Saco
Die hard MF'er
Freinage d’urgence : la moto moins performante que l’auto dah wist ik nie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dan remt hij mee, dat helpt alleen niet mee met de maximale remkracht. Je vergroot het contact oppervlak maar dat heeft in principe geen invloed op je remkracht.
Niks nieuws, een vrachtwaggel staat nog eerder stil.
Afhankelijk van hoeveel geremde assen, geladen / gewicht enz enz.
Als je niet hoeft te remmen geef je niet genoeg gas!
Nee, in de eerste instantie alleen afhankelijk van het gewicht en de wrijvingscoëfficiënt van het wegdek en je bandjes. De rest komt daarna pas. Als je een trailer hebt met 2 assen en je doet er een 3e bij gebeurt er niks. Wielen en assen kan je weghalen totdat je aan de limiet van het materiaal zit, remkracht blijft in principe hetzelfde
o god, het standaard wouten verhaal
Zot mompelt heel zacht iets over reflexen, anders wassie allang kassiewijle
Als Wouten dat zo goed weten waarom rijden ze zoveel politie auto's tot schroot
leg eens uit wat jij onder remkracht verstaat, want als dat hetzelfde is als wat ik er onder versta, hangt remkracht ook af van het kontaktoppervlak.
Als Wouten dat zo goed weten waarom rijden ze zoveel politie auto's tot schroot
JaHey...ik heb pas 1 politieauto tot schroot gereden
En nog geeneen politiemotor
Ben ik nu een betere motorrijder dan automobilist ?
25 meter, bij slechts 90km/u.
35 meter, bij 120km/u.
Hoeveel mensen houden die afstand ?
En op dat moment BEGIN je pas te remmen. De grootste vertraging krijg je pas naarmate de snelheid afneemt.
En irl is je reactietijd echt het dubbele, als je snel reageert. 1 seconde is een normale reactietijd voor een gemiddeld mens.
Dat is dan de tijd tussen dat er 'iets' gebeurd en je dat waarneemt tot aan het moment dat de remwerking daadwerkelijk begint.
Als je dat bij 90km/u overkomt dan ben je dus al 25 verder gereden voor er uberhaupt iets van het remmen te merken is.
25 meter, bij slechts 90km/u.
35 meter, bij 120km/u.
Hoeveel mensen houden die afstand ?
En op dat moment BEGIN je pas te remmen. De grootste vertraging krijg je pas naarmate de snelheid afneemt.
Een goed geoefende motorrijder haalt een vertraging van 8m/s2
Bij 90km/u, reactieafstand + remafstand = 65 meter.
Als je 65 meter uitzet op een weg waar je regelmatig rijd met die snelheid is er grote kans dat je best schrikt van die afstaand.
Vorig jaar heb ik nog een onderzoek gepost, waarin allerlei fabeltjes over wel of niet achterrem uit de wereld worden geholpen.Je hebt geen reet aan keihard remmen met alleen je voorwiel. Als je nog een beetje wilt sturen pak je je achterrem erbij. Ookal wordt je remweg langer.
Dan is de rijopleiding in Belgie beter dan in nederland.
Bij een moderne motorfiets, die overbemeten remmen heeft, heeft de massa ook geen invloed meer op de remvertraging. Dus: met passagier of bagage kun je even snel tot stilstand komen als zonder.