Sammie döt gaas d'r biej!

Pizza-automaat: als het erg warm weer is vind ik het prima om tussen de middag een koele macdonalds in te duiken om bij te komen van het warme weer op de snelweg en gelijk wat junkfood te nassen.

Navigatie: zonder discussie te starten: ik denk dat een tomtom makkelijker (in gebruik) is dan een garmin. (Ik gebruik bijna nooit al die honderden opties... bedieningsgemak vind ik belangrijk, anders gebruik ik het niet. Al genoeg software shit in mijn werk).
 
Echt? Mijn vorige was van ebay, was plug 'n play? 112 euro meen ik..
Maar ik zal je tip zeker onthouden, doch waarom doet iemand een garmin of tomtom weg?
Ik doe mijn NAV 5 momenteel van de hand
Heb een NAV 6 aangeschaft die net een wat helderder scherm heeft en iets sneller is. Ik wou enigszins bij de tijd blijven.
Ik vind dat ding prettiger. Komt wellicht ook omdat ik hiervoor een Garmin 595 had die wat sneller was.
 
Ik ben Tomtom gestekkerd. De Garmin logica past mij niet. Ik heb hier een Garmin 350 liggen, inderdaad met het kapotte knopje. De montage is niet zo heel moeilijk. De Ram mount spulletjes koop je desnoods in China. Een klem met een kogeltje op je stuur, een knijper en een plaatje achter op de cradle. En omdat die cradles veranderen krijg je die vaak er bij.
Ik heb zo'n ding, met de drie plaatjes. Enige nadeel is dat je moet weten waar je naartoe gaat. West Europa en het Oostblok zijn twee verschillende kaarten. Die moet je even thuis inladen.
 
Ik zie best garmin's en zo op MP staan maar de houder zit er dan niet bij?
Als je om een Garmin (Zumo 590/595) houder verlegen zit, stuur ik je er wel één (kosteloos/gratis) op. Heb er momenteel een aantal te koop staan, heb er nog 4 van die docking stations liggen.. Komen van mijn motoren af, ik ga namelijk over naar een ander concept (de Zumo XT2).

Reden dat ik over ga, is dat mijn huidige Zumo 590 de geest heeft gegeven. Hij werkt nog wel, maar de interactie tussen navi en computer is er niet meer, dus updates e.d. lukt niet meer, routes importeren e.d. ook niet. Daarbij is de batterij (ondanks vernieuwing een jaar of 2 geleden) ook niet goed, hij werkt enkel op stroom en eigenlijk niet meer zonder.. Kortom een basic A naar B navigatie is het nog..

Als je er belang bij hebt, mag je de 590 ook wel gratis hebben. Kan hem wellicht voor 25-50 verpatsen op MP, maar dan gun ik hem jou meer..
Denk alleen dat het voor jouw gemoedstoestand beter is dat je een werkende 590 of 595 op de kop tikt, kun je naar hartenlust experimenteren met het importeren van routes.
 
Routes importeren heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.. Ik gebruik ze alleen als wegwijzerdingen en vb- campingzoekding...
 
Als je om een Garmin (Zumo 590/595) houder verlegen zit, stuur ik je er wel één (kosteloos/gratis) op. Heb er momenteel een aantal te koop staan, heb er nog 4 van die docking stations liggen.. Komen van mijn motoren af, ik ga namelijk over naar een ander concept (de Zumo XT2).

Reden dat ik over ga, is dat mijn huidige Zumo 590 de geest heeft gegeven. Hij werkt nog wel, maar de interactie tussen navi en computer is er niet meer, dus updates e.d. lukt niet meer, routes importeren e.d. ook niet. Daarbij is de batterij (ondanks vernieuwing een jaar of 2 geleden) ook niet goed, hij werkt enkel op stroom en eigenlijk niet meer zonder.. Kortom een basic A naar B navigatie is het nog..

Als je er belang bij hebt, mag je de 590 ook wel gratis hebben. Kan hem wellicht voor 25-50 verpatsen op MP, maar dan gun ik hem jou meer..
Denk alleen dat het voor jouw gemoedstoestand beter is dat je een werkende 590 of 595 op de kop tikt, kun je naar hartenlust experimenteren met het importeren van routes.
Ik weet niet of overzetten van routes bij de 590 alleen door het kabeltje kan?
Zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn 350. Geen contact, of soms wel/ soms niet route overzetten.

Bleek toen dat kabeltje (stekker?) niet meer goed werkte. Kabeltje van een kennis gebruikt en die deed het wel goed.
Mijn kabeltje is heel vaak gebruikt in de laatste 10 jaar. Kan gebeuren!
Na nieuw kabeltje alles weer oke!
 
Routes importeren heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.. Ik gebruik ze alleen als wegwijzerdingen en vb- campingzoekding...
Routes juist wel vaak importeren.
Bijv de ritten van de motorclub. Wel fijn als je op het kruispunt allemaal dezelfde kant op gaat.
Maar ook dat ik zelf (vakantie-)ritten in Basecamp maak. Die maak ik soms al maanden van tevoren.
Enkele dagen voor vakantie alle ritten importeren. Vakantie-route in 1x in de Zumo!
 
Los van dat ik loeihekel heb aan in/met groepen rijden, heb ik geen idee hoe je een route moet importeren.. Meet dan een wegwijsding vraag ik niet..
 
Heel simpel gewoon tekenen in de Garmin kaart en naar je toestel +wat dan met kabel aan de pc hangt) slepen. Toestel is dan gewoon zichtbaar in de Garmin software. Als je er niet uit komt gewoon een gil geven een screenvideo om uit te leggen is zo gemaakt.
 
Of je gaat eens denken aan een smart phone maar dan alleen voor de internet gedeelte (dus een simpel kaartje, telefoon nummer vergeet je) en een beeline. Op de smart zoek je op waar je naartoe wilt, op de beeline dan simpel pijltje naar voren/rechts/links.
En vergeet niet dat 3x links af ook naar rechts gaat.
 
Pizza-automaat: als het erg warm weer is vind ik het prima om tussen de middag een koele macdonalds in te duiken om bij te komen van het warme weer op de snelweg en gelijk wat junkfood te nassen.

Navigatie: zonder discussie te starten: ik denk dat een tomtom makkelijker (in gebruik) is dan een garmin. (Ik gebruik bijna nooit al die honderden opties... bedieningsgemak vind ik belangrijk, anders gebruik ik het niet. Al genoeg software shit in mijn werk).
junkfood vind ik zelf nooit een goede keus er zijn toch zo veel andere mogelijkheden ik gun mijn lijf geen geknutselt voedsel.
 
junkfood vind ik zelf nooit een goede keus er zijn toch zo veel andere mogelijkheden ik gun mijn lijf geen geknutselt voedsel.
Dito hier, gezond eten is vaak ook een stuk lekkerder.
Maar, bij extreme hitte gooien we er in de middag toch vaak een keiharde cola in.
En bij echt heet zoeken we een Mac Airco(la) op. Als we er voorbij komen he... omrijden gaat niet voor een M gebeuren.
 
Dat doe ik dan weer meestal op andere locaties... laat niet graag mijn helm en tanktas en motorpak onbeheerd achter op zo'n punt waar ook drukke tokkies komen
 
Dat doe ik dan weer meestal op andere locaties... laat niet graag mijn helm en tanktas en motorpak onbeheerd achter op zo'n punt waar ook drukke tokkies komen
De ene keer dat ik er was om af te koelen, vond ik mijn motor terug helemaal ingebouwd tussen de deelscooters, binnen die bewuste Mac was er een feestje gaande van pubermeiden…🤬
 
De Mac is eigenlijk een plek waar je helemaal moet wegblijven.
Genoemd is dat publiek is vaak Tokkie en het voer is slecht voedend. Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.

Wel eens aan de Engelse zuidkust bij een Mac binnen geweest dat ik serieus flink trek had.
Meestal kan je wel de (beladen) motor zo parkeren dat je 'm tijdens het eten kan blijven zien. (deed ik vroeger in F ook zo met de caravan)
Na meerdere 'traktaties' zat ik flink vol. Nee, zo lekker is 't niet, en de prijs is toch wel stevig voor wat je krijgt.
Helaas al binnen 2 uur erna, kreeg ik al weer nieuwe honger-gevoelens. In de haven toen vette Fish+Chips gehaald.

En dan te bedenken dat er veel klandizie is, die meerdere keren per week deze bagger komt eten. :X
Onbegrijpelijk, maar het lijkt er altijd wel druk.

Ik kom er zelden, hooguit soms als ontmoetingspunt met anderen voor een motorrit.
Dit jaar ben ik nog niet bij 1 Mac geweest. Gaat zo blijven voor dit jaar.
 
Ik zie een McDonalds als een voorportaal van de hel.
Ik voel me er altijd prima thuis, beetje alsof ik op mijn werk ben.
Mijn werkgever gebruikt dezelfde kleuren als McDonalds, en incidenteel ziet het er ook uit als de hel.
1000040689.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan