Rondje Italië op een naked bike

OnsFrenske

MF'er
15 mrt 2019
43
19
Ja ja, het is bijna zover! Deze zomer mag ik weer met de motor op pad, dit keer naar Italië, het land van de pizza's!

Met de rode lijn heb ik grofweg laten zien waar we heen gaan. En inderdaad we, ik ga namelijk samen met een goede vriend van me. Hij op een Yamaha Tracer 900 en ik op mijn Kawasaki Z900. We hebben geen echte planning, we doen gewoon waar we zin in hebben.

2 jaar terug ben ik al naar Zuid-Frankrijk geweest met de motor, maar dit jaar zullen we een hoop meer kilometers maken. Mijn reis naar Frankrijk was op een Kawasaki Versys 650 met een paar afgeschoten paarden (A2).

Hebben jullie nog tips of leuke plekken om te bekijken op mijn route? Geef vooral je favoriete niet-toeristische restaurantjes door :)
Tassen voor op me motor voor de vakantie heb ik van Kriega.

We willen deze plekken aantikken als we daar voldoende tijd voor hebben:

- Stuttgart (overnachting voor heenweg)
- Stelvio pas
- Garda meer
- San Marino/Rimini
- Rome
- Pisa
- Genua
- Nice/Monaco
- Marseille

En dan richting het mooie Brabant!
 

Bijlagen

  • Screenshot 2023-05-17 at 14.58.43.png
    Screenshot 2023-05-17 at 14.58.43.png
    687,7 KB · Weergaven: 78
Waarom ga je niet via Luxemburg terug maar door heel Belgie?
Of neem je een setje extra nieren, banden en schokbrekers mee? :P
 
Tijdens spitsuren wegblijven uit nice/monaco/menton
 
Ja ja, het is bijna zover! Deze zomer mag ik weer met de motor op pad, dit keer naar Italië, het land van de pizza's!

Met de rode lijn heb ik grofweg laten zien waar we heen gaan. En inderdaad we, ik ga namelijk samen met een goede vriend van me. Hij op een Yamaha Tracer 900 en ik op mijn Kawasaki Z900. We hebben geen echte planning, we doen gewoon waar we zin in hebben.

2 jaar terug ben ik al naar Zuid-Frankrijk geweest met de motor, maar dit jaar zullen we een hoop meer kilometers maken. Mijn reis naar Frankrijk was op een Kawasaki Versys 650 met een paar afgeschoten paarden (A2).

Hebben jullie nog tips of leuke plekken om te bekijken op mijn route? Geef vooral je favoriete niet-toeristische restaurantjes door :)
Tassen voor op me motor voor de vakantie heb ik van Kriega.

We willen deze plekken aantikken als we daar voldoende tijd voor hebben:

- Stuttgart (overnachting voor heenweg)
- Stelvio pas
- Garda meer
- San Marino/Rimini
- Rome
- Pisa
- Genua
- Nice/Monaco
- Marseille

En dan richting het mooie Brabant!

Alle plekken die je hier noemt zou ik nooit rijden te groot te druk zeer zeker in de zomer.
Begrijp het wel maar

Koffie drinken bij de lokale kleine bar( is leuker als de grote zaken , vooral in de bergen erg leuk bij een boertje koffie pakken.

Niet vergeten ijs te etenbij het gardameer bv in Bardoline de lekkerste ijs die kan krijgen locaal gemaakt heel wat anders dan hier.

Stelvio dan de gavia pas naturlijk ook ach ja , het lukt je nooit om alle leuke dingen te zien .
 
Klein omweggetje vanaf het Garda meer. Ten oosten van Bolzano richting Canazei en neem dan de Sella Ronda passen. Dit is prachtig om te rijden en te zien. Vanuit de Sellaronda kan je naar de Timmelsjoch of naar de Stelvio.
Het traject Liechtnstein vind ik minder om te rijden. Erg druk en weinig te zien.
 
Tijdens spitsuren wegblijven uit nice/monaco/menton
Het traject Nice Monaco eigenlijk helemaal overslaan . Drama , files / tol en het mooie is bijna niet te zien.

Op de route Grand Alp via Jausiers de col de Bonette nemen naar Isola. Dan kan je binnendoor naar Monaco . en zo Italie in rijden.
 
Passo della Forcella / Pas de Forcjute
Panoramico delle Vette
Niet druk, supermooi
Op een naked? Zou nou net niet mijn advies zijn. Kan wel.. dat niet.. maar ik zou dat onverharde laten. Beetje veewegen lijkt me passender. Zoals de Pordoi met 33 hairpins als opwarmer in de ochtend.
 
Alle plekken die je hier noemt zou ik nooit rijden te groot te druk zeer zeker in de zomer.
Begrijp het wel maar

Koffie drinken bij de lokale kleine bar( is leuker als de grote zaken , vooral in de bergen erg leuk bij een boertje koffie pakken.

Niet vergeten ijs te etenbij het gardameer bv in Bardoline de lekkerste ijs die kan krijgen locaal gemaakt heel wat anders dan hier.

Stelvio dan de gavia pas naturlijk ook ach ja , het lukt je nooit om alle leuke dingen te zien .
Ik zal een foto van de ijsco plaatsen als we hem gevonden hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan