rijbewijs kwijt na 2 maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Tja de altijd rustige JR is zijn rijbewijs alweer kwijt. Oké ik mag af en toe graag ff lekker optrekken maar dit...

Ik heb vandaag lekker getourd binnendoor naar Zwolle / Hattem over de oude IJsseldijk (nog ff achter een toerclub aangereden) en via het pontje terug via Ommen en Nieuwleusen binnendoor naar Balkbrug over een prachtige weg (via oud avereest).

Tja ik had het kunnen weten op zo'n mooie zaterdag staan ze te controleren. M'n maat reed voor me en haalde voor een bocht een langzaam rijdende auto in. Ik wacht rustig totdat ik wat meer zicht heb en gas in de 3 vol open en weer los toen iik de auto voor bij was... Komt een politiemotor me voorbij... volgen.

Hij heeft me gelaserd met 133 - 5 correctie ik denk dat gaat ngo net goed en ik zeg je mag daar toch wel 80 nee dus 60. Dus dag rijbewijs. Ik kon het ff niet geloven maar goed zelf gedaan. Bijna 70 te hard voor wel 10 seconden ??

MAar goed het is een momentopname dus gewoon pech..

De agent had de snelheid overigens niet meer op de laser maar ik geloof hem meteen.

STOM van mezelf. Ik nam al conclusie om een langzamere machine te kopen of niet meer te rijden maar goed een paar uur later nu dus.... zal ik er nog maar ff over na denken. Dit gebeurd me in ieder geval hopelijk niet weer.

Goed ik moest dit dus gewoon ff van me afschrijven en krijg vermoedelijk alleen een dikke prent en zal 10 dagen met moeite op m'n werk zien te moeten komen totdat ik m'n rijbewijs terug krijg.

Tja ...
 
Dat is flink balen altijd goed opletten als je ff wil knallen.
Zelf ook wel eens bang omdat het voorwielte nogal vaak de lucht ingaat...
 
Das ZUUUUUR
Maar ik leef met je mee! mij is het zelfde overkomen! iets minder hard (53) ook in 60 zone.

Ik was ook met een maat van me, hij haalde 2 auto's in ik wachte ook netjes, rij het gaatje dicht en kassa!

Sterkte!
 
Kan er over mee praten. Ik ben me rijbewijs nu een week kwijt na het maken van een wheely bij wegrijden van stoplicht, van wel 3 meter en 15cm hoog. Meer een hupje dus. Vanmorgen had ik het schrijven in de bus dat ik me papiertje weer kan komen ophalen.

Maargoed, ook met een langzamere motor kan je veeels te hard op een 60km per uur weg.
 
Ruk man!
Met mooi weer als de motoren weer uit de schuur komen, staan die jan jokers ook weer in de bosjes hoor...
Dus opletten inderdaad met mooi weer...

Heel simpel...133 waar je 60 mag is ook niet echt goed natuurlijk, maarja als het heel ff was vind ik een waarschuwing wel wat beter op z'n plaats...vooral van een motoragent...maarja...
 
Aah klote man :( We zouden elkaar als Steenwijkers nog een keer opzoeken toch? Maargoed, dat moet maar eventjes wachten dan (woon aankomende woensdag btw ook niet meer in Steenwijk: ga op kamers in Enschede voor de studie 8-) )

Maar wel klote dat je juist op zo'n moment gepakt wordt. Zal wel een leuke prent worden dan. Rijbewijs ook nog een tijdje kwijt?
 
Mmm, erg jammer... :/ Ik probeer altijd net onder de grens van rijbewijs kwijt te blijven... O-)
Hopelijk heb je 'm weer gauw terug...
Nu maar even iemand vinden om bij achterop te rijden tot je je rijbewijs weer terug hebt? :)
Moet hier wel lukken toch? :+
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor een handtekeningenaktie voor een ander beleid? Meer gericht op verkeersveiligheid, ipv puur de regeltjes volgen?
 
Tijd voor een handtekeningenaktie voor een ander beleid? Meer gericht op verkeersveiligheid, ipv puur de regeltjes volgen?

Gozer, wat bazel je nou? Hij rijdt op een zonnige dag in het weekend 133 op de dijk. Dacht je dat de wandelaars, fietsende gezinnetjes, wielrenclubs, skeeleraars en honden dit weekend even met z'n allen ergens anders heen waren ofzo? Dit is in het belang van de verkeersveiligheid. De TS doet niet jankerig over de blaren op zijn kont, ga jij dan alsjeblieft in zijn plaats zielig lopen doen. |(

Sinds ik mijn rijbewijs heb, rijd ik gemiddeld zeker drie keer per week heen en dezelfde route terug over die dijk. Je kunt daar werkelijk schitterend bochtjes oefenen, maar je hebt de weg niet voor jezelf. Zo ben ik er ook al eens een man in een ligfiets (zo'n banaan) tegengekomen. Dat ding was net iets lager dan de heggetjes die daar veel staan, ik was blij dat ik met een beetje fasoenlijke snelheid reed, want hij was echt onzichtbaar (want: bocht).
 
Gozer, wat bazel je nou? Hij rijdt op een zonnige dag in het weekend 133 op de dijk. Dacht je dat de wandelaars, fietsende gezinnetjes, wielrenclubs, skeeleraars en honden dit weekend even met z'n allen ergens anders heen waren ofzo? Dit is in het belang van de verkeersveiligheid. De TS doet niet jankerig over de blaren op zijn kont, ga jij dan alsjeblieft in zijn plaats zielig lopen doen. |(

Sinds ik mijn rijbewijs heb, rijd ik gemiddeld zeker drie keer per week heen en dezelfde route terug over die dijk. Je kunt daar werkelijk schitterend bochtjes oefenen, maar je hebt de weg niet voor jezelf. Zo ben ik er ook al eens een man in een ligfiets (zo'n banaan) tegengekomen. Dat ding was net iets lager dan de heggetjes die daar veel staan, ik was blij dat ik met een beetje fasoenlijke snelheid reed, want hij was echt onzichtbaar (want: bocht).

Moraalridder.
133 kmph :Z Kom op zeg. Er zijn zat dijken waar je even snel kan acceleren naar 160 of hoger zonder daar ook iemand mee tot last te brengen.
 
bewijst wel dat je in nederland meer voor uit moet kijken en elke keer op je teller moet letten.... je komt zo meteen tijd te kort voor het echte motor rijden |(

gezien dat het een moment opnamen was en een "je reed te hard volgens mijn laser maar dat kan ik je niet laten zien" is het een behoorlijk *piep* zooi :N
 
Zag ze vandaag ook al staan bij amersfoort A27 net na het viaduct , op tijd geremt :')


A27 bij Amersfoort :? _O- Denk dat je de A28 bedoeld. Maar waar heb je ze gezien dan en hoe laat. Ben er vandaag 2x langs gekomen en niks gezien :] Of ik moet ze gemist hebben B|
 
Heb nog een CB400N te koop voor je!Kun je rustig opentrekken in zijn 3 op de dijk! :+ Onze vrienden staan regelmatig te controleren op de dijk en daarom kom ik er bijna nooit meer!Geen zak aan om met mijn Duc daar te ryden! |( Ben drukker met proberen 60 te ryden dan met motorryden!Maar op de CB ry ik er de sterren van de hemel zonder te hard te gaan en zelfs dat is nog moeilijk! :Y
 
Heel simpel...133 waar je 60 mag is ook niet echt goed natuurlijk, maarja als het heel ff was vind ik een waarschuwing wel wat beter op z'n plaats...vooral van een motoragent...maarja...

Als ze blijven waarschuwen ipv rijbewijzen innemen dan rijd voor je het weet heel Nederland veelste hard. Gewoon geen uitzonderingen maken. Moet je eens in Amerika doen, te hard rijden in de buurt van bijv. een state trooper.

Het is lullig, maar gewoon nadenken waar en tot hoever je je gas opendraait, ik rijd ook bijna nergens de toegestane limiet, altijd erboven.
 
Laatst bewerkt:
Moraalridder.
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
Die zag ik niet aankomen. Zelf bedacht of handel je in opdracht van een of andere grote leider of profeet?

133 kmph :Z Kom op zeg. Er zijn zat dijken waar je even snel kan acceleren naar 160 of hoger zonder daar ook iemand mee tot last te brengen.

Nou, doe je dat toch lekker. :W Geen zin om nog in te gaan op dit soort geneuzel.

Persoonlijk vermaak ik me altijd prima op die dijk. Optrekken tot 160 of harder kan ik ook wel op de snelweg, maar zulke mooie bochten nemen niet. Dat is de reden dat ik erheen ga. En natuurlijk is 60 wel erg langzaam, maar als je een zekere maximum overschrijding aanhoudt en je inhoudt in de buurt van fietsers en wandelaars gaat het allemaal best.

Althans dat vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Moraalridder.
133 kmph :Z Kom op zeg. Er zijn zat dijken waar je even snel kan acceleren naar 160 of hoger zonder daar ook iemand mee tot last te brengen.

Tuurlijk, maar hij heeft het nu over een specifiek stuk weg waar hij bekend is, dus je reply is, in mijn ogen, een beetje onzinnig.
 
Laatst bewerkt:
Gozer, wat bazel je nou? Hij rijdt op een zonnige dag in het weekend 133 op de dijk. Dacht je dat de wandelaars, fietsende gezinnetjes, wielrenclubs, skeeleraars en honden dit weekend even met z'n allen ergens anders heen waren ofzo? Dit is in het belang van de verkeersveiligheid. De TS doet niet jankerig over de blaren op zijn kont, ga jij dan alsjeblieft in zijn plaats zielig lopen doen. |(

Sinds ik mijn rijbewijs heb, rijd ik gemiddeld zeker drie keer per week heen en dezelfde route terug over die dijk. Je kunt daar werkelijk schitterend bochtjes oefenen, maar je hebt de weg niet voor jezelf. Zo ben ik er ook al eens een man in een ligfiets (zo'n banaan) tegengekomen. Dat ding was net iets lager dan de heggetjes die daar veel staan, ik was blij dat ik met een beetje fasoenlijke snelheid reed, want hij was echt onzichtbaar (want: bocht).


Op de dijk... :? Waar lees jij dat er op een dijk is gelaserd....

suggestief lees ik namelijk dat hij op het mooie weggetje binnendoor naar balkbrug is gelasert...(oud avereest). Van De wijk binnendoor naar balkbrug. Mooie stuurweg, maar idd een 60 zone en bij mooi weer regelmatig controle.
Fietsstrook gescheiden van de weg d.m.v. een groenstrook. Sommige bochten dermate overzicht dat je bij het inhalen ook met gemak die 133 even tipt.

Ben d'r niet bij geweest, maar lijkt mij gevalletje zoals t.s. beschrijft. Wie z'n billen brand moet op de blare zitten, en gevaar....gevaar.... Nope, beetje te hard meer niet.



t.s. Hopelijk ,kun je snel weer genieten van het zelf rijden :] :]
 
Laatst bewerkt:
Balen JR ,zeker op dit soort dijkwegen is het heel aanlokkelijk om even het gas open te trekken. De meeste motorrijders weten dit heus wel.
Pech dat ze nu NET stonden waar jij even aan het gas ging. Succes met de afhandeling en hopen dat je er wat van geleerd hebt. (maar dit laatste geloof ik wel).

Ondanks dat je er behoorlijk ziek van bent, neem je het 'sportief'op.
 
Moraalridder.
133 kmph :Z Kom op zeg. Er zijn zat dijken waar je even snel kan acceleren naar 160 of hoger zonder daar ook iemand mee tot last te brengen.
Jip, maar het mag nog steeds niet.
Overigens, iemand niet tot last zijn hoeft niet perse die fietser te zijn die voor jou in de weg rijdt, of de mevrouw die dr hond aan het uitlaten is.
Er staan ook woningen ed. langs die wegen bijv. waar je iemand tot last kunt zijn als je met 140 langs komt knallen :)
 
Dat is mooi balen zeg.

Ik ben begin dit jaar ook in die buurten gelaserd. Van Ommen binnen door naar beerzerveld. Ook een 60km weg. Ik reed daar sávonds ook rond de 110 km/u. Ik moest plotseling naar Zwolle voor mijn werk. Dus een beetje doorrijden en met het idee dat je daar ook 80 mocht. Niet dus....
Zie op een gegeven moment een geel iets in de verte achter me aan komen en ja hoor...politie. Gelaserd. Had ie me gelukkig gepakt op 98 met 3 correctie. Mooie dikke boete, maar nog wel mijn rijbewijs.
En dit was met het koekblik (bus). Dus het maakt niet uit waar je in of op rijd. Als je soms te hard rijd dan weet je dat het een keer kan gebeuren.

Maar ik vind het wel lullig als zoiets op die 60 zone's gebeurt. Vaak zijn het lange stukken buiten af waar je met gemak 80 of harder kan, maar waar je verplicht bent om suf loerend 60 te gaan rijden. Beetje afgeleid rond kijken, omdat het te langzaam gaat is veeeeel beter voor de verkeersveiligheid |(
 
Ik baal ervan als mensen mij inhalen als ik netjes 60 rij omdat de borden dat aangeven.
Toch mooi dat de politie daar op let.
Als je hard wilt rijden ga je de snelweg maar op in Duitsland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan