vincent328
MF'er
beste forumvrienden,
ik zit hier weer met een vervelend probleempje..
mijn Z1000 uit 2007 begon gisteren ineens "tandjes over te slaan" in zijn 2, het gaf mij het idee dat mijn ketting oversloeg over mijn tandwielen, na controle bleek de kettingspanning, ketting en tandwielen allemaal in orde te zijn
Helaas lijk ik met de zoekfunctie hier mijn probleem al te hebben gevonden: afgesleten schakelnokken!! Ik had ook vaak last dat bij het doorschakelen van 1 naar 2 dat hij bleef hangen in zijn neutraal en dat je hem met een hoop kabaal/"tandjes poetsen" dan toch naar zijn 2 gedrukt kreeg. Ook had ik de laatste tijd wel is dat hij uit zijn 2e versnelling schoot.
Bij mijn motor word in de loop van de week de koppeling bekeken en de carterpan onderop gedemonteerd om te kijken wat precies de schade is. Die monteur vertelde mij dat hij dat dan kon zien.
Al met al dikke pech, ik heb in het verleden ook problemen gehad met een slippende koppeling door verkeerde olie, en hierop zijn de gevoerde en de stalen platen en veren vervangen, helaas was sinds kort de slippende koppeling bij koudere motor weer terug gekomen. Ik ga ervan uit dat dit een los probleem is, en dat na de revisie van de schakelbak er een nieuwe set gevoerde en stalen platen op de juiste manier wordt geplaats dit ook weer opgelost is.
Mijn vragen zijn;
Zien jullie verband tussen mijn slippende koppeling en de problemen in de versnellingsbak?
Hoeveel uur zou je hier mee bezig zijn om dit te vervangen ivm een kostenplaatje en heeft hier iemand ervaring mee?
ik zit hier weer met een vervelend probleempje..
mijn Z1000 uit 2007 begon gisteren ineens "tandjes over te slaan" in zijn 2, het gaf mij het idee dat mijn ketting oversloeg over mijn tandwielen, na controle bleek de kettingspanning, ketting en tandwielen allemaal in orde te zijn
Helaas lijk ik met de zoekfunctie hier mijn probleem al te hebben gevonden: afgesleten schakelnokken!! Ik had ook vaak last dat bij het doorschakelen van 1 naar 2 dat hij bleef hangen in zijn neutraal en dat je hem met een hoop kabaal/"tandjes poetsen" dan toch naar zijn 2 gedrukt kreeg. Ook had ik de laatste tijd wel is dat hij uit zijn 2e versnelling schoot.
Bij mijn motor word in de loop van de week de koppeling bekeken en de carterpan onderop gedemonteerd om te kijken wat precies de schade is. Die monteur vertelde mij dat hij dat dan kon zien.
Al met al dikke pech, ik heb in het verleden ook problemen gehad met een slippende koppeling door verkeerde olie, en hierop zijn de gevoerde en de stalen platen en veren vervangen, helaas was sinds kort de slippende koppeling bij koudere motor weer terug gekomen. Ik ga ervan uit dat dit een los probleem is, en dat na de revisie van de schakelbak er een nieuwe set gevoerde en stalen platen op de juiste manier wordt geplaats dit ook weer opgelost is.
Mijn vragen zijn;
Zien jullie verband tussen mijn slippende koppeling en de problemen in de versnellingsbak?
Hoeveel uur zou je hier mee bezig zijn om dit te vervangen ivm een kostenplaatje en heeft hier iemand ervaring mee?
Laatst bewerkt: