S1000rr Deel 4:Laat remmen en vroeg op t gas, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
launch control zit op de hp4
Launch Control für perfekte Starts und Schaltassistent für optimale Gangwechsel.
Als erstes BMW Motorrad verfügt die HP4 über eine sogenannte Launch Control, die den Fahrer im „Slick“-Modus beim maximalen Beschleunigen aus dem Stand – etwa bei Rennstarts – aktiv unterstützt. Die Launch Control begrenzt das Motordrehmoment, so dass das maximal vom Hinterrad übertragbare Drehmoment bei gerade lastfreiem Vorderrad bereitgestellt wird. Dadurch muss sich der Fahrer weniger auf die Gasdosierung konzentrieren, denn er steuert die Beschleunigung nur über die Kupplung. Zusätzlich wird bei aktivierter Launch Control das Motordrehmoment reduziert, sobald das System erkennt, dass das Vorderrad abhebt. Unerwünschte Wheelies beim Beschleunigen werden so unterbunden.
 
dik hoor:

„Slick“-Modus sowie angepasste Wheelie-Erkennung.
Die Leistung beim Beschleunigen aus dem Stand – etwa bei Rennstarts – optimal in Vorwärtsdrang umzusetzen, erfordert vor allem bei leistungsstarken Supersportlern hohes fahrerisches Können. Deshalb bietet die HP4 als erstes BMW Motorrad eine sogenannte Launch Control, die den Fahrer im „Slick“-Modus beim Anfahren aktiv unterstützt.
Für volles Beschleunigen aus dem Stand begrenzt die Launch Control das Motordrehmoment dabei so, dass das maximal vom Hinterrad übertragbare Drehmoment bei gerade lastfreiem Vorderrad bereitgestellt wird. Dadurch muss sich der Fahrer beim Start sehr viel weniger auf die richtige Gasdosierung konzentrieren, denn er steuert die Beschleunigung lediglich über die Kupplung. Er kann den Gasgriff nahezu voll geöffnet lassen. Beim Startvorgang selbst wird die Motordrehzahl auf 8 000 min-1 begrenzt, bei Überschreiten von 60 km/h wird diese Drehzahlbegrenzung aufgehoben. Schaltet der Fahrer in den zweiten Gang, wird das Motordrehmoment automatisch um die Übersetzungsänderung korrigiert und kann so erneut das maximal übertragbare Drehmoment ans Hinterrad übertragen.
Die Launch Control wird deaktiviert, wenn in den dritten Gang geschaltet, eine Schräglage von über 30 Grad erreicht oder vom Fahrer in einen anderen DTC-Modus gewechselt wird. Die Funktion wird ebenfalls deaktiviert, wenn die Zündung ausgeschaltet oder der Motor abgewürgt wird.
 
De laatste dag wel een aantal mensen gevallen. De warmte begon zijn tol te eisen.
Geen harde klappers gelukkig !
De snelste tijd werd door ons groepje (A1) gereden, een 1:24,3
Instructeur Maarten is daarna voor de veiligheid in de middag een streepje langzamer gaan rijden omdat de K3 banden begonnen te smeren
Het leuke daarvan is weer dat je daarna weer heel ontspannen 1:25 kan gaan rijden.
Ik heb mijn vering gewoon laten staan, voelde heel goed. heb tijdens een aantal 1:24 rondjes geen spannende momentjes gehad.
gaaf man! :) dik... :)
 
...voor meer van dit soort plaatjes :

full


BMW HP4 - Your Track-Tuned BMW S1000RR - Asphalt & Rubber
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor,

Ik heb voor mijn fiets het Gilles omgekeerde schakelpedaal gekocht maar er zaten geen instructies bij. Iemand ervaring hiermee? Ik heb even zitten puzzelen maar krijg niet voor mekaar om het passend te maken icm kuipwerk en quickshifter.

vZ5vA==.jpg

17-art.jpg
 
Het zat bij de HP remschakelset, en heeft de onderdelen zoals op de 2e afbeelding.
Echter is die foto zonder onderkuip en kan er dan niet meer overheen.
 
De remschakekelset kwam trouwens alleenn met dit pedaal, het orginele pedaal ontbrak
Is ook niet los te bestellen tenzij je een hele nieuwe schakelkant koopt.
 
Even een vraagje tussendoor,

Ik heb voor mijn fiets het Gilles omgekeerde schakelpedaal gekocht maar er zaten geen instructies bij. Iemand ervaring hiermee? Ik heb even zitten puzzelen maar krijg niet voor mekaar om het passend te maken icm kuipwerk en quickshifter.

[afbeelding]
[afbeelding]
Zie link, is de manual die er bij hoort met sjabloontjes om wat uit je onderkuip te zagen enz.
http://www.gillestooling.com/khkimages/media/US-21-K46-B_E_manual.pdf
 
Vraagje voor de Circuitrijders..

Met welke remblokken rijden jullie?
Juist terug van Croix en Ternois met mijn S1000RR en blijkbaar gaan mijn remblokken maar 1 dag mee. :(

Ik had nu de SBS sintered blokken steken, de Dual Carbons gaan nog minder lang mee

Ik zoek dus deftige blokken die gaan arm en been gaan kosten telkens ik ze moet vervangen

Ik reed wel rond in '58 laag maar na een paar keer zonder remmen te zitten was het vertrouwen een beetje weg.

Er was nieuwe DOT 5.1 olie op druk voldoende en maar de blokken gaan als boter weg..
 
Vraagje voor de Circuitrijders..

Met welke remblokken rijden jullie?
Juist terug van Croix en Ternois met mijn S1000RR en blijkbaar gaan mijn remblokken maar 1 dag mee. :(

Ik had nu de SBS sintered blokken steken, de Dual Carbons gaan nog minder lang mee

Ik zoek dus deftige blokken die gaan arm en been gaan kosten telkens ik ze moet vervangen

Ik reed wel rond in '58 laag maar na een paar keer zonder remmen te zitten was het vertrouwen een beetje weg.

Er was nieuwe DOT 5.1 olie op druk voldoende en maar de blokken gaan als boter weg..
ik rij met de z04 blokken van brembo, die gaan lang mee, heb al 4 dagen zandvoort, 3 dagen catalunya gehad...blokken kosten wel 200
maarja,...die standaard blokken zijn klote want die verglazen allemaal....
 
Kwestie remschakel set:

Het gaat mij te ver om te moeten zagen in mijn onderkuip. Iemand intresse in de complete remschakelset? Zelfde als op de HP4. Laat maar weten.
 
Kwestie remschakel set:

Het gaat mij te ver om te moeten zagen in mijn onderkuip. Iemand intresse in de complete remschakelset? Zelfde als op de HP4. Laat maar weten.
Ik heb eventueel wel interesse in alleen de schakelpook met toebehoren zoals op de foto.. Laat maar weten wat het moet kosten als je wil...
 
Sorry lennart dan zit ik met een remschakelset zonder een pook.
Je mag de pook voor 400 kopen en krijg je er een gratis remschakelset bij ;)
 
Sorry lennart dan zit ik met een remschakelset zonder een pook.
Je mag de pook voor 400 kopen en krijg je er een gratis remschakelset bij ;)
Haha nee sorry heb al een mooi remschakelsetje ;) zoek alleen nog een mogelijkheid om ook omgekeerd te kunnen schakelen. Wil het wel eens proberen, op mn racer kan ik het zo omdraaien maar dan moet ik op straat ook zo gaan rijden anders wordt het te moeilijk in mn hoofd :p
Met mn originele remschakelset had ik trouwens een paar keer gehad dat hij tussen de 4e en de 5e versnelling bleef hangen. Hebben hier meer mensen last van gehad? Is het een bekend probleem bij de s1000rr. Heb namelijk nog een paar maanden garantie dus kan het misschien nog even aangeven.
 
dat probleem ken ik niet maar moet af en toe wel 2 keer trappen om hem in de 1 te krijgen.
soort tandenknarsend geluid komt er dan bij.
 
Haha nee sorry heb al een mooi remschakelsetje ;) zoek alleen nog een mogelijkheid om ook omgekeerd te kunnen schakelen. Wil het wel eens proberen, op mn racer kan ik het zo omdraaien maar dan moet ik op straat ook zo gaan rijden anders wordt het te moeilijk in mn hoofd :p
Met mn originele remschakelset had ik trouwens een paar keer gehad dat hij tussen de 4e en de 5e versnelling bleef hangen. Hebben hier meer mensen last van gehad? Is het een bekend probleem bij de s1000rr. Heb namelijk nog een paar maanden garantie dus kan het misschien nog even aangeven.
quickshifter even laten resetten en opnieuw inleren (15 min werk bij de dealer)
 
Zit nog geen qs op dus dat kan het probleem niet zijn.... Het kan wel zijn dat ik zelf niet hard genoeg druk oid maar normaal gesproken mag het niet gebeuren..
een bmw zonder qs? ik wist niet dat ze bestonden,... _O- ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan