Robinjo's Retro-Fighter

Foto.
full
 
Voor de verlichting aan de voorkant heb ik bij Marcomoto een 7" chromen heldere koplamp gekocht voor de Retro doch moderne touch. :P
full
 
wooow een tempoo...hoe lang ben je er al mee bezig :+ ?


btw...geen clipons zoals op de vorige -O-

Heb de donorfiets begin Januari gekocht en ben vanaf die tijd regelmatig aan het sleutelen 's avonds, bij zaken zoals het voorwiel en de voorvork pasmaken ben je meer aan het rekenen en zoeken als dat je daadwerkelijk wat doet, verder moet je ook vaak wachten op onderdelen. Ik heb tussendoor m'n Katana weer (bijna) origineel gemaakt en nog wat onderhoudswerk aan die van m'n vriendin gedaan en de TDM gereviseerd. Ik ben al wat verder als nu in het topic te zien is, ik wilde het topic pas starten als ik een rollend rijwielgedeelte had, het glimmende plaatje van Cor is daar één van de laatste delen van. *O*

En nee geen clip-ons maar een echt stuur zoals bij de meeste Streetfighters, het is geen Café-Racer maar een Retro-Fighter ;)
full
 
Setje Vortex rearsets gekocht die eigenlijk bedoeld zijn voor een Hayabusa, CNC gefreesd en verstelbaar. :9

full
 
Laatst bewerkt:
Uitgemeten hoe hoog ze moeten komen om goed te zitten zonder dat ze andere dingen in de weg zitten en het 'Busa schakelstangetje op het jaren '80 EFE schakelarmpje op het blok geschroefd, gelukkig is de schroefdraad het zelfde gebleven. Daarna een paar strips gemaakt van 4 mm staal met gaten en daarachter moeren gelast zodat de rearsets direct op het GS frame gemonteerd kunnen worden.

Het ondertussen lege GSX blok weer even terug in het frame en dan zijn we op dit punt.



Hier had ik nog niet de stripjes op het frame zitten vandaar het potcrickje...



full
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen had ik de kerel in Noord-Braband die mijn vorige zitje op die oranje brommer had gemaakt weer gevonden dankzij een oproep hier op M-F dus weer besteld (heb er gelijk 2 genomen dus heb er 1tje over ;) ) en op het frame gezet.
full
 
Maar ik vond hem wat aan de lange kant nu dus heb er 2,5 cm aan de voorkant vanaf gehaald. daarna heb ik van glasvezel een bodemplaat gemaakt voor het zadel en ééntje voor het ruggesteuntje, hier heb ik bouten in verwerkt zodat ik ze aan de onderkant met moertjes vast kan zetten zonder boutkoppen zichtbaar te hebben of ze te moeten vastlijmen. Deze heb ik laten bekleden bij Autostoffeerderij Meyer in Zeist, vind ze zelf goed gelukt.
full
 
Ik heb de zijkanten van de kussentjes 45 graden laten afschuinen en heb een ronding gemaakt in de kanten van de kussentjes die tegenover elkaar zitten. De hoogte is 3 cm zodat de bout aan de achterkant van de tank afgedekt is door de voorkant van het zitje, deze kant is dan ook recht.
full


Het is trouwens als een stuk luxer als bij de eerste versie aan het begin van het topic (de oranje), hier had ik 5 mm dik raceschuim opgeplakt als 'zadel' . :X
 
Laatst bewerkt:
Hoi Robin,

Dit topic "brings back memories" van de tijd dat ik mijn eigen GS 7/11 bouwde, nog zonder turbo. Mooi om te zien dat je alles gelijk goed & netjes doet. Jammer dat het blok stuk was, ik vraag me vooral af hoe dat krukaslager dan kapot komt. Ik heb zelf niets kunnen vinden aan mijn GSX blok wat niet goed was, maar blijkbaar kan het wel fout dus.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Mijn eigen GS gaat binnenkort weer rijden en dan moeten we zeker weer es meeten ergens in juni ofzo.

Ga het verder volgen!

Groeten, Marco.


Fotootje: GS 7/11 met Katana van Robin, bij Robin thuis (2004)

full
 
Laatst bewerkt:
Oh mocht je nog zo'n 4-1 hebben hangen als ik ook heb (heb ik weeral snel gezien) dan houd ik me aanbevolen!

Marco.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft 'n maatje van Sander(Snoorder) nog 'n GSX1100 (onder?)blok met 'n doorgelaste kruk.
Misschien de moeite van info-en ... ?
 
Laatst bewerkt:
Ha Robinjo,
Dit is dus het project waar je mee bezig was. Het ziet er al goed uit, vooral die voorkant word ik jaloers op ;).
Dit ga ik zeker volgen :Y.

Succes!
 
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Oh mocht je nog zo'n 4-1 hebben hangen als ik ook heb (heb ik weeral snel gezien) dan houd ik me aanbevolen!

Marco.

Ik heb helaas niets over, er hangen er inderdaad drie aan de muur op een foto maar één is een 750 ding voor onderdelen, de 2e is een Nico Bakker 4-1 die op de Katana gaat als die verkocht word en de laatste is de Yoshimura 4-1 waar ik de linkpijp voor heb laten maken bij Startwin ($$$ :X ) voor de RS3 demper dus die wil ik nog wel effe houden.

Volgens mij heeft 'n maatje van Sander(Snoorder) nog 'n GSX1100 (onder?)blok met 'n doorgelaste kruk.
Misschien de moeite van info-en ... ?

Ik ga het EFE1230 blok gebruiken wat nu in m'n Katana zit dus ik heb verder geen blok(delen) meer nodig, dan ga ik gelijk het blok netjes maken aan de buitenkant ;)
 
Hoi Robin,

Dit topic "brings back memories" van de tijd dat ik mijn eigen GS 7/11 bouwde, nog zonder turbo. Mooi om te zien dat je alles gelijk goed & netjes doet. Jammer dat het blok stuk was, ik vraag me vooral af hoe dat krukaslager dan kapot komt. Ik heb zelf niets kunnen vinden aan mijn GSX blok wat niet goed was, maar blijkbaar kan het wel fout dus.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Mijn eigen GS gaat binnenkort weer rijden en dan moeten we zeker weer es meeten ergens in juni ofzo.

Ga het verder volgen!

Groeten, Marco.


Fotootje: GS 7/11 met Katana van Robin, bij Robin thuis (2004)

[afbeelding]

Alles valt te slopen Marco, ook een GSX blok. :P

Ik denk dat het blok voor een groot gedeelte versleten is omdat er geen oliekoeler opzat, de vorige eigenaar vertelde me dat hij pisheet werd en dat je alleen maar synthetische olie kon gebruiken omdat minerale 'verbrande'. Maar goed je maatje Greg is blij met z'n carters. ;) Heb de geporte cilinderkop op Marktplaats te koop staan om wat van de investering terug te halen.

Jouw 7/11 is voor een groot deel de reden dat ik voor een 750 frame heb gekozen in plaats van een 'makkelijk' 1000 of 1100 frame, hij voelde gewoon goed aan als je erop zat. Het begin van het bouwen zal zeker op ekaar lijken ja maar als hij klaar is zal hij niet echt meer op een GS750 lijken, alleen de tank (waarschijnlijk) en het meeste van het frame zijn nog 750. Ook ga ik een monoshock brug inbouwen ipv dubbele achterveren. :9
 
Nu moet het zitje nog ergens op rusten, op het frame zelf is te laag t.o.v. de tank. Ik heb vier trillingsdempers die onder machines enzo horen genomen met schroefdraad erin, vier bouten en twee ringen per stuk en hij kan op vier punten steun zoeken. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan