeistof moet bijvullen en ontluchten (meer hierover later) maar mijn echte vraag is of dit problemen kan opleveren op langere termijn. De zuiger is eruit gevallen op een krant die als ondergrond diende, en ik pakte met mijn latex handschoenen die enigzins vies waren (laagje vet en natte remstof, brake cleaner) de zuiger weer op en stopte hem terug in de klauw.
Kan dit het binnenwerk van de klauw hebben beschadigt nu er lucht bij is gekomen? Is er een manier waarop ik dit kan checken? Ik neem aan dat het wel duidelijk zal worden zodra er weer remdruk is en ik kan zien of alle 4 zuigers gelijktijdig uit hun cilinder komen. Heb ik dat goed?
Dus door die ene fout heb ik aanzienlijk meer werk gekregen om aan de motor uit te voeren, en da's prima. Omdat ik nu vast zit aan remvloeistof bijvullen en ontluchten heb ik besloten om een set stalen remleidingen te monteren en Motul RBF600 remvloeistof te gebruiken, in combinatie met de gesinterde blokken. Kan dus net zo goed alles in één keer, en goed doen.
Nog twee vragen. Er wordt aangeraden om de remschijf te zandstralen en grondig schoon te maken voordat de nieuwe blokken gebruikt gaan worden (en de inslijt-richtlijnen) en daarvoor moet ik uiteraard de remschijf van het wiel afhalen. Deze inbusbouten moeten met Loctite ingesmeerd worden alvorens montage, en de twee bouten die de remklauw vastschroeven aan de voorvork moeten ook ingevet worden.
Welke Loctite, en welk smeermiddel worden hiervoor aangeraden?
Dank voor de reacties
Was ook hard nodig trouwens
Het ging allemaal goed totdat ik merkte dat één van de zuigers amper uit zijn cilinder kwam, dus de andere drie vastgehouden en remhendel erbij. Alleen iets te ver, dus hij viel uit de cilinder
Ik begrijp dat dit een stomme fout was en dat ik nu vloeistof moet bijvullen en ontluchten (meer hierover later) maar mijn echte vraag is of dit problemen kan opleveren op langere termijn. De zuiger is eruit gevallen op een krant die als ondergrond diende, en ik pakte met mijn latex handschoenen die enigzins vies waren (laagje vet en natte remstof, brake cleaner) de zuiger weer op en stopte hem terug in de klauw.
Kan dit het binnenwerk van de klauw hebben beschadigt nu er lucht bij is gekomen? Is er een manier waarop ik dit kan checken? Ik neem aan dat het wel duidelijk zal worden zodra er weer remdruk is en ik kan zien of alle 4 zuigers gelijktijdig uit hun cilinder komen. Heb ik dat goed?
Dus door die ene fout heb ik aanzienlijk meer werk gekregen om aan de motor uit te voeren, en da's prima. Omdat ik nu vast zit aan remvloeistof bijvullen en ontluchten heb ik besloten om een set stalen remleidingen te monteren en Motul RBF600 remvloeistof te gebruiken, in combinatie met de gesinterde blokken. Kan dus net zo goed alles in één keer, en goed doen.
Nog twee vragen. Er wordt aangeraden om de remschijf te zandstralen en grondig schoon te maken voordat de nieuwe blokken gebruikt gaan worden (en de inslijt-richtlijnen) en daarvoor moet ik uiteraard de remschijf van het wiel afhalen. Deze inbusbouten moeten met Loctite ingesmeerd worden alvorens montage, en de twee bouten die de remklauw vastschroeven aan de voorvork moeten ook ingevet worden.
Welke Loctite, en welk smeermiddel worden hiervoor aangeraden?
Dank voor de reacties
Laatst bewerkt: