Nicks4Nix
MF veteraan
ik vraag me af wat nu de beste rondetijden zal opleveren: altijd naar de laagste versnelling om met de meeste toeren uit te accelereren, of versnelling hoger en op koppel de bocht uit trekken.
hoog in toeren:
- meer motorrem waardoor je mogelijk langzamer de bocht in gaat
- meer onrust, nerveus
- meer vermogen (gevoelsmatig)
- na bocht weer snel schakelen
vanuit midden-gebied op koppel
- minder motorrem op achterwiel waardoor je mogelijk wijder loopt
- langer dooraccelereren waardoor je mogelijk tijd wint
- minder vermogen waardoor je de eerste meters mogelijk voorbij gereden wordt
uiteraard ligt eea aan de bocht en de daaropvolgende, maar generiek gezien...
zorg je dat je altijd naar de laagst mogelijke versnelling gaat met zo hoog mogelijke toeren, of toch lekker rollen op een hogere versnelling ?
hoog in toeren:
- meer motorrem waardoor je mogelijk langzamer de bocht in gaat
- meer onrust, nerveus
- meer vermogen (gevoelsmatig)
- na bocht weer snel schakelen
vanuit midden-gebied op koppel
- minder motorrem op achterwiel waardoor je mogelijk wijder loopt
- langer dooraccelereren waardoor je mogelijk tijd wint
- minder vermogen waardoor je de eerste meters mogelijk voorbij gereden wordt
uiteraard ligt eea aan de bocht en de daaropvolgende, maar generiek gezien...
zorg je dat je altijd naar de laagst mogelijke versnelling gaat met zo hoog mogelijke toeren, of toch lekker rollen op een hogere versnelling ?