Route door de Ardennen

aergrimm

MF veteraan
30 mrt 2007
6.216
1
Delft
Begin juli ga ik voor het eerst met mn vriendin met de motor op vakantie!

Ik heb de volgende route in mn hoofd: deze routes

toelichting:
  • 1a. over de snelweg naar Maastricht (~230km)
  • 1b. via de Eiffel naar Sankt Vith (~260km)
  • 2. dan naar Bouillon met een ritje langs de Maas (~400km)
  • 3. en dan via het zuiden naar Lultzhausen (~290km)

We moeten elke dag om 10.00 de hostels uit zijn (het is vakantie, dus rustig aan). En het volgende hostel is pas om 17.00 weer open (en niet minder belangrijk ~19.00 eten :) ). We moeten dus per dag ongeveer 7.00 onderweg zijn.

tijden [wat ik denk(inc pauzes) - wat de Zumo denkt (ex. pauzes)]:
  • 1a. 2:30 - 2:00
  • 1b. 5:00 - 3:50
  • 2. 8:00 - 5:30
  • 3. 6:00 - 4:00

Ik denk dat de 50kmh die ik aanhoud (inc pauzes) wel realistisch zijn en redelijk overeenkomen met de tijden van de Zumo. Alleen rij ik normaal alleen ipv met passagier, dus daar kan wel iets verschil in zitten (vooral qua pauzeren).

Dus de vraag is: zijn dit realistische tijden en wat vinden jullie van de routes.
 
- de weg bij Woffelsbach is in het weekend afgesloten voor motoren

Ik zou dan vanaf de Rurberg naar Kesternich gaan en via Simonskall - Vossenack - Harscheidt naar Nideggen.

De route naar de Ring zou ik omleggen via Adenau. Hier heb je een leuke stopplaats en tevens een leuk uitzicht punt op een stukje van de Ring waar alles voorbij komt gescheurd.

Stukje in Luxemburg ziet er goed uit. In de omgeving van Esch-sur-Sure kun je leuk rijden. Bij Heidscheid daar heb je een paar mooie lange snelle bochten over splinternieuw asfalt. Is zeker de moeite waard.

Eventueel nog een suggestie: bij La Roche kun je via Houffalize een heel mooi rondje maken.
 
Bedankt! Ik zal de suggesties even bewaren en later toevoegen. Ik merk al dat als ik alle leuke stukken wil rijden, ik beter nog een paar dagen/weken eraan vast kan plakken :+
 
- de weg bij Woffelsbach is in het weekend afgesloten voor motoren

Ik zou dan vanaf de Rurberg naar Kesternich gaan en via Simonskall - Vossenack - Harscheidt naar Nideggen.

De route naar de Ring zou ik omleggen via Adenau. Hier heb je een leuke stopplaats en tevens een leuk uitzicht punt op een stukje van de Ring waar alles voorbij komt gescheurd.

Stukje in Luxemburg ziet er goed uit. In de omgeving van Esch-sur-Sure kun je leuk rijden. Bij Heidscheid daar heb je een paar mooie lange snelle bochten over splinternieuw asfalt. Is zeker de moeite waard.

Eventueel nog een suggestie: bij La Roche kun je via Houffalize een heel mooi rondje maken.

:Y bij baraque du friture eraf, richting la roche en vanaf daar rijd je zo naar houffalize, mooie bochtige weggetjes maar soms wel met slecht asfalt en één linke bocht. Wil je vanaf houffalize verder sturen moet je eenmaal in het dorp aangekomen rechts af richting luxemburg, daar is het asfalt een stuk strakker met uiteraard dezelfde heuvels, bochtjes en goedkopere peut ;) (en drank en sigaretten en noem t maar op)
 
@sebas: staat genoteerd ;) al denk ik dat de routes zo lang zat zijn. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad ;)

Ik weet dat ik in mn eentje wel door kan rijden tot ik het helemaal zat ben, maar ik wil nog wel een beetje van de omgeving kunnen genieten met mn vriendinnetje ipv na een lange zware (en harde) rit na een stevig belgisch trappistje in te storten op mn o zo heerlijke bed ;)
 
- de weg bij Woffelsbach is in het weekend afgesloten voor motoren

Ik zou dan vanaf de Rurberg naar Kesternich gaan en via Simonskall - Vossenack - Harscheidt naar Nideggen.

De route naar de Ring zou ik omleggen via Adenau. Hier heb je een leuke stopplaats en tevens een leuk uitzicht punt op een stukje van de Ring waar alles voorbij komt gescheurd.

Stukje in Luxemburg ziet er goed uit. In de omgeving van Esch-sur-Sure kun je leuk rijden. Bij Heidscheid daar heb je een paar mooie lange snelle bochten over splinternieuw asfalt. Is zeker de moeite waard.

Eventueel nog een suggestie: bij La Roche kun je via Houffalize een heel mooi rondje maken.

Niets aan toe te voegen! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan