Robinjo's Retro-Fighter

Op het subframe.
full
 
Ook moet ik de accu nog ergens kwijt en liefste uit het zicht dus die moet in de bult van het kontje, ik heb de standaard accubak gepakt en de standaard bevestigingen eraf geslepen en daarna stukken plaatstaal er onder een licht hoek op gepopnageld want de accu moets recht staan en het subframe staat onder een hoek. De stukken plaat heb in een hoek gebogen en half om het frame heen geklopt, vervolgens zes 5 mm gaatjes geboord aan de bovenkant en M6 getapt.

full


Nu past er precies een standaard 14Ah accu onder. *O*
 
Laatst bewerkt:
Rubbers en accubak.

full


Van achter de tank tot aan de accu en vanaf de accu tot wat straks het einde van het subframe is komt een vlakke plaat alu of staal aan de onderkant van de bovenste framebuizen, voor de accu komen de spanningsregelaar/gelijkrichter, startrelais, hoofdzekering en waarschijnlijk nog een toerenbegrenzer, hier zie je dus niks meer van omdat het zitje er bovenop zit.

Het subframe word nog verder ingekort want vanaf de bult gaat het zitje naar binnen lopen waar het frame evenwijdig blijft, de bovenste bevestiging van de schokbrekers gaat eraf en daarna wil ik dezelfde diameter pijp maar dan in de vorm van het zitje of simpel in een halve cirkel van kant naar kant maar dat kan ik zelf niet maken.

Achter de accu heb ik dan nog een beetje bergruimte voor een gereedschapsetje ofzo, ook moet daar het scharnier komen van het zitje, ik wil deze op laten klappen met het draaipunt achterin en dan een draad of stang zodat hij open blijft staan zodat je er onder kan komen, misschien iets met een snelsluiting aan de voorkant van het zitje om hem dicht te houden
 
Laatst bewerkt:
Volgende onderdeel wat ingebouwd gaat worden is de achterbrug, deze is van een K5 GSXR750.
full
 
dat is wel erg new-age, komt er wel een spaak awiel in ?
ben heel er benieuwd hoe dat eruit ziet lijkt me in ieder geval erg gaaf !!

gr fritskes *D
 
Retro-fighter........ mmmm, klinkt ook wel zoiets als mijn Kwak project. zat echter vast tussen cafe-racer, street-racer, kroeg-krosser of cafe-fighter.

Retro-fighter.........mmmm, mooi project ....... toegevoegd aan favorieten :}
 
Blijft heerlijk om te zien dat die suzukies het errug blijven doen hier op t forum...

Mooi project kerel, kan ik zeker weer wat van af kijken!!!!
Je gaat ook als de brandweer.

Errug mooi kontje ook trouwens, maar dan gaat die fiets van mij teveel richting een echte caféracer denk ik...

blijf m zeker volgen, succes :} :}
 
Jouw 7/11 is voor een groot deel de reden dat ik voor een 750 frame heb gekozen in plaats van een 'makkelijk' 1000 of 1100 frame, hij voelde gewoon goed aan als je erop zat. Het begin van het bouwen zal zeker op ekaar lijken ja maar als hij klaar is zal hij niet echt meer op een GS750 lijken, alleen de tank (waarschijnlijk) en het meeste van het frame zijn nog 750. Ook ga ik een monoshock brug inbouwen ipv dubbele achterveren. :9


Ik ben vereerd! Je hebt wel een dilemma bij een GS750/1100 bouw.
Of je legt het blok voorover en je kunt bij de kop en hebt eigenlijk teveel afstand tussen de swingarm pivot en de voorstel sprocket (heb ik) en je hebt een optimale gewichtsverdeling voor/achter.
Of je zet hem rechtop en dan heb je geen problemen met de aandrijving maar krijg je het kleppendeksel er niet meer af. De reden dat hij zo lekker aan voelt is dat het frame lager is dan een 1000 of 1100 (makkelijk met een kortere voorvork) maar dat vergt dan ook weer concessies... De mijne had als 7/11 ook een monoshock!

Marco.
 
wordt erg gaaf die motor :Y

Zitten er nog beperkingen aan de breedte van de velg als je een oude naaf opnieuw laat spaken? Ik vindt spaakwielen er altijd supercool uitzien en zal er vast zelf nog wel eens mee rond rijden *D maar ik vraag me af of je op een oude naaf waar normaal een smalle velg/band op zit een 5,5' velg kan laten spaken??
 
wordt erg gaaf die motor :Y

Zitten er nog beperkingen aan de breedte van de velg als je een oude naaf opnieuw laat spaken? Ik vindt spaakwielen er altijd supercool uitzien en zal er vast zelf nog wel eens mee rond rijden *D maar ik vraag me af of je op een oude naaf waar normaal een smalle velg/band op zit een 5,5' velg kan laten spaken??

Ik zou niet weten waarom niet, ik heb nu 5" met 180 band wat standaard een 120 was, ik wil misschien naar 6 inch met 200 achterband maar dan moet ik eerst mijn frame verbreden aan die kant...
 
hoes t met je kat robin, verkocht? -O-

Nee nog niet, ik heb hem wel weer origineel gemaakt (dus met fietswielen en megaknippers/spiegels enz. plus alle slijtageonderdelen zgan) op het 1230 blok na, rijdt erg spannend. :X Ik was eigenlijk nog bezig met uitzoeken waar het topvermogen bleef (dat weet je misschien nog wel) en het zijn óf de gasschuifmembramen of de ontsteking die bovenin opgeeft maar ik kom er elke keer niet aan toe/heb er geen zin in om het uit te zoeken. Terwijl ik hem wel goed wil hebben voordat ik dat blok in deze fiets stouw en doorga naar de volgende tuningsfase :9 . Wil voor die tijd ook weer een vervangend blok hebben voor de Kat zodat ik hem rijdend kan verkopen maar zonder blok kan ook natuurlijk wat handiger zou zijn aangezien ik net al m'n $$$ aan een Speed Triple heb uitgegeven...anders word het effe wachten maar ik heb een leeg GS1000 pasblok.

Maar vind je deze niet leuk worden dan G.? ;)
 
dees is ook leuk, maar de kat moet ook klaar en draaiend zijn................... en nie weg doen :X
 
dees is ook leuk, maar de kat moet ook klaar en draaiend zijn................... en nie weg doen :X

Kat word wel weer rijdend Gerhard ;) maar ik ga hem niet houden als ik er toch niets mee doe, heb teveel brommers en een paar lijken op elkaar...
 
Het meeste spul wat ik van het frame heb afgeslepen, geloof het of niet maar dit weegt meer als de frameverstevigingen die ik nu heb toegevoegd! :Y
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan