Schouder/nekpijn met nieuw leren combi-pak

antig01

MF'er
7 apr 2013
168
29
Zuid-Holland
Hallo,
Allereerst excuses als hier al topics over zijn, heb de zoekfunctie gebruikt maar niets kunnen vinden, maar ik ben nieuw hier dus het zou ook aan mijn zoek-skills kunnen liggen natuurlijk ;)

Ik heb op de motorbeurs een Dainese Chrono Combi motorpak gekocht, en ben net terug van het 2e ritje wat ik met dit pak heb gereden.
Nu heb ik echt ontzettend last van mijn schouderblad links.
Ik snap dat dat pak nog een beetje moet rekken, maar dit is echt niet te doen.

Heb het pak uitgebreid gepast en gezeten op een andere supersport op de beurs.
Dit is mijn 1e motorpak, dus ik weet niet hoeveel rek er na een tijdje opkomt, of dat er nog iemand tips heeft om dit proces te versnellen. Of heb ik gewoon een te klein pak aangeschaft?

Ik las elders al een tip om met het pak onder de douche te gaan staan, is dat een goed idee?

Bedankt alvast!
Anton
 
Ja, daar sluit ik me bij aan.

Wacht op een bloedhete dag, trek alleen je pak aan en ga in bad liggen of neem een lekkere warme douche. Ook goed IN je pak! Lekker weken en dan de rest van de outfit aantrekken en rijden maar. Zitten je handschoenen ook niet lekker? Ook onder water ermee voor je gaat rijden! Het werkt echt!

Ik heb sinds 2jaar een op maat gemaakt MJK pak, dus ik heb nergens last van.

8-)
 
Mij is ook wel eens verteld dat soldaten (vroeger) hun kisten nat moesten maken, en er een nacht mee moesten slapen en een dagje lopen. Door het water wordt het leer soepel, en vormt het zich naar het lichaam.

Maarja, dit is zo'n verhaal van 'ik-heb-ooit-eens-gehoord-dat'..
 
Mij is ook wel eens verteld dat soldaten (vroeger) hun kisten nat moesten maken, en er een nacht mee moesten slapen en een dagje lopen. Door het water wordt het leer soepel, en vormt het zich naar het lichaam.

Maarja, dit is zo'n verhaal van 'ik-heb-ooit-eens-gehoord-dat'..


Alleen gebruikten ze toen geen water, maar piesten ze erop. :+
 
Heb ook nagedacht over een maatpak, omdat ik een erg smalle bouw heb. 1,82 lang en 60 KG (ja echt haha) Maar deze maat 46 zat prima op de motorbeurs. (dacht ik)
Dus gaan rijden met een drijfnat pak?
Maargoed, als ik nog tot een bloedhete dag moet wachten voor ik het pak weer kan dragen..
Zou balen zijn..
 
Had ik ook. Heb de rits van mijn jas een paar cm laten verlagen. Dat hielp direct, de broek trok mijn jas niet langer naar beneden, mijn nek in. Voor 15 euro geregeld bij een naaiturk.
 
Heb ook nagedacht over een maatpak, omdat ik een erg smalle bouw heb. 1,82 lang en 60 KG (ja echt haha) Maar deze maat 46 zat prima op de motorbeurs. (dacht ik)
Dus gaan rijden met een drijfnat pak?
Maargoed, als ik nog tot een bloedhete dag moet wachten voor ik het pak weer kan dragen..
Zou balen zijn..


Jammer dat je het niet gedaan hebt.....

Ik en mijn vrouw (kort en stevig) hebben er nu één. Daar kan echt niet tegenop.

Maar om op jouw pak terug te komen, het is of op een warme dag wachten of kou lijden.
Maar het is de oplossing voor een leren pak.

8-)
 
Heb ook nagedacht over een maatpak, omdat ik een erg smalle bouw heb. 1,82 lang en 60 KG (ja echt haha) Maar deze maat 46 zat prima op de motorbeurs. (dacht ik)
Dus gaan rijden met een drijfnat pak?
Maargoed, als ik nog tot een bloedhete dag moet wachten voor ik het pak weer kan dragen..
Zou balen zijn..




Ik weet niet of je een relatie hebt, maar ik ben ervan overtuigd dat je eventuele partner dit soort ideeën, in een drijfnatte leren combi door het huis lopen dat is, niet zal toejuichen.
Mocht je het toch overwegen, zorg dan voor enkele flink grote badlakens die niet(meer)gebruikt gaan worden.
Een nog betere optie is een buitendouche/ligbad.. :+
 
Laatst bewerkt:
Heb ook nagedacht over een maatpak, omdat ik een erg smalle bouw heb. 1,82 lang en 60 KG (ja echt haha) Maar deze maat 46 zat prima op de motorbeurs. (dacht ik)
Dus gaan rijden met een drijfnat pak?
Maargoed, als ik nog tot een bloedhete dag moet wachten voor ik het pak weer kan dragen..
Zou balen zijn..

Maat 46. _O- Ben een paar cm langer, maar ik heb maat 56. Ga bijna denken dat je een te klein pak hebt gekocht. Heb je ook andere maten van hetzelfde pak gepast?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd ZONDER broek en jas aan elkaar te ritsen?

Krijg je dan ook last?

btw. 60 kg en 1.82? Ga eens heel snel naar de sportschool. Dat is gewoon eng mager man.
Of fulltime bierzuipen :+ :+

Hoe oud ben je? Ga je nog de 10kg+ krijgen die iedereen omstreeks zijn 30e krijgt?

Met zo'n bouw moet je denk ik aan lengtematen denken. RevIt heeft die bijv.

Als je je maat 46 aanhebt, waar zitten de protectoren dan? Netjes op de knie en elleboog (als je zit!)????

Ik zou even wachten met het pak natmaken...........Misschien is verkopen nog een betere optie. Maar dat kan niemand van afstand beoordelen.

Succes!
 
Misschien eerst eens nagaan waarom je ene schouderblad wel pijn doet en het andere niet. Andere houding/meer kracht zetten vanwege de koppeling tegen de spanning van het pak in?

Leer natmaken om het beter naar je lichaam de laten staan is geen fabeltje. Je kunt ook eens beginnen met de plantenspuit op die plaatsen of delen waar wat extra ruimte nodig is. Om je pijpen en mouwen helemaal zeiknat te maken als je bij je bovenlichaam wat meer ruimte nodig hebt is een beetje overdreven.

Dainese valt best klein en je bent voor maat 46 best lang.

Overigens het leer wel goed met leervet/leerwas behandelen nadat het nat is geweest, anders wordt het zo stug als wat.

Succes.
 
Haha ik zit regelmatig in de (snack)bar maar kom geen gram aan. Het pak zit prima, wel strak natuurlijk, maar de protectie zit waar het hoort te zitten. Ik heb ook maat 48 gepast en ook Alpinestars en Rev it, maar deze zit echt het best. De 1e keer zat hij echt heel strak, dat is nu beter, maar de zere schouder blijft. Met alleen de jas aan heb ik nergens last van.
Zal eens contact opnemen met de winkel waar ik het gekocht heb voor ik ermee in bad ga zitten..
 
Laatst bewerkt:
Maat 46. _O- Ben een paar cm langer, maar ik heb maat 56. Ga bijna denken dat je een te klein pak hebt gekocht. Heb je ook andere maten van hetzelfde pak gepast?

Wat betreft de maat, zit je volgens mij wel goed. Ik ben 1.88/80kg en heb een maat 48.
Wel heb ik een broek met lengtemaat (dus 48-lang).

Maar het is wat veel mensen hierboven zeggen: Probeer het nog even vol te houden, het gaat vanzelf beter zitten ;)
 
Maat 46. _O- Ben een paar cm langer, maar ik heb maat 56. Ga bijna denken dat je een te klein pak hebt gekocht. Heb je ook andere maten van hetzelfde pak gepast?

Ik denk eerder dat jij een te groot pak hebt _O- Ik ben 1,84 en 75 kg en heb ook een dainese combi maat 46. Zit perfect!
 
Laatst bewerkt:
nat maken werkt natuurlijk wel, alleen een natte badkamer/huis... _O-


wat helemaal goed werkt is gaan rijden in de regen, door de positie waarin je op de motor zit zal het pak zich gaan zetten naar je lichaam, [en daarin blijven] dit heb ik zelf ondervonden onderandere met een gloednieuw combi-pak wat ik in de winkel heb gekocht 10 jaar geleden.

echter zijn er wel wat kilo's bijgekomen sinds die tijd, O-) en wilde ik het aan trekken paar jaar geleden toen ik een keertje naar Landalgreenparcs moest rijden 2half-uur verderop, hij zat niet lekker :N

maar na 2 uur in de stromende regen op de motor te hebben gezeten, is het pak doorweekt geweest,
en was ie na een weekend op een radiator te hebben gelegen nog steeds behoorlijk nat, en heb ik hem weer nat aangetrokken.



na dat weekend zat ie weer perfect *O* :}


ook ben ik van mening dat er in regen andere dingen zitten dan gewoon water uit de kraan,
leg je stinkende pak maar eens in een regenbui buiten, laat hem zeiknat worden en daarna opdrogen [in de zon],

dan ruikt ie weer naar madeliefjes :Y :Y *O*
 
Ik denk eerder dat jij een te groot pak hebt _O- Ik ben 1,84 en 75 kg en heb ook een dainese combi maat 46. Zit perfect!

Heb jij het dan over US of EU maat? Heb namelijk 56 EU maat (Arlen Ness) en past perfect.

alpinestars-jacket-size.jpg
 
Heb ook nagedacht over een maatpak, omdat ik een erg smalle bouw heb. 1,82 lang en 60 KG (ja echt haha) Maar deze maat 46 zat prima op de motorbeurs. (dacht ik)
Dus gaan rijden met een drijfnat pak?
Maargoed, als ik nog tot een bloedhete dag moet wachten voor ik het pak weer kan dragen..
Zou balen zijn..


hier 1.86 en 65 kg. beetje hetzelfde schuitje.
Maar vaak moet leer ook vanzichzelf wat soepeler worden, als het net nieuw is het gewoon wat stijf omdat t nog nieuw is.
Kan leer niet gaan scheuren als het onder rek opdroogt?
 
Na verloop van tijd (vooral temperatuur) gaat leer wat soepeler worden. Dat gaat dus sowieso helpen. Na het rijden het pak op een tuinstoel in de zon leggen.

Ook zal een beetje fitness om de betreffende spieren te trainen een groot verschil maken.

%7B4786a1f1-089c-4340-9b2e-7e8132899e61%7D


Vul twee colaflessen met water en met gestrekte arm, de schouders omhoog brengen. Langzaam de beweging onder controle houden.

dumbell_shoulder_shrugs%20copybig.jpg


Ik denk dat dit binnen een paar daagjes een groot verschil maakt als je een dag of 4 achter elkaar elke dag zo'n 10 minuutjes per oefening doet.
 
Iedereen bedankt voor de tips!
Ga eerst eens met een plantenspuit aan de gang, als dat niet helpt rijden in de regen of onder de douche..

Denk niet dat het aan mn spierkracht ligt, aangezien ik met mijn stoffen motorpak na 2,5 uur rijden nergens last van heb.

Nogmaals dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan