Rijbewijs kwijt voor niet-handsfree bellen

Is het goed dat je je rijbewijs kwijt raakt?

  • Veel te streng

    Stemmen: 49 19,4%
  • prima regeling, z.s.m. uitbreiden naar heel België en Nederland

    Stemmen: 162 64,3%
  • Kan nog wel strenger

    Stemmen: 41 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    252
Ik heb dat nu al vaker gelezen maar weet je dat mij dat dus op de weg niet opvalt? Prutsende weggebruikers (in alle groepen) zie ik al 20 jaar.
Naar mijn idee gaat het vooral mis als als het “ineens” stilstaat en dan is àlles een afleiding die kan zorgen dat je te laat bent.


Als iedereen een beetje oplet kan je best ook ff kort op je telefoon kijken 😉

Nee want zoals ik al schreef heb ik geen moeite met een straf, alleen rbw intrekken is gestoord zwaar.
Zou er wel een kanttekening op maken, bij 3x dezelfde overtreding (bellen met telefoon in de hand) dan wel het rijbewijs intrekken.
Reden, als ik op de motor zit heb ik geen kreukelzones en vindt ik het een "aanslag" op mijn leven als die mensen niet uitkijken wat ze behoren te doen. Zolang men ingeblikt zit doet het ze geen pijn.... Dan maar laten voelen door het risico op afpakken van het rijbewijs.
 
Je rijdt op een weg buiten de bebouwde kom, het is nacht.
Je wordt geramd door een tegenligger, je bent een moment buiten westen door de klap en als je bijkomt sta je alleen in de middle of noware, je tegenligger heeft de klap niet overleeft. Je wilt graag om hulp bellen maar je been zit bekneld....
En zo kan ik nog wel wat scenarios verzinnen waarin het ongewenst is niet vanuit je voertuig te kunnen bellen.
Dan is er dikke kans dat je telefoon ook kapot is. En dat je auto eerder 112 heeft gebeld.
 
Dus iedereen die begaan is met zijn/haar eigen veiligheid alsmede die van de overige verkeersdeelnemers, is "Meneer of mevrouw Heilig Boontje"?
Het sarcasme ontgaat je dus.


Het idee van zo'n app icm NFC tag gaat gewoon geen ene klote helpen. Want wie, en daarmee bedoel ik de chronisch, in de auto bel/app/email/zoom/instragram/facebook/(...) mobielverslaafde, gaat nu dat ding gebruiken??? Wetende dat de meeste campagnes tegen bellen in het verkeer, gebruik van mobiele telefoons in het verkeer faliekant mislukken en niet aanslaan gezien het zeer (te) hoge percentage chronisch mobielverslaafden achter het stuur en de veel te lage maatschappelijke druk!

Denk je echt dat dit zoden aan de dijk zet? Dit is weer water naar de zee dragen, gedoemd om te mislukken, een langzame dood stervend.


Wat in 2018 al werd bevestigd, word ook in 2020 wederom bevestigd.

Niets helpt!
Of je moet ze bij geconstateerde overtreding direct mobiel afpakken en rijbewijs afpakken en alleen teruggeven na een behoorlijke fikse boete en een gedrag corrigerende maatregel/cursus met daaraan bepaalde consequenties...
 
Zit op de A7 tussen kircheim en Kassel, dan is appen onder het rijden ook een crime. Die weg slingert zo hard dat ik m dronken met mijn ogen dicht kan nemen
 
Zoals met alles kun je op diverse manieren iets doen. Doe je snel iets of ga je op in je mobiel. En op wel moment. Rijd je helemaal alleen met niets om je heen. Of wordt het al druk. Je aansteker pakken, draaien aan je volume knop. Even naar achter kijken naar je kinderen die vervelend zijn als iemand net een noodrem maakt geeft het zelfde effect.

Ik heb standaard alles uit en stil. Zelfs meldingen van de meeste apps staan uit. Je weet wel dat er een nummertje staat bij de app. Kans is dus ook groot dat ik je moet terug bellen omdat ik je gesprek mis.
 
Niets helpt!
Of je moet ze bij geconstateerde overtreding direct mobiel afpakken en rijbewijs afpakken en alleen teruggeven na een behoorlijke fikse boete en een gedrag corrigerende maatregel/cursus met daaraan bepaalde consequenties...
Nou, mischien moeten we dan mensen trainen om er mee om tegaan.

De eerste navigatie systemen werden ook verguisd.
-Mensen die domweg de pont namen terwijl die nog aan de overkant lag.
-Mensen die domweg ergens een tuin, inrit of in een zwembad terecht kwamen want de navigatie zei....
Nu met rijles moet je ook met navigatie leren rijden. Voeg daar insta, bellen en appen aan toe. Kun je het niet, dan zak je en kom je niet op de weg. Scheelt denk ik een helehoop automobilisten en dus auto's. Ook minder files en nog minder ongelukken. Alleen de auto industrie zou balen...

Gewoon laten gaan. Over paar jaar heeft iedereen een google glass oid en dan kan die mobieltjes wetgeving weer de prullenbak in.

Hoe veel auto zijn idd niet verongelukt door de o zo populaire cd wissel? Gekluns met cd's en hoesjes. Of met een bandje omdraaien?

Toen ik voor het eerst met een meisje rondreed, hadden er heel wat ongelukken kunnen gebeuren. Mijn rechterhand zat nooit op het stuur, en zo min mogelijk op de versnellingspook.

Veel gezeur om niet. Degene die nu append iemand aan rijd, zou dat altijd doen. Appt hij/zij niet gaat de aandacht wel ergens anders heen. Accepteer dat gewoon zou ik zeggen.
 
Zoals met alles kun je op diverse manieren iets doen. Doe je snel iets of ga je op in je mobiel. En op wel moment. Rijd je helemaal alleen met niets om je heen. Of wordt het al druk. Je aansteker pakken, draaien aan je volume knop. Even naar achter kijken naar je kinderen die vervelend zijn als iemand net een noodrem maakt geeft het zelfde effect.

Ik heb standaard alles uit en stil. Zelfs meldingen van de meeste apps staan uit. Je weet wel dat er een nummertje staat bij de app. Kans is dus ook groot dat ik je moet terug bellen omdat ik je gesprek mis.
Ik begrijp hier uit dat je met witte knokkels geen 100ste seconde de achterlicten van je voorganger uit het oog verliest, een voet op de koppeling en volledig gespannen om het gas los te laten om vol in de ankers te kunnen gaan...
 
Je staat aan een conventionele draaibank en draait een asje op 0,05 mm als belangrijk onderdeel voor je motor. Jouw handy gaat zoemend over in je overall. Wat doe je: opnemen of je asje verkloten door op te nemen?
 
Lekker laten gaan, zoemend sowieso niet maar Engel van Ramstein. Er zijn ook evenementen dat er helemaal geen phone meegaat 🤷‍♂️
 
Je staat aan een conventionele draaibank en draait een asje op 0,05 mm als belangrijk onderdeel voor je motor. Jouw handy gaat zoemend over in je overall. Wat doe je: opnemen of je asje verkloten door op te nemen?



Da's eigenlijk het verschil tussen geleefd worden door die smartphone of gebruiken waarvoor je 'm hebt. Dat ding bepaalt echt niet wat ik ga doen, geen agenda die me om 12:28 zegt dat ik om 1230 uur ga eten of alle varianten daarop. Geen zin of is het ohandig om op te nemen? dan kan ramstein fluiten wat ze willen maar ik pak niet aan, bel wel terug als het me beter uitkomt.
 
Nou, mischien moeten we dan mensen trainen om er mee om tegaan.

De eerste navigatie systemen werden ook verguisd.
-Mensen die domweg de pont namen terwijl die nog aan de overkant lag.
-Mensen die domweg ergens een tuin, inrit of in een zwembad terecht kwamen want de navigatie zei....
Nu met rijles moet je ook met navigatie leren rijden. Voeg daar insta, bellen en appen aan toe. Kun je het niet, dan zak je en kom je niet op de weg. Scheelt denk ik een helehoop automobilisten en dus auto's. Ook minder files en nog minder ongelukken. Alleen de auto industrie zou balen...

Gewoon laten gaan. Over paar jaar heeft iedereen een google glass oid en dan kan die mobieltjes wetgeving weer de prullenbak in.

Hoe veel auto zijn idd niet verongelukt door de o zo populaire cd wissel? Gekluns met cd's en hoesjes. Of met een bandje omdraaien?

Toen ik voor het eerst met een meisje rondreed, hadden er heel wat ongelukken kunnen gebeuren. Mijn rechterhand zat nooit op het stuur, en zo min mogelijk op de versnellingspook.

Veel gezeur om niet. Degene die nu append iemand aan rijd, zou dat altijd doen. Appt hij/zij niet gaat de aandacht wel ergens anders heen. Accepteer dat gewoon zou ik zeggen.
Helemaal mee eens. Alleen het “Accepteer dat” zou ik verwoorden als “Leer er mee leven”.
Het gaat niet veranderen. Mensen nemen risico en als het niet een appje is, dan is er wel iets anders om je aandacht aan te verliezen.
 
Ik begrijp hier uit dat je met witte knokkels geen 100ste seconde de achterlicten van je voorganger uit het oog verliest, een voet op de koppeling en volledig gespannen om het gas los te laten om vol in de ankers te kunnen gaan...

Je moet afstand houden zodat je wel kan spelen.
 
Je moet afstand houden zodat je wel kan spelen.
Daar heb ik mijn ACC voor, die helpt hier heel erg goed in mee. Echt, zonder die ACC had ik veel minder, misschien wel helemaal niet zitten appen en MFfen. Het moet ook in het verkeer passen, op de coolsingel ga ik echt niet zitten appen. Ik heb verder terug in het topic een foto geplaatst van de verkeerssituatie en hoe mijn telefoon zit.
 
Laatst bewerkt:
Lekker uitgaan van elektronica...
Hou ik toch liever afstand en de eer aan mezelf!
Het rijdt super en kost mij minder concentratie na een verkeersongeval met hersenschade.
Maar je was indertijd ook vast tegen de stoomtrein. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan