arjana1989
MF'er
- 29 dec 2012
- 80
- 1
Dag mede-forummers.
Onlangs even een ritje gemaakt en daarbij vielen mij toch 2 dingen op. Het eerste is de naar mijn gevoel remkracht. Als ik de remhendel vrij stijf indruk dan remt het niet ineens af, maar gaat het nog steeds heel geleidelijk.
Van mijn lesmotor cbf500 kan ik me herinneren dat als je even aan de rem zat, deze direct flink afremde. Bij mn Honda is dit dus niet zo, sinds ik hem kocht al niet. Ligt dit gewoon aan het soort rem of moet er wat vervangen worden?
Vraag 2 gaat over de remblok pin. Deze is aardig roestig en komt tevens in aanraking met de rand van de remschijf, hoort dit zo?
Onlangs even een ritje gemaakt en daarbij vielen mij toch 2 dingen op. Het eerste is de naar mijn gevoel remkracht. Als ik de remhendel vrij stijf indruk dan remt het niet ineens af, maar gaat het nog steeds heel geleidelijk.
Van mijn lesmotor cbf500 kan ik me herinneren dat als je even aan de rem zat, deze direct flink afremde. Bij mn Honda is dit dus niet zo, sinds ik hem kocht al niet. Ligt dit gewoon aan het soort rem of moet er wat vervangen worden?
Vraag 2 gaat over de remblok pin. Deze is aardig roestig en komt tevens in aanraking met de rand van de remschijf, hoort dit zo?